Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2222 ggr
isa
2009-09-05 20:26

Tror ni på spådomar?

Var nere i mitt källar-bibliotek igår.Jag har massvis med böcker därnere på en stor bokhylla, som jag tycker tar för mycket plats häruppe i min lilla lägenhet.

Tog med mig upp, en bok om spådomar.

Det var läskigt, hur mycket som stämde in på min personlighet när jag skulle läsa av linjerna i min hand. Nu finns det ju ett ordspråk som säger att det betyder otur att spå sig själv, men jag struntade i det igår.Och linjerna i handen, var ingen spådom utan skulle tala om hur jag är som person.

Så, min fråga till er är:

Tror ni på spådomar?

Annons:
isa
2009-09-05 20:30
#1

Jag tror på drömtydningar, en del horoskop kan stämma in bra ibland också på mig.

Sen finns det en tant som min mor brukar gå hos som mamma kallar för "Rutan". Hon spår i några speciella kort som hon lägger i rutor. ( ej Tarotkort )

Första gången min mor var där fick mamma inte berätta någonting utan Rutan ville berätta om mammas liv själv. Och mamma bad om tillåtelse att få spela in detta.

Det var rysligt och läskigt hur mycket som stämde in , hur kunde hon veta allt? mamma hade ju inte sagt ett knyst.

Så Rutan tror jag på. Har aldrig träffat "Rutan" själv och kommer aldrig att någonsing låta få min framtid spådd.Jag vill inte veta om min framtid.

David
2009-09-05 20:33
#2

Ja, till en viss del tror jag på det.

Har dock råkat ut för en "spådam", som jag helt av intresse för att se hur det fungerade, besökte. Halvtimmen gick ut på att jag skulle ut på en långresa med min bror. Ja, det var då inget som direkt stämde…

Men ja, läser jag beskrivningen om hur lejon är, så nog finns det vissa saker som stämmer allt, och blir jag spådd på riktigt av någon som inte har en susning om mig som person, ibland kan det vara rätt kusligt hur rätt det blir.

Så mitt svar är, ja, ibland.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

JoKe
2009-09-05 20:42
#3

Absolut inte, och jag tror inte på tomtar o troll heller.

Raderad
2009-09-05 20:49
#4

Jag tror till viss del på sådant, men jag tror alldra mest på mina egna drömmar, bl.a i natt så drömde jag att någon skulle sova över hos mig och hon kom, men senare bara försvann hon över till någon annan… Jag skriver alltid ner mina drömmar i ett häfte då jag tycker det är intressant, det har jag gjort sedan min Chimla dog… när jag skrev ner denna drömmen som jag drömde i natt var det något som sa mig om svek, antingen så är det en varning om att jag kommer bli sviken eller så berättar den bara att jag har blivit sviken…
Ja ja, hur som helst så tror jag mest på mina "instingter" till framtiden, men det är intressant att höra vad andra har att säga också ^^

Yeay
2009-09-05 21:11
#5

Jag tror inte på spådomar alls.

LenaR
2009-09-05 22:32
#6

Jag tror inte på astrologi, eller tarot eller svalornas flykt genom luften. Men jag tror på en del spåmän/-kvinnor.

Jag tror vi vet väldigt mycket om varandra. Och ibland krävs kanske tarotkort eller horoskop eller annat för att vi ska våga tro på allt vad vi vet.

Om ni förstår vad jag menar. Astrologer eller spåmän kan berätta saker för någon och "skylla" på korten eller stjärnorna. Kanske inför sej själva också - jag tror en duktig (sannspådd) astrolog mycket väl kan tro på astrologi och inte inse sin egen roll i horoskoptolkningen.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Zaphix
2009-09-05 23:47
#7

Tror att man kan läsa av människor så pass bra att man  kan säga mycket om deras liv, men inte ett dugg på att man kan spå framtiden. Rent bullshit anser jag.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Vargnatt]
2009-09-06 12:46
#8

Ja det måste jag nog säga att jag gör, har blivit spådd av en väns mamma en gång, jag hade svårt att veta vad jag skulle göra med en viss sak och behövde hjälp så hon spådde mig över telefon utan att ha pratat med mig någon gång innan. Hennes spådom stämde iaf, det blev som hon sa faktiskt :).

Horoskop brukar jag läsa, de som beskriver en som person stämmer oftast för mig, de som säger vad som ska hända från  dag till dag brukar inte stämma dock.

annemaria1962
2009-09-06 15:39
#9

nej, tror inte på dom

Citronmeliss
2009-09-07 12:21
#10

Ja, det gör jag till viss del..Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
2009-09-07 13:52
#11

#7 Det är klart att vi har förmågan att förvåna. Men nog har det hänt att du har stått bredvid och vetat vad en människa kommer att välja - fel pojkvän, fetaste hamburgaren, tuffaste utbildningen - innan de vet det själva?

Även när man själv hattar och inte vet vart man är på väg, ofta vet vänner och familj precis vad man kommer att besluta sej för.

Våra liv följer ju mönster. Och mönster bryter man inte hur som helst, även om vi naturligtvis kan. Så de flesta av oss är nog rätt förutsägbara, och lätta att spå.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: