Annons:
Etikettallmän-psykologi
Läst 2333 ggr
pernillaa
9/22/09, 3:50 PM

Är det ingen som har.....

Jag skriver det här inlägget med anledning av inlägget "Hypotetisk fråga" som jag drog igång.

Är det ingen som har råkat ut för Alternativ 2 enligt nedan? Eller den delen med porrbilder och porrbilder på exet i alla fall?

Alternativ 2

Du har ett fast förhållande med din partner. Ni bor ihop och du älskar honom/henne väldigt mycket. Du har en vision av ett helt liv tillsammans med just denna personen och känner dig väldigt trygg i den relationen ni har.

En dag hittar du mängder av porr på hans dator. Vanlig porr, porrfilmer och porrbilder på din partner och hans/hennes ex när dom håller på, lättklädda och nakenbilder av han/hennes ex och djurporr. Allt detta uppdelat på flera hårddiskar vilket innebär att det är flera fleeera Gb. Och som grädden på moset vill inte partnern göra sig av med det men vågar inte erkänna det och en kamp uppstår er emellan kring detta.

Kram

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
flikkan77
9/22/09, 4:15 PM
#1

Vi har väl en del "vanlig" porr på datorn men inget med något ex inblandat och absolut inget djurporr. Om man inte räknar bilderna där kaninerna parar sig som det. Flört

"You just have to belive…"

pernillaa
9/22/09, 4:37 PM
#2

Haha, nja det är nog kanske porr för djuren men för oss ärdet inte det, antar jag. är det okej för dig att ni har det då?

Ha en bra dag! // Pernilla

flikkan77
9/22/09, 4:49 PM
#3

Ja, det är helt okej att det finns porr på datorn. Tittar själv på det ibland. Fast jag är väldigt kräsen, det får inte vara för mycket närbilder rakt på könet och sånt…

"You just have to belive…"

pernillaa
9/22/09, 5:04 PM
#4

Okej. Är totalt emot porr numera. Gillar sexnoveller för då skapar man själv en inre bild av det som händer. Är väldigt förstörd av det jag upplevt i det jag beskrev här ovan så… jag skulle aldrig orka med om min kille satt och såg på sånt där.

Ha en bra dag! // Pernilla

flikkan77
9/22/09, 5:26 PM
#5

Ja, jag kan förstå att du har svårt för porr nu mera. Det är helt försåeligt. Det hade jag kanske också varit om jag råkat ut för det du råkade ut för.

Jag har tur och har en man som gillar ungefär samma porr som jag, så vi har inga sådana problem alls. Och det har aldrig hänt att det blivit något tjafs om att stänga av det eller sänka ljud eller något sådan heller. Vill inte den andre parten se eller höra så respekteras det. Det händer aldrig att det smusslas med det heller, att den ena sitter upp längre för att se på porr. Utan det sker öppet och med samförstånd.

Vad jag vet så laddar min man inte ner porr som jag inte gillar heller. (Det är han som laddar ner det eftersom jag inte vet hur man gör…)

"You just have to belive…"

zmulan
9/22/09, 6:21 PM
#6

Vet inte om vi har porr i datorn nu. Bryr mig inte särskillt. Mitt ex hade en massa porr inklusive "lösa" filmer och tidningar. Det bekommer mig inte så länge jag inte blir tvingad att titta. Nån gång ibland kan jag kolla jag med eller läsa noveller men sällan och på mina villkor.

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Annons:
David
9/22/09, 7:05 PM
#7

Slipper det problemet eftersom jag är ensam, både hemma och med datorn. Går inte att hitta någon tillstymmelse till porr här, förutom då som i Flikkans fall, ett antal bilder där Wilma tror hon löper, och Linus fått för sig att han inte alls är kastrerad. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Raderad
9/22/09, 7:37 PM
#8

#1 & #7 Är det inte så att man måste ha tillstånd om man ska fota/filma porr? Flört

David
9/22/09, 7:40 PM
#9

#8. Attans, hur ska det här gå. Tänk om någon av de inblandade anmäler mig… Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Raderad
9/22/09, 7:54 PM
#10

#9 Ha ha, de ger kanske hämnd någon dag Flört

flikkan77
9/22/09, 9:29 PM
#11

#8 Oj! Det har jag inte tänkt på! … har väldigt intima bilder på ett par ormar också. Oskyldig

Kaninerna tror jag dock inte att de upptäckte att de blev fotograferade. De var liksom upptagna… Flört

"You just have to belive…"

Raderad
9/22/09, 9:54 PM
#12

#11 Ha ha, då får du hålla koll efter ormarna Flört

flikkan77
9/22/09, 10:12 PM
#13

#12 Ja, det är kanske bäst att jag gömmer kameran så jag inte påminner dem.

"You just have to belive…"

Annons:
EmmaG
9/22/09, 10:28 PM
#14

Min karl har inget ex, men vet ju att det finns en del porr p ådatorn och att han porrsurfar rätt mycket. Vilket han oxå får, bryr mig inte om det.
Men skulle han ha ett ex och porrbilder.. ja, jag vet inte hur jag skulle reagera, antagligen bli fullständigt förstörd och uppriven

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Allamej
9/22/09, 10:54 PM
#15

Ärligt… jag har ju visserligen avskrivit allt vad manligt sällskap heter eftersom jag verkligen inte pallar med allt drama som dom innebär…

Men när jag fortfarande hade karl så drabbades jag rätt ofta av den den porrbiten… Jag blev helt förstörd… jag fantiserade ju inte ens om andra karlar så det krossade mitt hjärta när jag fick reda på att jag inte dög som runkämne…

Min avsky mot allt vad porr heter har fortfarande inte lagt sig och jag spolar förbi alla sorters "kärleksbetygelser" på serier och film…

Ja jag är skadad och vet på ett logiskt plan att porr osv är "sunt" men jag pallar det ändå inte

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

AngelStatue
9/22/09, 11:10 PM
#16

Har sagt till min sambo att han gärna får ha bilder på mig och roa sig till, men att jag inte vill att han kollar på andra tjejer av respekt för mig. Han är så nöjd och glad med det arrangemanget så. Skrattande

Raderad
9/22/09, 11:18 PM
#17

#16 Hi hi, hoppas att han lyder nu Flört

pernillaa
9/23/09, 8:28 PM
#18

OBS: Det är en del snuskprat i det här inlägget!

Usch, jag får spyan i halsen bara jag tänker på att komma på min nuvarande kille med porr.

Jag vet att jag är djääävligt bra i sängen, jag är inte överviktig, har inte för små bröst och är i övrigt rätt välskapt och dessutom rätt öppen för förslag i sänghalmen så länge det inte gäller analt eller andra personer.

Så helt ärligt så behöver han inte porr när han är med mig! Jag har djävligt dåligt självförtroende annars men när det gäller sex så vet jag var jag står och ingen normal människa behöver mer än det jag har att ge! Jag har perioder då jag p.g.a. de sexuella övergreppen jag varit med om, kan få panik när vi har sex eller inte klarar av att visa mig naken men det väger jag lätt upp på andra sätt, om än de dåliga perioderna är fler och längre än de bra.

Börjar min kille kolla på porr så är det p.g.a. personliga problem som något typ av beroende eller en onormal sexdrift eller helt enkelt av brist på respekt för mig och som avsiktligt vill såra mig.

När båda är införstådda med att porr inte får förekomma från någon av perterna så får det fan inte göra det heller. Eftersom vi har pratat om det flera gånger och redan från början varit överens på den här punkten så skulle det ta SJUKT ont ifall han ändå skulle göra det nu. Jag älskar verkligen den här killen och vill tro att han kommer att bete sig på ett sätt som får mig att må bra och styrka mig efter allt jag har varit med om. men väljer han ändå att kolla på porr, när han vet hur otroligt ont det gör för mig, så kan han dra åt h-vete!

Usch, nu jagar jag upp mig och tårarna kommer… så ska sluta här.

Ha en bra dag! // Pernilla

[Vargnatt]
9/23/09, 8:33 PM
#19

Vanliga porr struntar jag i om han har, det är hans ensak och så länge inte porren går före mig så är det lugnt.

flikkan77
9/23/09, 8:50 PM
#20

Känns som om porrfrågan är väldigt känslig för dig, Pernilla. Hoppas verkligen att din kille förstår dig.

Jag hade helt klart klarat av ett förhållande utan porr om min kille skulle vilja det, men jag ser på det ibland som lite "krydda". Men det betyder inte att min man är otillräcklig i sängen eller att jag älskar honom mindre för det. Och jag vet att det är likadan med honom.

Tror inte att man behöver ha ett beroende eller en onormal sexdrift bara för att man ser på porr. Däremot håller jag med om att om din kille, Pernilla, skulle börja se på porr så skulle det vara respektlöst mot just dig. För du har så klart uttryckt vad du tycker om det.

"You just have to belive…"

Annons:
pernillaa
9/23/09, 9:08 PM
#21

Jo visst kan man kolla på porr utan att det handlar om någon onormal sexdrift eller så men i mitt fall där vi är överens om detta och han är så införstådd i hur jobbigt det är för mig så är det som jag sa, antingen så att han inte respekterar mig tillräckligt eller så är det någonting hos honom som gör att han trots sin respekt till mig, inte kan hålla sig ifrån det, alltså en typ av beroende eller en onormla sexdrift som inte ens jag kan fylla.

I det förhållandet jag beskrev i #0 så gick porr ALLTID före mig och i förhållandet innan honom så har porren också gått före stundvis. Oddsen för att råka ut för det under en livstid, med min historia är ju inte så stor men nog fan hittade jag av dom där få procenten ändå.

Min inställning till porr är inte normal men inte min erfarenhet heller och jag anser att jag reagerar precis som vem som helst annars som hade varit med om det jag har varit med om.

Jag är glad för dom som kan ha överseende med sånt här och som kan titta på porr själva i förhållandet eller tillsammans med sin partner. Avundas dom verkligen.

Undrar ibland över vilken grupp som är störst egentligen, dom som accepterar porr, eller dom som inte göra det. Vad tror ni?

Men vad fariken. Är det verkligen INGEN som har upplevt någonting liknande? =(

Ha en bra dag! // Pernilla

Emelie-E
9/23/09, 9:14 PM
#22

#21 Jag är en som inte klarar av att killen kollar på porr.. Det känns verkligen jättejobbigt och jag mår dåligt utav det.
När jag och mitt ex blev tillsammans så pratade vi om detta och han lovde mig att han inte skulle kolla på det. Han såg hur dåligt jag mådde utav det. Så han slutade. Tills i slutet av vårat förhållande.

Hade också ett förhållande innan honom här, och han kollade på porr hela tiden, hade bilder uppe på väggarna och i bilen. Han respekterade inte mig. Han såg inte hur dåligt jag mådde så det tog slut rätt snabbt.

Jag vill helst inte att min kille ska kolla på porr, tycker inte det är något man gör i ett förhållande. Men jag har börjat att acceptera det, för det är sånt nästan alla killar håller på med. Men jag tycker ändå det är jobbigt.

Så jag förstår dig fullt ut..

pernillaa
9/23/09, 9:44 PM
#23

Ja det låter som om du också har haft det jobbigt. =( Beklagar verkligen det. Skönt att någon förstår.

Jag hade precis fått barn med den här mannen som nämnts i #0. Typ 3 veckor efter förlossningen, mitt i min förlossningsdepression, då sonen sög sönder mina bröst för att han sög fel, då min kropp var fet och huden på magen hängde och mina bröst läkte och stygnen i underlivet lossnade för tidigt så jag fick flikar i underlivet… så hittade jag all denna porr på sonens pappas dator och ca 20 cd, skivor och sen pågick en evig kamp mellan oss. Han vred om huvudet så mycket på mig så han fick mig inlagd på psyket när jag slog sönder hans väckarklocka i ilska över detta porranvändandet på nätterna när jag gått och lagt mig och hans lögner om att han inte visste att han hade haft kvar det där på datorn under vårat förhållande, hans otrohet och övriga förtryck vad det gällde allt i princip. Vi gick länge i familjeterapi innan jag äntligen fick tillgång till våra gemensamma pengar….

Jag trodde verkligen att det bara var jag som var fjantig ochöverreagerae och kvävde honom när jag ville att han skulle ta bort det där på hans ex åtminstone. Till slut såg jag mig själv som djävulen när jag såg mig i spegeln, en parasit som bara förpestade hans perfekta liv där inna på kontoret med sin porr. Men samtidigt skulle jag finnas där med mina pippilotter och högklackade och kortkort när han behövde det. Nej uuusch! Vet inte hur jag ska repa mig från det där. Vi seppade maj förra året och jag och min nuvarande har varit ihop sen juli förra året. Han har stöttat mig otroligt mycket i det här. Men jag har sett hur den mörka sanningen plötsligt bara kan komma fram och man upptäcker att personen man älskat och varit ihop med länge, inte är den man trott hela tiden och att det aldrig funnits någon kärlek där. Så jag vet hur tvärt livet kan förändras på det sättet. Jag litar på killen jag är ihop nu men då oc då, rätt ofta ändå, slås jag av den här överväldigande rädslan att förlora honom åt den här sjuka världen vi lever i.

Känns som om sonens pappa förgripit sig på mig med all den här porren och förtrycket. Jag var i beroendeställning till honom (jag vet, inte i den bemärkelsen man brukar mena. Jag är ändå vuxen) eftersom han hade alla våra pengar, stod på kontraktet, vi hade skulder tillsammans som han dragit på oss, han hade bilen, och tack vare min förlossningsdepression. Han bröt ner mig otroligt snabbt tack vare min förlossningsdepression. Jag är helt förstörd i huvudet och i känslorna idag p.g.a. honom. Helt vansinnigt. Önskar att jag hade blivit galen på riktigt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: