Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3219 ggr
David
9/14/09, 12:07 AM

Vad händer i veckan?

Så, en ny trådidé.

Vad händer i veckan? Fyll på med vad du pysslar med om dagarna…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
9/14/09, 12:08 AM
#1

I morrn hade jag tänkt mig ge mig på projekt "Montera vitrinskåp". Lär bli en del svordomar, men men, är "bara" katterna som hör, och de är nog vana vid mig nu. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
9/14/09, 12:12 AM
#2

Måndag är en seg dag. Jag brukar mest drälla runt och så blir det nog den här veckan också. Klockan fem har laget jag är tränare för träning och sen ska jag hem, äta kanske ta en promenad och sova!

Tisdagar är dels småttingträning (samma som på måndag) och direkt efter har jag egen träning.

Onsdagar är min samtalsdag.

Torsdag är det boendestödet som kikar in. Nu på torsdag ska vi till veterinären med äldsta illern och sen har jag träning.

Fredagar brukar jag sova och sen göra ingenting.

Stephanie
9/14/09, 12:19 AM
#3

Imorgon ska jag börja dagen med lite frukost förhoppningsvis. Sedan in till centrum, för att söka helgjobb. Sen hämtar pappa mig och jag hänger på honom en bit in mot stan, för att sedan ta tunnelbanan till Gullmarsplan och gå till skolan. Väl i skolan äter jag förmodligen lunch, och därefter har jag lektioner (Småföretagande och Projektarbete) mellan 12.30 och 16.25. Och efter det är det dags för Mattecentrum, då jag ska sitta kvar i skolan ett par timmar och plugga matte. Jag lär förmodligen gå vid ca kvart i sju, för att hinna med sista bussen hem. När jag väl är hemma, ca 20.00, lär jag nog slockna i sängen på två röda Flört

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

David
9/14/09, 12:22 AM
#4

Kan väl köra resten av min vecka.

Tisdag = psykolog och läkare

Söndag = kyrkoval hela dygnet ungefär.

Och så allt "vanligt" därmellan.

#2. Planerat och fint, och några "vilodagar" också. Är det något speciellt som hänt med den äldsta illern?

#3. Det låter som en rätt… instensiv och lång dag Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
9/14/09, 12:25 AM
#5

#2 Njae jag var säker på att han var sjuk redan i våras men alla prover såg bra ut, han är dock inte bättre så vi ska köra en koll på det mesta.

Hawknestgrove
9/14/09, 12:49 AM
#6

David det går bra! Ta det bara i absolut rätt ordning och kolla att allt är med. OK, köper du från JYsk så är inte passformen den allra bästa jämt. Det vet jag, då jag satte ihop min tvbänk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
fridaas
9/14/09, 1:07 AM
#7

Imorn ska jag ta mig i skinnet och städa, boka tvättid och försöka komma i kontakt med soc..

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

kerstinjo
9/14/09, 1:55 AM
#8

Får besök av dottern och tre barnbarn i morgon. Plus ännu en hund.

Så nu har hon tre hundar, två schäfrar och nykomlingen en liten Jack Russeltik.

Så i morgonkväll kommer jag antagligen att vara döv och helt slutkörd.

 Kerstin 

 

Emelie-E
9/14/09, 4:17 AM
#9

Det enda planerade är skolan på torsdag. Så ska nog bara ta det lugnt hemma och försöka städa mitt rum.

Aviendha
9/14/09, 9:54 AM
#10

Hm, tja.. Jag är rätt förutsägbar.

Mån-fre: Gå i skola, plugga hemma, skriva rapporter, sköta om alla djur, försöka få tid att virka lite eller läsa men troligen inte. Komma ihåg att äta.

Lör-sön: så lite som möjligt. Förhoppningsvis illerpromenad, umgänge och lite pyssel. Troligtvis slappning på hög nivå.

Jo, denna dag bryter mönstret lite, har samtal och så åker killen hem :(

Anders 50
9/14/09, 10:11 AM
#11

Har inget planerat för veckan. Möjligen nytt läkarbesök om inte fingern börjar bli användbar igen. Börjar tröttna… Amputera??

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

flikkan77
9/14/09, 12:53 PM
#12

Händer massor denna veckan.

Måndag: hundpromenad och åka och handla mat

tisdag: köra grannen till stan och sen hundkurs på kvällen

onsdag: köra till Norrköping och hämta ormungar (tar hela dagen)

torsdag: föreläsning av Annika Dalquist på kvällen.

fredag: Vila!

Helgen vet jag inte än man vi behöver börja bygga på den nya kaninrasthagen.

"You just have to belive…"

imilija
9/14/09, 1:27 PM
#13

idag: träffa mamma och gå promenad med hundarna.

imorgon: på terapi.

onsdag: träffa en tjej som har ett kullsyskon till min valp.

torsdag+fredag: ingenting.

lördag: jag och ett par tjejkompisar ska på chippendales i gbg, hihih

Annons:
fridaas
9/14/09, 3:03 PM
#14

Ska visst till Vetlanda och hålla i cirkusutbildning för gymnasieelever på tisdag, hur det nu ska gå..

på torsdag ska jag skjutsa pappa och hans familj till Landvetter, på fredag möte på arbetsförmedlingen…

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Allamej
9/14/09, 4:24 PM
#15

Idag tänkte jag dra med min syster på second hand butiken och kolloa efter en fotölj

Tisdag och onsdag kommer jag att toknojja över..

Torsdag blir jag inlagd på lassarettet

Fredag opereras jag

Lördag hoppas jag att jag fortfarande är vid liv…

Söndag samma som lördag och sen måndagen efter hoppas jag att jag får fara hem.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

David
9/14/09, 4:35 PM
#16

#15. Ajdå, vad ska du opereras för? Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Allamej
9/14/09, 4:36 PM
#17

Jag ska gör aen omop från en vertical gastrig banding (vgb) till en gastric bypass..

Förhoppningsvis kommer jag att kunna äta vanlig mat efteråt…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Bergspuman
9/14/09, 8:30 PM
#18

Jobb hela veckan, mån-fre. Jobbmöten inbokade onsdag, torsdag, fredag. Helgen blir det jaga svamp (trattkantareller) med min sambo soon to be!

Jepp jag ska bli sambo, iaf på deltid! Han har sagt ja till att komma och bo här periodvis. Känns sååååå bra! Längtar så efter honom när han inte är här, och när han är här, så sover jag så mycket bättre, lugnare och mer rofyllt.

Chrome
9/14/09, 11:38 PM
#19

Imorgon (tisdag) skall jag jobba igen. Sista dagen på mitt arbetspass. På onsdag kommer min fostersyster som inte varit här på flera år. Hon stannar en vecka och vi skall se på Harry Potter.

MVH Agnes

Citronmeliss
9/15/09, 12:21 PM
#20

I går hade jag en mycket tajt dag från morgon till kväll..

Idag ska jag iväg på "pratsamtal"..

Sedan reser jag till min far i Värmland för att planera hans fortsatta vardag som dement, möten med biståndshandläggare mm..

Hemma på Torsdag kväll och då ska jag titta in HÄR igen!Glad

På lördag blir det en heldag med Fölmönstring för islandshästar på Nuntorps Lantbruksskola!

Det ska bli jätteskoj!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Stephanie
9/16/09, 11:31 AM
#21

Den här dagen blir förhoppningsvis rätt lugn tror jag! Bara en lektion nu på förmiddagen, så jag kan åka hem tidigt idag. Glad Men jag ska försöka få lite gjort också Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[aspie]
9/16/09, 12:01 PM
#22

Ska ut och placka svamp för förtsa ggn på flera år. Om jag nu hittar några kantareller dvs. Har bara hittat en i hela mitt livObestämd

Var hittar man kantareller förresten?

Salladshataren
9/16/09, 12:56 PM
#23

Klippa kossornas svansar, iallafall dem som står inne i det gamla stallet. Sen har man bara 40 svansar kvar att klippa Flört

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

fridaas
9/16/09, 2:40 PM
#24

Ska spela gisslan i ett airsoftdrama på torsdag :D

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Bergspuman
9/16/09, 9:14 PM
#25

Aspie: Gula kantareller växer ofta i närheten av träd, företrädesvis granar eller björkar, i blandskog som inte får vara för mager eller blöt. Du hittar dem sannolikt inte i ren granskog, inte heller i ren tallskog. De finns ofta i gräsplättar just i gränsen mellan öppnare mark som hagmarker, och skogsmark. Jag hoppas du hittar några!

Stephanie
9/16/09, 9:58 PM
#26

Nuså… Har blivit klar men en relativ tung uppgift till lektionen imorgon… Hoppas bara att vi inte får en till då! Förvånad

Hur som helst… Imorgon har jag Programmering A hela förmiddagen. Efter lunch har jag Webbdesign (ser fram emot den lektionen!) och vid 15.10 har jag Småföretagande A. Bävar inför den senare. Vill som sagt inte ha fler sådana uppgifter. Den läraren verkar inte ha förstått att vi har andra ämnen också Obestämd Och sedan blir det mera jobb för min del Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[aspie]
9/17/09, 8:17 AM
#27

#25 Tack för tipset. VI hittade bara lite igår. Jag gav upp ganska snabbt. Nu tar det nog 10 år till innan jag någonsin plockar svamp igen.

Annons:
Allamej
9/17/09, 10:14 AM
#28

Om ett litet tag bär det av… hör ni inte av mig nånstans så dräpte han mig.*nervös*

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[aspie]
9/17/09, 10:17 AM
#29

#28 Lycka till, det kommer säkert att gå bra

Stephanie
9/17/09, 10:23 AM
#30

#28 Lycka till Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

flikkan77
9/17/09, 11:52 AM
#31

Ska träffa boendestödet om en timme och jag orkar inte. Är så trött och hon är alltid så överenergiskt positiv.

"You just have to belive…"

HannaM
9/17/09, 1:22 PM
#32

#31 Du kan få låna mitt=) Idag kom hon, vi pratade en halvtimme och så var det inte mer.. lagom lugnt och skönt med tanke på att jag vaknade fem minuter innan hon kom.

flikkan77
9/17/09, 2:21 PM
#33

#32 Det blev faktiskt rätt bra ändå idag. Gick en promenad på 40 minuter och hade med hunden. Boendestödet pratade lagom mycket för en gång skull och precis allt var inte överdrivet positivt.

En gång pratade hon sig lyrisk över den otroligt fina och utsökta lutningen på vårt tak i över fem minuter. Då blev jag lite skeptisk…

"You just have to belive…"

Aviendha
9/19/09, 7:16 PM
#34

#33 Haha, det taket är ju nästan värt att de om man kan prata enbart om själva lutningen i 5 min ;)

Annons:
flikkan77
9/19/09, 7:20 PM
#35

#34 Tycker vårt tak har en helt vanlig lutning… så jag vet inte riktigt vad hon såg i det. Ibland känns det som om hon väljer ut något på måfå och sen pratar positivt om det.

Eller så är vårt tak så unikt att jag borde ta betalt av bilarna som kör förbi på vägen och kanske ser det. Förvånad

"You just have to belive…"

Aviendha
9/19/09, 7:23 PM
#36

Oja, pressa förbipasserande på pengar för ert eminenta tak! :)

Jag skulle dock bli rätt less på en sådan person, det skulle kännas så ytligt och falskt. Visst är det ju bra om de är positiva, men det får inte gå till överdrift.

pernillaa
9/19/09, 9:17 PM
#37

Ja ikväll ser jag och pojken min på Lady och Lufsen. Storasyrran rensade bort vhs-filmer och jag hade en knappt fungerande vhs som stod som kom väl till pass nu. Man får greja ett tag med att dra bandet lagom hårt för att kunna se något men när man väl ser något, om än det bara är halva bilden, så är det klart värt det. =) Pojken höll på att kräkas av skratt när bävern provade munkorgen för at dra ett träd och snurrade in sig och flög genom en gran. Haha, jag skrattar lika mycket. det här är RIKTIGT tecknat alltså. Inte som dagens skit-filmer och serierna som går på tv.

Hur som helst. Han ska hem till pappa sin på måndag så då blir det att deppa ihop igen. Blir alltid så. Försöka fördriva tiden till han kommer igen.

Ha en bra dag! // Pernilla

flikkan77
9/19/09, 9:33 PM
#38

#36 Ja, det är lite jobbigt faktiskt. Att allt alltid är så strålande bra, vad som än händer. Undra om hon är sådan hemma med eller om det bara är på jobbet… Har funderat lite på det.

#37 Håller med dig. De gamla filmerna var bättre. Micke och Molle får mig till exempel alltid att gråta. Det tror jag ingen av de nya filmerna lyckas med.

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: