Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1823 ggr
David
2009-09-04 20:23

Ot - Säkert skåp?

Kom att tänka på att här inne finns det ju ett helt gäng tjejer/kvinnor/damer…

Jag har beställt några små glasblock med kattmotiv inuti. Men, hur gör man så de står synligt, men ändå inte riskerar att bli nerputtade av någon levande katt. Tänkte på något slags enkelt vitrinskåp, som bara är en enkel hylla som jag kan ställa ovanpå andra hyllor. Finns det sånt? Eller hur gör jag för att det ska bli bra.

Finns ju några här med riktiga bamsehundar också, sådana stora saker måste ju också kunna putta ner lite allt möjligt. Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
isa
2009-09-04 20:36
#1

Köp/eller snickra ihop ett litet glasskåp som går att montera upp på väggen, på en vägg som inte har någon hylla nära sig.

Aviendha
2009-09-04 20:50
#2

Annars finns det ju små väggskåp i glas man kan köpa. Iaf har mamma sådant för priserna och pokalerna som djuren tagit hem.

Men jag gillade isas förslag! En "låda" med glas, som ett tittskåp o dioder i, snyggt!

kerstinjo
2009-09-04 20:50
#3

Katter? Har du fått tomtar på loftet?Obestämd

 Kerstin 

 

Anders 50
2009-09-04 21:53
#4

Vi är inne på andra hunden i häst-storlek och ännu har inga olyckor hänt.

Katter ska man viska i örat och tala om vad som händer med dem om de river ned något! Brukar fungera!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

kerstinjo
2009-09-04 21:55
#5

Tja, stolar kan ramla omkull, en gardin kan åka ned. Bagateller!

 Kerstin 

 

David
2009-09-05 16:22
#6

Hittade den här på Jysk hemsida, de fyller visst år så den var nersatt till 2.100 istället för drygt 4.200 kronor.

Ringde och reserverade en till i morgon.

Tror ni det finns en chans i världen att jag lyckas montera ihop den? Det är samma serie som tv-bänken och allt annat jag har i vardagsrummet, så det skulle säkert bli snyggt…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
kerstinjo
2009-09-05 17:00
#7

Med en skruvdragare och hammare kommer man långt!Skrattande

 Kerstin 

 

David
2009-09-05 17:04
#8

#7. Jag får helt enkelt göra så att jag flyger upp dig hit. Flört För jag tror att med en Kerstin så blir det ännu bättre. Tanken är ju att skåpet ska klara katterna bättre än de lösa figurerna, och med tanke på mina extrema hantverkarkunskaper så… Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-09-05 17:22
#9

Åh , det var ju jättefint.

Det där grejar du David.

Aviendha
2009-09-05 17:28
#10

Jättefint! Jag brukar mena att silvertape och buntband är lösningen på allt. Det som inte går att lösa med dessa två är inte värt att lösas ;) Eller var det våld, vilja och vaselin? Oskyldig

David
2009-09-05 17:30
#11

haha… smart Aviendha! Jag har nog två eller tre rullar silvertape här i någon låda. Vem märker om skåpet är i silver istället för träfärgat. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
2009-09-05 17:33
#12

Då behöver jag inte skicka upp min hör jag, en redig karl!! Min kille har lärt mig det där med silvertapen, lyckas säga NÅGOT han INTE kunnat laga med silvertape liksom. (kortslutning i bilmotor, kofångare, sprucket skinnställ etc.) :P

Buntbanden upptäckte jag nog i samband med illersäkring, väldigt bra de med!

Katarina
2009-09-05 19:00
#13

Jag använder sån där vit häftmassa under saker jag inte vill ska bli omkullkastade, funkar bra även på större saker som fönsterlampor.

Annons:
Anders 50
2009-09-05 20:13
#14

Vem vet, det kanske blir ett annat snyggt skåp när du har monterat ihop det? Obestämd Men tänk på att inte banka för mycket på glaset!

Sätt in en bild när du är klar så vi får se om det blev likt orginalet.Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
2009-09-05 20:17
#15

#14. Jag lovar, lyckas jag någonsin få ihop det så kommer det bild Glad. Tror, att om jag skulle lyckas, så skulle det nog bli rätt snyggt, då har jag ena väggen i precis samma möbel-serie.

Men ja… mycket återstår innan dess. Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anders 50
2009-09-05 20:42
#16

#15 Se bara till att ha första förband hemma!   Skrattande

(glömde säga att det var ett snyggt skåp)

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
2009-09-05 20:45
#17

#16. Du har inte lust att komma upp och hjälpa till? Tror du är betydligt händigare än mig. Jag står för första hjälpen och kaffe, du fixar resten? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anders 50
2009-09-05 22:48
#18

#17 Liiiiite långt att åka!  Tungan ute

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Citronmeliss
2009-09-06 15:42
#19

Skåpet kan du skicka till mig för jag behöver det!

Hade också fina glasblock med vilddjursmotiv.

Till dessa införskaffades ett fint bord med glasskiva och små lampförsedda socklar som glasfigurena skulle stå på, vackert upplysta.

Tyckte dock inte att bordets placering var särskilt bra så jag flyttade över dyrgriparna till en käck hörnhylla tillsvidare, där de skulle stå tryggt i väntan på att en annan, lämplig plats för bordet hittats!

Vad händer?

Min och dotterns rara "bestar" flyger i hop under dunder och brak, välter hela hyllan och allt som stod därpå, foton och prydnader flyger i hela rummet..

Fick samla i hop resterna och gilla läget..

Men som sagt, ett nytt skåp skulle inte vara så dumt.. ifall jag köper nya glasblock någon gång när jag har glömt händelsen!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-09-07 19:10
#20

Hur gick det? Synd som sagt att du inte bor i Strömstad, för jag äre n hejare på att montera såna där möbler. HAmmare??? AJABAJA!!!!! Var bara noga med, att följa arbetsordningen till punkt och pricka och räkna allt på checklistan det första du gör. OCh ja, häftmassa är toppen!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
David
2009-09-07 23:26
#21

Än så länge är skåpet ouppackat. Har varit så mycket annat idag. Men i morgon kanske jag börjar försiktigt, vem vet. Lovar att när det väl står på plats så kommer det kort.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

evrekaw
2009-09-08 14:16
#22

Jag har satt häftmassa under mina Buddhafigurer så att katterna inte kan välta dem lika lätt…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Citronmeliss
2009-09-08 14:25
#23

Mycket praktiskt!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: