Annons:
Etiketttänkvärt
Läst 1692 ggr
Citronmeliss
2009-09-03 12:22

Få medicinen på posten

Jag vet att en del väljer att beställa och få medicinen hemskickad med posten, på sätt slipper de gå till apoteket.

Andra i familjen brukar göra det så jag tänkte att jag ska väl inte vara sämre.

Det passar dessutom extra bra då jag har ett par mil till närmaste apotek och saknar körkort!

Nåväl, jag beställde och betalade via nätet utan problem.

Men sedan fick jag lika förbannat gå till apoteket några dagar senare pga av att den ena medicinen är "narkotikaklassad".

Är det för mycket begärt, att man redan vid beställningen får besked om, att det ej går att få preparatet hemskickat?

Nu blev därför både det aktuella preparatet, men även min andra medicin skickad till närmaste apotek i stället, med viss fördröjning dessutom, något som gjorde att jag blev utan medicin, i en dag!

En tanke som slog mig är, att ofta är det ju gruppen med svår ångest som kan ha det riktigt jobbigt att ta sig till apoteket och som just därför använder "posten" för att slippa gå dit!

Tyvärr är det väl ofta de som äter många av de sk narkotikaklassade preparaten så där faller möjligheten bort för dem..Rynkar på näsan

Jag tycker det är synd..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
David
2009-09-03 12:29
#1

Javisst är det synd att alla inte kan utnyttja det, men på sätt och vis också tur att de är varsamma med hanteringen av narkotikaklassad medidicn.

Jag har provat att en gång tillsammans med några receptfria varor lägga till mina mediciner, men då har "kassan" i webbutiken sagt till på skarpen att såhär kan jag inte göra…

Ett alternativ kanske kunde vara att skicka medicinen rekommenderat till närmaste utlämningsställe, så att man får legitimera sig där, men jag vet inte om jag inte hellre skulle gå till apoteket isåfall?!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-09-03 12:50
#2

Då felade nog systemet vid min beställning för det var just att beställningen gick igenom som gjorde mig irriterad!

Hade den inte gjort det så hade jag istället begett mig till apoteket som vanligt och fått min medicin i tid!

Jag kan också ha viss förståelse för att dessa preparat ej kan lämnas ut, men det talas ganska tyst om det i "reklamen".. nu kan du få din medcin hem i brevlådan!

Det kan man ju inte..Obestämd

Nej, jag låter gärna bli att hämta det knallblåa paketet på COOP!Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
2009-09-03 22:23
#3

Det var bra och veta för mig. Då vet jag nämligen att jag inte kan beställa mina värktabletter på det sättet. Då blir det till att fortsätta gå till apoteket och legitimera sig.

Dåligt att du inte fick ett sånt där meddelande som David fick då?

Citronmeliss
2009-09-06 16:53
#4

Ja, det var dumt tycker jag!Rynkar på näsan

Kanske jag har en "bugg" även hos apoteket.. precis som här på iFokus för jag har alltid olika "buggar" tex så kan jag bara ibland se mina meddeladde kuvert..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

lakrits69
2009-09-08 11:56
#5

En fördel är att man kanske slipper vänta så länge på att få sin medicin på apoteket!?

Fick du vänta länge Citronmelis?

I min hemstad kan man få vänta i 2 timmar om man har riktig otur, urk urk! Efter det blir jag så trött att jag bara går hem och lägger mig.

Citronmeliss
2009-09-08 12:16
#6

I vanliga fall när jag beställer min medicin, jag måste alltid göra det då de ej har den på lager på mitt apotek, så finns den att avhämta dagen därpå efter 17.00.

Denna gången tog det tre dygn innan jag kunde hämta ut den på apoteket!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Citronmeliss
2009-09-08 12:18
#7

#5 Det lät ju ovanligt länge för att få sitt recept expedierat!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

lakrits69
2009-09-09 11:58
#8

Javisst är det länge men absolut inte ovanligt i stor staden! Jag har testat fler apoteket och har ibland fått erfara samma tid där.

Först tar man en receptnummerlapp, vänta vänta typ en timme, sedan när man har talat om vad man vill ha får man vänta vänta igen, typ 15-30 minuter och där efter får man ställa sig i kassa kön för att betala och den kan vara lång.

Det är inte konstigt att apoteket skafår konkurrens nu av något tyskt företag, var det tyskt?

Jag ska till apoteket idag för jag har bara en sömntablett kvar, har skjutit på det här länge!

Upp till toppen
Annons: