Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 1993 ggr
Stephanie
2009-09-09 05:49

Någon mer som inte kan sova?

Jag kan inte sova Rynkar på näsan Vaknade för drygt en timme sedan och ligger bara och tänker på allt jag måste göra. Skolan, iFokus, styrelse-posten, djuren, pengar. Är orolig över mina föräldrar och önskar att jag kunde hjälpa till mer än vad jag gör.

Känner att jag borde försöka bli av med delar i mitt liv som orsakar stress, men problemet är ju att jag ändå gärna vill hjälpa till. Men jag känner samtidigt att jag nått min gräns - tre veckor in på terminen och jag håller redan på att bryta ihop. Allting bara strular…

Lite gnäll och lite "få ur sig", glad att jag inte har några lektioner imorgon, men samtidigt måste jag in och prata med min lärare ändå… Suck.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Annons:
[aspie]
2009-09-09 09:33
#1

Jag var vaken då men orkade inte slå på datorn.

Ta bort vissa saker som stressar dig innan du kraschar för det tar alldeles för lång til att återhämta sig.

Jag kraschde för flera år sen och har ännu inte återhämtat mig. Nu orkar jag varken med andra eller mig själv.

Ta hand om dig själv först och främst sen orkar man kanske med andra bättre

Var rädd om digFlört

lakrits69
2009-09-09 12:20
#2

Ja! Bläääää

Tar en halv zolpidem (insomningstablett) varje kväll men vaknar ofta kl 4. Jag måste sluta att ta dessa tabletter men vågar inte´, jag blir knäpp om jag inte får sova alls

[aspie]
2009-09-09 13:21
#3

#2 Be om Zopiklon i stället att sova på. De funkar kanon för det mesta men tydligen inte igår på migObestämd

David
2009-09-09 13:38
#4

Puh! Blir nästan stressad av att bara läsa allt du har på gång.

Finns det något som stressar dig mer, och som du skulle kunna lägga åt sidan? Obestämd Åtminstone för en stund, så du hinner hämta andan.

Skönt att du fick sovmorgon idag (hoppas jag du fick i alla fall)

Själv somnade jag nog runt 1-snåret, och vaknade för ett par timmar sedan. Men iFokus segade "en stund" för mig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

MaMaMade
2009-10-01 01:02
#5

Jag har aldrig haft problem m vad jag kallar "positiv stress"; många i mitt tycke roliga saker att göra på en gång. Har alltid sovit lättväckt m svårt att somna om, kvällsmänniska men vaknar o stiger gärna upp tidigt *om jag bara fått sova på natten*!

Men oro för studier, jobb, längtan efter barn, oro för mamma, andra släktingar har gjort att sömnen blivit sämre o sämre. Nu har jag 2 mindre barn vid 45 års ålder som vaknar ibland; mardrömmar, klåda, de är sjuka…själv har jag lite problem m värk i rygg o nacke…spänningshuvudvärk o tinnitus (vilket barnen spär på med råge)…allt går i en nedåtgående spiral o just nu känns det som om jag blir tokig om jag inte får sova ordentligt en natt.

Hade siktat in mig på att komma isäng tidigt ikväll, mådde bra, glad över ett par inköp o så ringer ett inkassoföretag (trodde att vi var på rätt köl nu) o så rasar allt. Vet att jag inte kommer att kunna somna om jag inte sitter uppe o tröttar ut mig ordentligt. Men guben jobbar inatt o jag måste upp o väcka tonårssonen tidigt o sedan iväg m töserna till BVC på fm.

Det är mkt som stressat mig genom åren men ekonomisk oro driver mig till vansinne! *Hatar* att vara skyldig…oroa mig för indrivning…

Visst är det ett öde att inte kunna sova ordentligt!? O så blir man mer stressad av att veta att man blir mer stressad av att inte sova ordentligt o så sover man sämre o så…ja, ni vet!

Upp till toppen
Annons: