Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2032 ggr
lakrits69
9/2/09, 6:59 PM

Vad känner du när du ser denna bild?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Annons:
lakrits69
9/2/09, 7:03 PM
#1

Jag såg inte att bilden hade med gud vid första anblicken,  för mig kändes det som en hoppfull bild, en befrielse, från mörkret och ut i ljuset

kerstinjo
9/2/09, 7:13 PM
#2

Absolut ingenting Obestämd det ser ut som att det är en grav i blickpunkten, med två änglar i förgrunden.

Men som bild tycker jag att den är lite "rörig".

 Kerstin 

 

lakrits69
9/2/09, 7:16 PM
#3

Ser du den mörka gubben som står vid ljusbrytningen?

imilija
9/2/09, 7:38 PM
#4

jag tycker det är en mörk och otrevlig bild. dessutom ser barnens händer (eller vad det nu är) ut som två arga ögon som stirrar.

kerstinjo
9/2/09, 7:42 PM
#5

#3 Japp. En ensam vandrare?

 Kerstin 

 

patti2
9/2/09, 8:22 PM
#6

Jag tycker den ser lite obehaglig ut.

Annons:
Vixifyx
9/2/09, 8:47 PM
#7

jag tycker man får kännslan av övertag ,inte av en sjäv utan att någon annan tar över en , bilden är skrämmande , liknar en mörkpark bland med en gravgård , som en hemlighet skulle spöka omkring utan att förstå varför

lakrits69
9/2/09, 9:19 PM
#8

Intressant! Eller så är jag kärringen mot strömmen!?Tyst

Jag tycker bilden är vacker och rogivande!

Chrome
9/2/09, 9:36 PM
#9

Först lite skrämmande och sen när jag såg korset eller vad det nu var lite mera andligt.

MVH Agnes

lakrits69
9/2/09, 9:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Den här bilden skrämmer mig!

David
9/2/09, 9:43 PM
#11

Jag tycker den ser lugnande ut, och lite outforskat. Och när jag tittar mer noga så ser jag ännu mer i bilden.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
9/2/09, 9:58 PM
#12

#0 Skräckfilmsanknytningar… Kyrkogård, stort stirrande djur, skuggfigur vid vägen, och barn med stora kors i händerna. Det första jag såg var dessutom det stirrande djuret. Och så får jag ibland obehagliga associationer av skuggspel, vet inte varför. Rätt läskig bild.

#10 Också stirrande blick, men det är bara ett kvinnoansikte? Känner inget särskilt inför det.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
9/2/09, 10:00 PM
#13

#8. Jag är helt inne på din linje. Men sedan å andra sidan kan jag sätta mig på en bänk på en kyrkogård och bara vara. Ofta är de väldigt vackert belägna och det är någon form av ro över det hela. Allhelgonadagen tycker jag väldigt mycket om, mörkt, massa levande ljus, och lugnet.

Kanske därför jag finner bilden rogivande, och något jag gärna skulle utforska mer.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
lakrits69
9/2/09, 10:08 PM
#14

Jag är inte rädd för mörker, "spöken" eller ensamhen (om jag vet att det bara är för en begränsad tid), jag tror inte heller på gud…älskar naturen och ljuset.

Jag hålla med om det finns lite otäcka inslag i bilden men det är just därför som det blir en befrielsen längre fram i ljuset. Det är ingen kamp, den bara välkomnar och omfamnar dig.

mezzopazzo
9/2/09, 11:57 PM
#15

kyrkogård

annemaria1962
9/3/09, 1:46 AM
#16

ingen direkt kännsla alls. ett par ögon som verkar stirra, och så svagt synliga statyetter av änglar. men det ger mig ingen direkt kännsla…varken vackert eller fult… ingenting…

Citronmeliss
9/3/09, 9:15 AM
#17

Ett intresse av att försöka se vad bilden egentligen föreställer..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Aviendha
9/3/09, 1:27 PM
isa
9/3/09, 1:41 PM
#19

först mysigt krypin, sedan läskig.

isa
9/3/09, 10:27 PM
#20

#4 har kollat på den nu igen ikväll. Jag trodde också det var två ögon som stirrade först.

Jag är en känslomänniska som lever mycket i nuet. Så nu när jag är trött och hängig tycker jag bara den är ganska rörig som bild.Och "skuggmannen" ser fejkad ut.

Annons:
LenaR
9/3/09, 10:49 PM
#21

Varför frågar du, Lakrits!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
9/4/09, 1:06 AM
#22

Vet inte vad Lakrits tanke var, men jag tycker det är väldigt spännande hur så pass många människor upplever samma bild på så olika vis.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
9/4/09, 1:08 AM
#23

Misstänker jag också att det kanske är poängen. Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
9/4/09, 11:48 AM
#24

En vacker bild när man ser vad det är. Först trodde jag det var en skräckis eller nåt, såg liksom två stirrande ögon. Men jag håller nog med om att de är rofylld när man väl sett vad det är

lakrits69
9/4/09, 5:27 PM
#25

Det är intressant hur vi reagerar på bilder!

Jag har svårt att sätta ord och tolka mina inre känslor, jag blir lätt förrvirrad och tycker många situationer är jobbiga men en bild är lättare att lägga koncentrationen på för den är statisk och utanför mig men ändå avslöjar min upplevelse av bilden hur jag mår, erfarenheter med mera…blev lite rörigt men något vettigt kanske ni får av mitt svar.

Jag försöker komma ur mitt skal och jag tror fler med mig behöver det!

Denna kommentar har tagits bort.
Pialinn
9/4/09, 6:07 PM
#27

FY!!!! Och så knep det till i magen och halsen snördes igen. Det var min första reaktion.

Ska titta bättre när jag sitter vid egen dator.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Annons:
[Vargnatt]
9/4/09, 7:21 PM
#28

De två barnen på sidorna med kors i händerna upplever jag som läskiga, de känns hotande när de hänger ner sådär.

Den svarta mannen som där däremot är det som ger mig lugn i bilden, det känns som han står och väntar på någon, som han ska gå in med i den ljusa delen av bilden, en fin promenad bort från de två hotande figurerna som stirrar ner.

lakrits69
9/4/09, 7:24 PM
#29

*Skrattar*

Kanske för att skadeglädejen är den sanna glädjan eller för att jag känner igen mig.

Denna rädsla som är min ständiga följeslagare som jag måste bli kompis med på något sätt.

Upp till toppen
Annons: