Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1796 ggr
David
9/14/09, 6:57 PM

OT - Skåpet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en dag med svordomar åt både säljare ifrån Eniro och Jysk "instruktion" och en jäkla massa brädor och skruvar så är äntligen skåpet monterat!

Men aldrig mer, nu har jag möbler så det räcker, men ska jag någonsin köpa något mer, så blir det färdigmonterat ifrån Mio eller så.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
9/14/09, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och mina glaskatter har fått inviga skåpet i väntan på resten som ska in…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
9/14/09, 8:48 PM
#2

Oj, jättesnyggt! Jysk är ju inte direkt berömda för passform *mutter*

David
9/14/09, 8:53 PM
#3

#2. Du menar det. Passform, urusla skruvar, svinhårt trä som man ska försöka spika i. Ja, det blev en del svordomar. Men skåpet står än så länge, men jag har silvertejpen i beredskap! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
9/14/09, 9:00 PM
#4

Hahaha! Been there, done that! ^^ Håll upp rullen och hota med den, lägg den inom synhåll så skåpet får darra i rädsla över natten så kanske det håller sig på rätt köl med de fina glasfigurerna i säkert förvar ;)

flikkan77
9/14/09, 9:20 PM
#5

Håller med om att skåpet var snyggt!

"You just have to belive…"

Anders 50
9/14/09, 9:21 PM
#6

Händig man!  Det blev ju snyggt!  Där kommer katterna att trivas!

(glaskatterna, alltså)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Annons:
HannaM
9/14/09, 10:26 PM
#7

Är det bara jag som gillar att montera möbler=p Sist lyckades vi ju dock med konsstycket att lägga den mörka byrån på hallgolvet och få repor över hela fronten men detn siter ihop!

David
9/14/09, 11:19 PM
#8

#7. Hmm, du kanske skulle satsa på en karriär som hantverkare? Själv så ska jag absolut inte det. Har fått en stor blåsa mitt i handen efter skruvmejslarna. Gråter

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
9/14/09, 11:21 PM
#9

#8 Monera ikeamöbler är en favorit=p Jag älskar att vara lugnet när alla andra har panik och sliter sitt hår=p

AngelStatue
9/14/09, 11:50 PM
#10

Blåsan till trots så blev resultatet prima, ser riktigt fint ut tycker jag!

Emelie-E
9/14/09, 11:56 PM
#11

Här är en till som tycker det är kul att montera ihop möbler ;D

David
9/14/09, 11:57 PM
#12

Och det säger ni nu när jag slitit med det här förbaskade skåpet. Kunde gått erbjudit lite hjälp tycker jag Tungan ute

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
9/14/09, 11:59 PM
#13

#12 Jo visst.. jag börjar gå nu så är jag väl framme tills du har köpt något nytt=p

Annons:
isa
9/15/09, 12:56 PM
#14

Bra jobbat David! det blev ju jättefint.!Glad

Citronmeliss
9/15/09, 1:16 PM
#15

Jag hatar blotta tanken på att montera ihop något..Skrikandes 

Släng det längst in i en garderob eller ute i ladan för om det vilar på mina axlar lär det aldrig någonsin bli ihopsatt ändå..

Färdigmonterat borde vara en rättighet för somliga..Skäms

Så många fina kissar du har David!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
9/15/09, 1:18 PM
#16

Jag håller med, absolut! Färdigmonterat bör vara en rättighet!! :). Eller åtminstone att de erbjuder en monteringsgubbe. Glad Försökte verkligen få köpa deras färdigmonterade skåp, ville till och med betala en slant extra, men icke. Skrikandes

Glasblockskatterna syns knappt, men de är kanonfina i verkligheten. De finns mycket tydligare på http://www.matsjonasson.com/, och ja Kerstin, de har även massa hundmotiv, och annat fint! Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
9/15/09, 1:24 PM
#17

Det hade ju varit en jättebra idé tänk så många nya arbtstillfällen det hade skapat!

Hanna kan få blir först ut.. monteringskvinna på Jysk!Tungan ute

Mycket vacker glaskonst, David!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
9/15/09, 3:01 PM
#18

Hanna, jag tycker oxå om att montera ihop möbler. Att skapa är kul Flört

Citronmeliss
9/15/09, 3:27 PM
#19

Då blir ni kollegor då?Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
9/15/09, 4:06 PM
#20

Hanna och jag kan öppna ett nytt Ikea eller liknande ha ha ha

Annons:
HannaM
9/15/09, 4:54 PM
#21

Haha nej vi står utanför ikea och säljer monteringstjänster=)

[aspie]
9/15/09, 5:00 PM
#22

Ja Hanna, det var en bra idé. Och bra betalt tar vi oxå Flört

Aviendha
9/15/09, 9:00 PM
#24

Får man se spektaklet så drixar jag rejält ;)

kerstinjo
9/15/09, 9:33 PM
#25

Jag tillhör också dem som tycker att det är skoj att montera ihop saker. Om det blir en skruv över, så är ju inte det hela världen.

Jag skruvar kontakter och skarvar till höger o vänster och får alla mina lampor där jag vill.

Mest lyckas jag för att jag är envis och gillar att skruva ihop saker och inte ger mig.

Så är jag en hejjare på att rensa med motorsågen. Varför beskära vinbärsbuskar med en sekatör, när man kan förenkla saken med en motorsåg?

Hm…det var nog två år sedan och vinbärsbusken är fortfarande sig inte lik. Tja, effektivt var det i alla fall.

Skam den som ger sig!Skrattande

 Kerstin 

 

Anders 50
9/15/09, 9:52 PM
#26

#25 Får en ruskig skräckbild av din trädgård med träd och buskar som växer längs marken, rädda för motorsågs-massakern!  Förvånad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

HannaM
9/15/09, 11:37 PM
#27

#24 absolut! Du fåt titta på så länge du bjuder på te=)

Annons:
Aviendha
9/15/09, 11:44 PM
#28

Alla gånger! :) Men egentligen är det ju fusk, jag har sett bildbevis på att du är certifierad med såg och liknande verktyg Hanna ;)

HannaM
9/15/09, 11:51 PM
#29

#28 Bara bildbeis=p Tapeten i saras kök är väl ett ständigt bevis=p

Aviendha
9/15/09, 11:52 PM
#30

Hm, jo det förstås och golvet med för den delen :) Lite avis på de kunnskaperna..

HannaM
9/15/09, 11:56 PM
#31

#30 OCH vi har bytt ut ett eluttag och monterat en säng från ikea trots att vi tappat bort alla skruvar. Den du!

Aviendha
9/15/09, 11:58 PM
#32

Djupt impad! ^^ Det är nästan så att det borde kvalificera som CV-innehåll.

kerstinjo
9/16/09, 12:01 AM
#33

#26 Det var lite för effektivt att beskära med en motorsåg. Men tanken var god.Skäms Kanske?

 Kerstin 

 

Aviendha
9/16/09, 12:27 AM
#34

#33 Jag älskar den sortens handgriplighet! Go Kerstin!! Skrattande Göra och göra, det växer ju och måste bort, varför jolla på med en fjantig sekatör om man har värre grejjer liksom Flört Låt buskarna leva i skräck :P

Annons:
David
9/16/09, 12:29 AM
#35

Jag försöker föreställa mig Kerstin, en stor motorsåg och små stackars livrädda buskar… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
9/16/09, 12:44 AM
#36

#34 Säger hon som klippt konstverket "lisebergskaninen - eller kvast i snålblåst"

Aviendha
9/16/09, 12:49 AM
#37

#36 Haha, det blev verkligen en kvast i snålblåst av det stackars trädet med :) Killen var där i helgen och klippte ner lite till, så nu är det väl "borstig topz" som är modellen :P

kerstinjo
9/16/09, 12:51 AM
#38

Det värsta av allt är att familjen aldrig låter mig glömma mina små, små missöden. Det finns ganska många.Tungan ute 

Saker kan ramla ner och bara gå sönder utan vidare när jag är i en affär och bara pillar lite, lite. Skitsaker de har i en del affärer.

Sedan att det råkar finnas mer än en TV-affär i sta'n är ju inte mitt fel. För visst kan man bli vansinnig när man har lämnat in en TV på lagning och de slarvar bort den. Puts väck! Butikschefen hade visst semester också Skäms men oj vad bekymrad han blev. Och jag blev argare och argare. Slarva bort en hel TV, det är ju sanslöst!!

Fel affär??? Kunde de inte sagt det med en gång?

Sedan kan jag vara väldigt snäll och gå och handla en kväll. Det var säkert ungarnas fel, antagligen godissugna. Som den mycket snälla människa jag är, så tog jag med vår hund, Ida.

Inte 17 är det mitt fel att någon binder hennes bror intill? Hm…jag kom visst hem med en hanhund. Skäms

Nu tänker jag inte berätta mer.

 Kerstin 

 

Aviendha
9/16/09, 1:04 AM
#39

Hahahahaha! Inte lätt när de envisas med att knö in två sådana affärer i samma lilla håla, och inte har koll på syskon ;)

kerstinjo
9/16/09, 1:18 AM
#40

Tur att du förstår att jag inte har det lätt.Skrattande

 Kerstin 

 

Hawknestgrove
9/16/09, 2:54 AM
#41

jag älskar också att montera möbler! OCh att jobba med motorsåg! HAr faktiskt gått kurs… Så jag kan…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
flikkan77
9/16/09, 9:24 AM
#42

Kerstin, du är inte ensam om att tycka om motorsåg. Tyvärr har vi inga fler träd att fälla just nu annars är det favoriten. Älskar ljudet av ett riktigt stort träd som går i backen! Glad

Har jag tur så får jag fälla lite till i vinter men det beror på vad han som köpte åkern med vår dunge på tycker. Om allt ska ner eller inte…

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: