Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 3813 ggr
David
2009-09-26 04:34

Diskmaskinstabletter

Psykologisk marknadsföring!

Fick tillsammans med rabattchecken ifrån ICA erbjudanden som vanligt om mina "favoritvaror". Skulle köpa två och få X i rabatt osv.

Nu, igen, för kanske andra gången i år var det Yes Diskmaskinstabletter. Köp två jätteförpackningar få 10% rabatt. Och resultatet, nu har jag nästan 4 fulla påsar diskmaskinstabletter hemma.

Och när jag tittade på kvittot hur mycket jag "sparat" så var det runt 14 kronor. Men, hur mycket har jag lagt ner egentligen på att köpa mina jätteförpackningar? Hur som helst, psykologisk marknadsföring har gjort att jag inte behöver fundera om jag klarar att diska en maskin eller inte på väldig lång framtid. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
flikkan77
2009-09-26 10:24
#1

Hoppas berkligen att du faktiskt har en diskmaskin också… Flört

"You just have to belive…"

David
2009-09-26 12:48
#2

Ja, faktiskt, annars hade jag blivit väldigt ledsen över att ha runt 300 diskmaskinstabletter hemma. Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
2009-09-26 12:55
#3

Ja, men snacka om att de hade lyckats med reklamen i så fall! Flört

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-26 14:52
#4

Håhå, diskmaskinstabletter vore något det. Det ska jag komma ihåg att köpa.

flikkan77
2009-09-26 14:56
#5

… vill ha en diskmaskin.

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-26 14:57
#6

#5 Vår absolut bästa bröllopspresent var en diskmaskin. Jag älskar den.

Annons:
flikkan77
2009-09-26 15:00
#7

Vill också ha en diskmaskin att älska. Oskyldig

Har dessutom disk att diska just nu och det är så tråååkigt….

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-26 15:01
#8

Ja disk är hemskt… Jag får upp dolda aggressioner av disk=p Vill bara kasta allt iväggen och bryter ihop och får ångest. Diskmaskin är finfina grejer.

flikkan77
2009-09-26 15:03
#9

Sån där blir jag av dammsugning, så därför gör maken det och då får jag allt sköta disken eftersom vi trots allt måste dammsuga varje dag på grund av hans lättare allergi.

Skulle valt en annan make, en med diskmaskin… och en ko. Glad

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-26 15:11
#10

#9 Eller så får ni gifta er igen och önska er en diskmaskin, och en ko=)

flikkan77
2009-09-26 15:12
#11

#10 Bra idé!! Glad

"You just have to belive…"

HannaM
2009-09-26 15:20
Aviendha
2009-09-26 16:26
#13

Jag har en diskmaskin, den står och skrotar i en bekants förråd sedan ett år tillbaka, ingen plats för den. Men vi hoppas på att kunna byta den mot en bänkvariant iaf. För diskning är inte min killes starka sida och jag hatar när det är mycket av den varan (vilket det blir när man är två!!)

Hos mig tycker jag att det kan vara småmysigt medan man väntar på vattenkokaren för nästa kopp te Oskyldig

Flikkan, vi kan virka en ko åt dig :) Den kanske inte kan dreggla på dig eller behöver gräs, men den blir i behändig storlek och den kan följa med överallt :)

Annons:
flikkan77
2009-09-26 17:52
#14

#13 En virkad ko hade kanske inte varit fel. Tror jag kan stå ut med att den inte dregglar på mig. Dessutom bör jag ju slippa avföringsproblemet. Glad

"You just have to belive…"

Aviendha
2009-09-26 18:26
#15

#14 Haha, utgödslingssystemet är bortavlat på denna variant ;)

flikkan77
2009-09-26 18:46
#16

#15 Underbart! För det är den stora frågan om vi någon gång skulle skaffa ett stort djur. Var katten ska vi göra av det som kommer ut igen…

"You just have to belive…"

David
2009-09-26 21:49
#17

Det första jag gjorde när jag flyttade hit var att be fastighetsskötaren att ta bort ett köksskåp så jag fick dit min diskmaskin. Glad Annars hade jag garanterat ätit på papptallrikar med plastbestick. Skäms

Meeen, vissa psykologer tycker att diskningen är en underbar terapi. Förstår dock inte riktigt hur de tänker där. Dessutom skulle man göra det utan medveten närvaro, stå där och känna varje tag med diskborsten. Kanske är terapidelen att man till slut får ut agressioner genom att slänga hela diskh*lvetet ut genom fönstret? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-09-27 13:00
#18

Jag slår vad om att de psykologerna har någon  annan som diskar där hemma.. eller en diskmaskin!Obestämd

Jag idkar hellre medveten närvaro här framför datorn eller på en skogspromenad..Glad

Du kanske kan börja saluföra Yes diskmaskinstabletter med det lager som du sakta men säkert börjar att bygga upp?Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-09-27 13:45
#19

Har upptäckt att ibland vet psykologer inte alls vad de pratar om. För de om faktiskt har en diskmaskin kan det kanske ses som lite mysigt att stå och diska för hand, när man liksom inte måste. Glad

Har följt citronmeliss tips nu och gått en vovvepromenad på nästan en timme i skogen. Myyys! Lyckades dessutom koppla hunden precis innan vi skrämde upp en hare som i sin tur satte fart på ett rådjur. Ibland har man tur!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-09-27 14:05
#20

Precis, tom jag kan diska för hand medvetet..(?)om jag skulle känna för det när .. det finns en diskmaskin..

Skönt med en promenad flikkan och ännu skönare att du hann koppla henne, INNAN..Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
flikkan77
2009-09-27 14:17
#21

Och jag som inte har en diskmaskin önskar mig en sådan, för diska är vanvettigt tråkigt!

Har haft tur tre gånger nu och hunnit koppla henne precis innan något vilt har poppat upp. Helt otroligt! Tror att Fröken Saluki kommer att dö av hjärtslag någon gång när hon råkar dra efter nått vilt jag inte sett, men då dör hon lycklig i alla fall. Glad Hon tar det inte direkt lugnare nu när hon är 11 än vad hon gjorde när hon var 2, är inte riktigt fullt lika snabb bara och hon har lärt sig att hitta tillbaka. När hon var liten så fick jag minsann gå och hämta henns några kilometer bort. För när hon tappar viltet så stannar hon och hittade inte hem.

Knäppa hund!

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-09-27 14:55
#22

Dåligt lokalsinne så kul..gamla damen! Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-09-27 16:26
#23

haha, ja jag har inget emot att diaka för hand, men köpte mig en bagagnad maskin(bänkmodell) för 3 år sedna. En gammal. Nu för den sånt liv, så i förrgår, så köpte jag mig en helt ny. OCh att använda tabletter i en bänkmaskin är fruktansvärt slöseri med pengar och plast. Så jag kör med pulver.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

flikkan77
2009-09-27 16:48
#24

#22 Och ungefär noll i flockkänsla. Det dummaste man kan göra med fröken Saluki är att gömma sig bakom en buske i skogen. För ser hon inte en så går hon hem.

Skulle hon råka hitta en av misstag så blir hon inte glad heller, utan bara blänger lite nedvärderande och går vidare.

"You just have to belive…"

Citronmeliss
2009-09-27 16:56
#25

En typisk vinthund..Tyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
2009-09-27 21:15
#26

#25 Ja, ganska typiskt faktiskt. Tur att det är en vinthund hon är. Har en kompis som har en hund som är precis likadan, fast han är Tervuren och då är det inte alls lika roligt. Tyst

"You just have to belive…"

flikkan77
2009-09-27 21:16
#27

Vill ha diskmaskin! Skar mig på en av knivarna jag diskade nyss. Skrikandes Farligt att diska ju… borde nästan vara olagligt att inte ha diskmaskin.

"You just have to belive…"

Annons:
David
2009-09-27 23:40
#28

Sortera strumplådan medvetet närvarande är också ett standardtips jag fått många gånger. Slår vad om att psykologerna inte använder strumpor heller. Skrattande

Ja Melissen, ska nog lägga ut en annons på blocket. Flört Tur allafall att de inte har något bäst-före-datum… Cool

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-09-27 23:42
#29

Nej vad tusan… gillar pskologer att diska och sortera strumpor är dom varmt välkomna hit. Dom tycker säkert att stycka kycklingskrov är rogivande också..

David
2009-09-28 00:09
#30

Precis, tänk vad underbart att någon "sådan" flyttade hit, som njuter av att sortera strumpor, och säkert vika annan tvätt också. Kanske få det riktigt rogivande att städa, tvätta golv och allt därtill också.

Vi har ju universitetet med psykologstuderande, kanske ska smyga upp dit en dag och titta vad de har på schemat "strumpsortering, 4 timmar", "handdisk, 3 timmar" Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Upp till toppen
Annons: