Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 8492 ggr
parsley
10/4/09, 10:17 PM

Svårt med närhet

Svårt med närhet

Vad kan det bero på att en kille har svårt med fysisk närhet? Att ha sex går bra, men inte att ligga nära efteråt eller att sova ihop?

Annons:
Froddel
10/5/09, 1:45 AM
#1

Ja du, tyvärr har jag nog inget bra svar på den fråganObestämd..och jag tror nog inte heller det är nån särskild skillnad på om man är tjej eller kille..

…kanske beror det på att den närheten inte styrs av samma drifter som sex gör, att man är mer psykiskt sårbar i den ömheten? Näe, jag vet inte…en teori som flög förbi bara:fundersam:

fridaas
10/5/09, 2:07 AM
#2

Jag vet att jag har varit sån, som har kunnat ha sex helt utan problem, men sen att ligga nära någon har inte funkat överhuvuvdtaget.

För mig beroedde det nog på att jag inte brydde mig speciellt mkt om sex.. och för att jag använde det som självskadebeteende istället för att skära mig bl.a.

Allt gick bra och så, men själva "mysdelen" funkade inte alls. Vågade inte ta emot den närhet som de gav mig, för jag tyckte inte att jag förtjänade den närhet som de gav mig, var så pass äcklad av mig själv att jag inte ville att andra skulle få känna, för de skulle ju tycka likadant..

Fråga personen i fråga, på ett snällt sätt om varför, visst är det svårt, men vem vet, han kanske svarar :)

Lycka till iaf!

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
10/5/09, 9:27 PM
#3

Min uppfattning är att det delvis är biologiskt betingat. När det gått för en kille, så har han enligt moder natur " gjort sitt", dvs. fortplantat sig, då blir han trött och sömnig och vill bara vila sig. Det är inget personligt mot tjejen, det är bara så! Han kan tycka hur mycket som helst om henne, men blir ändå sömnig o trött efter sex / utlösning.

Delvis kan det ha att göra med att han faktiskt inte är tillräckligt fäst vid tjejen. Tänk dig själv: Vill du ligga och gosa med någon du visserligen har bra sex med, men inte tycker om 100%?

Och för det tredje KAN det ju vara en kille som faktiskt tycker närhet är jobbigt av de skäl som #2 anger..

Men är det en kille som verkligen tycker om tjejen, då älskar han vanligen också att ha henne i närheten precis efter sex…

flikkan77
10/5/09, 10:35 PM
#4

Fast min man blir alldeles pigg efter sex och vill upp och göra saker. Han klarar knappt av att ligga och gosa efteråt alls utan blir alldeles rastlös i hela kroppen. Det kunde vara lite jobbigt i början när vi träffats men nu har jag liksom vant mig…

Vi sover dock ihop och kan ligga och gosa i sängen också, bara inte direkt efter att vi har haft sex.

Tror du får fråga din kille helt enkelt parsley.

"You just have to belive…"

isa
10/7/09, 3:36 PM
#5

Jag hade en kille för ett tag sen , som aldrig ville gossa, mysa och kramas. Inte kyssas och pussas heller och inte hålla handen.

Men sex gick alldeles utmärkt och efter vi haft sex ville han ligga i sängen och hålla om mig. Den killen hade en lite snedvriden syn på sex och kvinnor. Han ville "typ" straffa mig med sex.Och sedan "be om förlåtelse" med att hålla om mig efteråt.

Han var lite konstig…..Vi var inte tillsammans någon längre tid.

Jag pratade med honom om detta, och då erkände han att kvinnor ska straffas med ett rejält kn….. ja , du förstår nog ordet……

Jag säger som flikkan, du får tala med honom.

lakrits69
10/7/09, 11:20 PM
#6

Jag är tjej men jag har också svårt med den typen av närhet, för mig blir det liksom som om någon ska trösta mig och det är jag inte van vid, kan inte ta emot, vill liksom inte ha hjälp, vill inte känna att det gör ont, vill inte bli liten och beroende av någon.

Efter sex vill jag absolut inte gosa, jag är liksom mätt!

Sex med en massa känslor och försoning, lipar jag bara av och känner en jätte sorg!

Den bästa sexen är enkel, "rolig" och djurisk där man bara går på instinkt och liksom är lite omtöcknad.

Om en massa djupa känslor är inblandade skulla jag aldrig kunna få orgasm.

Inga problem att sova ihop men inte i famn, puh, varmt, knöligt och det är svårt att hitta sin egen rytm. Jag fixar t ex inte att min sambo andas rakt i ansiktet på mig när jag ska sova *S*

Jag är nog ganska trygg i vårt förhållande och vet att han älskar mig men jag vet att när jag var yngre och hade destruktiva förhållande såvar kontakten efteråt väldigt viktigt.

Annons:
HannaM
10/7/09, 11:42 PM
#7

Jag har svårt med närhet ibland. Eller rätt ofta. Det måste liksom vara på mina vilkor för att jag inte ska känna mig fångad låst och fasthållen.

Tavar
10/8/09, 3:02 AM
#8

Jag gillar inte det då det blir kvavt, kan inte ligga nära någon med ansiktet mot den. Kan småkramas efter sex om jag får ligga med ryggen mot personen, men inte för länge för då blir det för varmt och svettigt då killar alltid svettas mer än vad jag gör. Dock har det funnits somliga som jag inte kunnat ligga nära efteråt, då har det blivit så att man ligger på var sin kant av sängen O.O

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

lakrits69
10/9/09, 2:58 PM
#9

Kanske är det en myt att detta gäller mer för män!?

"Känslosamma" kvinnor som vill kela efteråt  kanske däremot pratar mer om denna saknad än vad män gör som också vill kela efteråt men inte tjejen.

Tavar
10/9/09, 11:54 PM
#10

#9 Inte omöjligt, sägs ju att kvinnor pratar kännslor mer än män med så :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

cirrun
10/10/09, 12:23 AM
#11

hade varit intressant att se någon manlig kommentar här också

-just nu mins jag inte huvudfrågan; men att männen måste känna något efter sexualakten - det är säkert väldigt individuelt och kan inte generaliseras

-jag tror att männen är bara nöjda och vill gå till sina andra hobbyes eller projekt efter akten, - dom har liksom lättat på trycket?

Upp till toppen
Annons: