Annons:
Etiketthumor
Läst 1736 ggr
David
9/16/09, 12:39 AM

Första hjälpen för medicinskt okunniga

Matkvävning

Försök avlägsna föremålet som blockerar offrets luftrör genom ett hårt slag i hans/hennes mage. Kom ihåg att ducka innan föremålet kommer flygande och träffar dig i ögat. Påkalla hovmästarens uppmärksamhet på incidenten och begär en 20 procentig reducering av notan. Kom ihåg att beställa soppa nästa gång.

Hjärnskakning

När offret vaknar, fråga vilken dag det är, vad statsministern heter och hur många fingrar du håller upp. Håll upp fingrarna bakom ryggen för att inte göra det för lätt. Tala i tungor för att förvirra offret ytterligare. Ja, det finns otaliga sätt att göra någon annans hjärnskakning roligare. Här är ett roligt tips: Innan offret vaknar, släck alla lampor. När offret sedan vaknar, skrik: "Tack gode gud! Vi trodde att du var död eller blivit blind eller nåt!"

Öppna sår

Omslå såret, vad nu det betyder. Försök minska blodflödet genom att dra åt ett bälte runt offrets hals tills han/hon får andningssvårigheter. Hihi, skojar bara. Dra åt bältet precis ovanför såret istället. Sy ihop såret med aluminiumtråd. Ha, lurade dig igen! Mycket smartare än du! Det är ju jag som är experten, vettu.

El-olyckor

Är offret fortfarande uppkopplat mot elkällan? Om så är fallet, stäng av strömmen omedelbart. El kostar en förmögenhet och slösas bort i sådana här fall. Ta pulsen på offret (om du nu kan hitta någon handled eller hals i den förkolnade hög av ben och bubblande kött som en gång var en människa). Tveka inte för länge; kör offret till närmaste akut. Du kan fästa startkablarna i offret om bilen inte startar.

Frakturer

Kontrollera om frakturen resulterat i att benpipor sticker ut genom den blodiga köttmassan. Om så är fallet, meddela då offret att han/hon kommer att dö. Det brukar få dem att hålla sig vakna. Knyt en spjäla vid offrets ben och be honom/henne att gå fram och tillbaka i några minuter för att spjälan ska komma på plats ordentligt. Offret kommer förmodligen falla medvetslöst till marken, vilket kommer att göra ditt jobb enklare. Flytta inte den skadade kroppsdelen, eftersom detta kan resultera i en onormal position. Men om du känner för det kan du ju försöka få ben att peka åt fel håll, handleder att snurra 180 grader. Det är otroligt vilka coola statyer man kan göra av en bruten extremitet. Mycket bättre än trolldeg.

Föremål instuckna i ögat

Skölj offrets ögon med fesljummet vatten. Använd inte tvål, idiot. Erbjud dig att plocka ut föremålet med dina tänder. Detta brukar föranleda offret att påstå att föremålet nu är borta och inte stör offret längre - innan du ens hinner visa tänderna.

Brännskador och skållningsskador

Håll den skadade ytan under rinnande kallt vatten. (Om offrets hela kropp är en enda sprakande massa av flammor kan det vara lite för sent för detta) Om offret spillt het vätska över sina kläder, avlägsna då kläderna omedelbart. Man vet aldrig, åsynen av dig hoppandes omkring utan kläder kan få offret att glömma sina värkande skador. Påminn offret om att så kan det gå om inte haspen är på.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
kerstinjo
9/16/09, 2:41 AM
#1

Knäppis!Tungan ute

När jag först började läsa så tänkte jag; "Vad skriver han!!" Är ju lite trög.

 Kerstin 

 

David
9/16/09, 3:51 AM
#2

Tänkte de här små tipsen kunde vara till hjälp för någon stackare som hamnar i en oväntad situation :-D

Skrivet ifrån min iPhone

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Denna kommentar har tagits bort.
Aviendha
9/16/09, 10:23 AM
#4
isa
9/16/09, 6:51 PM
#5

hi hi hiGlad

LenaR
9/16/09, 9:46 PM
#6

Ser fram emot att få lära mej hjärt-lungräddning av dej!

Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
[aspie]
9/17/09, 9:40 AM
#7

*Fniss*Skrattande

Raderad
9/25/09, 5:21 PM
#8

Hi hi, stakars folk som ska räddas av mig Flört

Upp till toppen
Annons: