Annons:
Etikettbehandling
Läst 1107 ggr
kerstinjo
2009-10-07 15:45

Man får vara bra frisk för att orka vara sjuk.

Mitt "krig" med Vårdcentralen. http://psykologi.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=75737acc-df8c-40a3-bbc0-75033d1e5bb7&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup&ThreadListPage=2

Jag har min närmaste chef bakom mig. Jag har Landstingets personalchef bakom mig. Jag har Försäkringskassans försäkringsansvarig bakom mig.

Jag strider med VC's verksamhetschef. Igår blev jag uppringd av FK och jag har rätt.

Idag blev jag uppringd av VC chefsläkare. Vet ni? Alla backar och medger att jag har fått ett felaktigt intyg.

Vad i hela friden håller de på med?

Jobbet blev så irriterade att de har köpt en tjänst till mig på en privatklinik.

Jag har även anmält detta till Socialstyrelsen.

Men vad händer med alla människor, som inte orkar dra igång en prosess?

Idag kommer jag att avsäga mig all kontakt med min närmaste VC.

Jag kommer även att skriva en insändare till lokaltidningen.

Fortsättning följer!

 Kerstin 

 

Annons:
Lena1971
2009-10-07 16:14
#1

Man kan få ta duster med både den ena och andra instansen när man är sjuk. Själv klarade jag mig rätt bra, men jag hade en hel del missförstånd med FK.

Din länk går till en sluten grupp, Kerstin!


Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

David
2009-10-07 17:05
#2

Wow Kerstin vad du legat i, och skönt att du har så många som backar upp dig också! Men jättesorgligt att det ska behöva vara såhär.

Visst får du gå till vilken vc som helst? Så du inte är bunden vid den som ligger närmast dig? (hmm, hur har det gått, är det inte en del privata påväg att öppna också?)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2009-10-07 17:27
#3

Det värsta är att jag blir så för%%5ad, när jag vet att jag har rätt och en hel personalstyrka, samt läkare och administrativa personal inte inser att de pratar i nattmössan.

Vilken värld lever de i? Jag kräver och förväntar mig att VC's personal m.fl. är insatta i vilka lagar som gäller.

För mig är det en självklarhet att inte uttala sig om något som man inte har koll på.

Upptäcker man då att sjukskötersor och läkare på VC inte har en aning om vad de pratar om. Då blir jag mörkrädd och är beredd att ifrågasätta deras kompetens.

Så här får det INTE gå till!

 Kerstin 

 

flikkan77
2009-10-07 18:38
#4

Man ska helt enkelt ge katten i att bli sjuk på vilket sätt som helst… Suck!

"You just have to belive…"

isa
2009-10-08 18:51
#5

Ja du har helt rätt Kerstin! Jag förstår att du blir arg, och uttrycket "man ska vara frisk för att orka vara sjuk" tycker jag stämmer så himla bra.

hoppas allting ordnar sig för dig.

ps. Säger som David, får du inte gå till en annan VC och få intyget?

kram isa

Upp till toppen
Annons: