Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2047 ggr
[LucyInTheSky]
8/25/09, 5:10 PM

Jobbigt.. Jobbigt..

Behöver skriva av mig lite. Jag har inget jobb.. Och det verkar som om jag inte kommer få något heller. Har ett par jobbansökan ute men med min tur hör ingen av sig.

Jag har inte jobbat sen 2004.. om man då inte ser mina fåniga försök.. Typ två dar här, ångest, tre dar där mer ångest.. Jag fattar inte varför det blir så varje gång. Jag börjar självklart nervös på jobben men det brukar gå fint första dagen.. Sen kommer ångesten. Det känns som att gå rakt in i något och sen inte kunna andas ordentligt. =/

Min sambo har tjatat på mig att dom tar in folk på guldfåglen där han jobbar och han vill att jag ska söka.. Men jag vet inte om jag pallar det! Jag tog i allafall upp telefonen idag och ringde.. Jag pratade med dom och sa att jag ville söka jobb osv.. Sen när jag la på började jag stor gråta. Jag hoppas så att jag inte får jobb där. Men jobba måste jag ju?

Usch..

Annons:
annemaria1962
8/25/09, 5:31 PM
#1

så hemskt för dig!! kan förstå till viss del, hur det känns. har ju själv ångest då det gäller vissa saker. t.ex att sköta ekonomin, i mitt fall. o det är hemska känslor som kommer över en!! o inte är det lätt för dom man har kring sig att verkligen kunna förstå detta heller!! inte ens fast det är ens sambo/pojkvän…så det känns mycket tungt ibland,

men hoppas du skulle orka med om du fick detta jobb. hade ju säkert varit ett steg som skulle föra dig över en massa "trösklar" då det gäller ångest. men du gör ditt bästa, mer kan du inte göra, det är bara DU som känner vad du orkar, så är det, o det måste du lyssna till. men hoppas du ska orka med vad som än blir, framöver! Glad

Raderad
8/25/09, 7:23 PM
#2

Låter inte kul Obestämd 
Hoppas du hittar något jobb som du trivs med snart, håller tummarna!

Hawknestgrove
8/26/09, 12:35 AM
#3

Usch förstår dig, men pricis det är ju trösklar som ska passeras. Kronfågel är väl rätt tufft, men jag antar att det är rätt så skapligt betalt. Gulligt tänkt av din kille, , förmodligen så kan ni väl åka tillsmmans till jobbet? Om de godtar att sambos jobbar ihop, det är inte alla arbetsgivare som gillar det.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
8/26/09, 12:51 AM
#4

Jo de tillåter att man jobbar ihop.. Många som är i hop där =)Och Rasmus vill bara väl men ibland så blir det inte så i mitt huvud. JAg får ta en sak i taget.. Får jag jobbet så kommer en klarad dag var en seger och en vecka ännu bätte.. =) Klarar jag en månad då är det som att vinna på lotto..  två löner.. yey vad pengar vi hade haft! XD Men men har många andra jobbansökan ute så jag hoppas hellre på ett kassajobb någonstans.

Mår dock mycket bättre nu, är gratis vecka på friskis här nere så vi tog ett dans pass nu i kväll.. Jag min syster och två vänner. Det var underbart kul! Har ingen koregrafi alls men det var sååå kul! =)

Hawknestgrove
8/26/09, 2:58 PM
#5

Skoj! JA lycka till, till slut ska du nog hitta något som passar. Det är viktigt att du kommer ut bland folk.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
8/26/09, 6:44 PM
#6

#4 Det lät väldigt kul, tänk om de kunde ha fler sådana gratis tillfällen!Flört

Håller tummarna för att du blir kontaktad av någon av de som du har skickat ansökan till!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[LucyInTheSky]
8/30/09, 5:33 PM
#7

Jag börjar på fabriken i morgon klockan halv 4.. =/ Såå nervös och jag vet inte riktigt vad jag ska ta vägen.

Mest är jag rädd för att inte klara av alla människorna, jobbet och stressen… Och mest av allt är jag rädd för ångest och panik attacker på jobbet..

Ceciliaolucifer
8/31/09, 3:48 AM
#8

Hej Lucy,

Jag känner så väl igen mig i din vardag och mina lösning har varit att alltid hålla mig sysselsatt på ngt sätt. Då menar jag att när jag har utsatts för prövningar och sånt jag egentligen vet har varit för påfrestande, så har jag alltid haft ex tuggummi, små karameller eller ngt sött som jag har kunnat distrahera mig med. Det är egentligen inte en vidare god vana att äta smågodis, men det kan vara ngt för stunden?

Jag förstår att det är jobbigt att behöva jobba med sin sambo. Men se det som en kortvarig lösning. Har man jobb så är det mkt lättare att få andra jobb eftersom det ser bättre ut när man söker.

Du kan inte mer än försöka, :)

Lycka till!

Citronmeliss
8/31/09, 12:25 PM
#9

Lycka till på jobbet idag, Lucy!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
8/31/09, 1:56 PM
#10

Snart dags då.. puhh.. Nojjig nojjig. Men ingen panik eller ångest. Vilket jag ser som ett stort framsteg.

Så när ni köper kyckling från guldfåglen i veckan kan jag ha rört vid dem Flört så tänk igenom beslutet.. ha ha

Citronmeliss
8/31/09, 2:02 PM
#11

Jag tänker på dig!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
8/31/09, 3:55 PM
#12

Börjar nära mig.. Usch kan inte ens äta, mår så illa av nervositeten.. Är det bara jag som är så här fånig!!

[LucyInTheSky]
8/31/09, 4:29 PM
#13

Halvtimme kvar.. andas.. andas..

Nu ska fåniga jag förbereda mig för att gå.. see ya

Annons:
Hawknestgrove
8/31/09, 7:43 PM
#14

Nu är du på jobbet. Det går bra tjejen! Du kommer greja det här!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
9/1/09, 11:39 AM
#15

Jag har ont överallt.. Min väster hand är värst. Så monotoma rörelser och de farten man ska ha. Lägga kycklingar åt rätt håll på ett band.. Och klippa bort ben på ett annat. Fort fort fort ska det gå, stress..

Sen allt som låter och snurrar där inne. Man blir lite lätt åksjuk och illamående. Tjejen som började samtidigt med mig gick hem efter 2 timmar.. Jag stannade dagen ut och är stolt.

Ska dit i dag med med men hur ska man orka med detta?

Ingen ångest dock.. Men den brukar inte dycka upp förens dag tre - fyra.

[LucyInTheSky]
9/1/09, 12:54 PM
#16

Börjar känna i magen nu.. Och klockan är bara 10 i 11.. Usch redan nojjig. Hela dagen är ju förstörd om man ska gå och vänta på hemskheterna.

Sen är det så många som "räknar" med mig.. Rasmus vill verkligen att jag ska fixa detta. Min mamma och pappa säger att du klarar det, ni behöver pengarna. Och att det är ingen som gillar sitt jobb..

Finns det ingen där ute som verkligen gör det? Det känns så hemskt.. Jobba ska man ju i nästan hela livet.. Ska man gå och vantrivas då. Någon måste ju gilla sitt jobb.

Ni får stå ut med mig.. Jag tycker det känns lite bättre när jag får skriva av mig..

Citronmeliss
9/1/09, 1:16 PM
#17

Du är jätteduktig som har tagit dig dit!

Förstår att det värker i kroppen på dig, det är slitsamt fysiskt med ett sådant arbete.

Jo jag lovar dig, det finns många som trivs med sina arbeten så ge inte upp hoppet.

Ibland får man ta ett jobb "bara" för att man måste ha sin försörjning ordnad!

Förhoppningsvis så håller man ut där tills man får något annat om man inte trivs.

Det önskvärda är väl att man kommer på något som man gärna skulle vilja arbeta med något som intresserar en.

När det väl är så orkar man kanske lägga ner energi och kraft att utbilda sig för att kunna arbeta med just det yrket!

Men många gånger kan man finna tillfredställelse i att jobba, även på ställen som inte känns så kul i början.

Man kanske får arbetskamrater som är trevliga. Man bir "fri "på ett annat sätt av att ha en egen inkomst.

Det går att ha ett eget liv utanför jobbet, då man kan unna sig att göra sådant som är kul och som man är intresserad av! 

Försök att se fram emot vad du kan göra för något när du får din första lön!

Något som du har längtat efter men kanske inte haft råd med innan!

Dansa gillade du väl?Flört

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
9/1/09, 1:19 PM
#18

Jag är bara så nära tårarna just nu.. Varför? Varför? Jag har ju bara varit där en dag.. Varför gråta.

Är jag så svag? Känner andra så här?

En till lön hade varit underbart.. Vill väldigt mycket saker som vi inte kan nu.

Citronmeliss
9/1/09, 1:24 PM
#19

Du är absolut inte svag, bara osäker!

Alla känner inte så, men många gör det när de ställs inför nya jobbiga situationer som känns svåra att hantera!

Att gråta en skvätt är inte förbjudet!

Gråt du om det lättar, för att gå och kämpa med att hålla tillbaka tårarna tar mycket på din energi!

Ibland kan det till och med kännas som en lättnad efteråt!

Är det någt speciellt du skulle vilja göra nu som du inte haft möjlighet till innan?

Något som du spontant kommer på nu?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
9/1/09, 1:28 PM
#20

Vi vill betala av skulderna så vi kan bilda familj..

Men att skaffa familj är ju inte enklare. puhh..

Annons:
Citronmeliss
9/1/09, 1:34 PM
#21

Lugn nu, du får ta en sak i sänder!Flört

När era skulder är betalda mår du säkert mycket bättre än innan, då de slipper tynga dig/er!

Men det är ju en jättebra och vettig "morot" att ha långsiktigt!

Hur är det på det kortsiktiga planet då, finns det något du vill göra när första lönen kommer?

Det måste inte vara något stort, äta något extra gott, köpa någon sak som du gärna vill ha?

Något som kan förgylla din tillvaro nu?Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
9/1/09, 1:38 PM
#22

En tvättmaskin, det är vansinigt långt till tvättstugan..

Jag vill också köpa mig en cykel.. behöver inte vara en ny. EN begagnad från blocket.se funkar fin fint oxå.

Citronmeliss
9/1/09, 1:50 PM
#23

En cykel är inte dumt!Glad

Det går som du säger alldeles utmärkt att köpa en på Blocket, där kan man hitta riktiga fynd ibland!

En tvätt maskin är ju guld värt att ha!

Men den kanske känns tryggast att köpa ny som det finns garanti på!

Där kanske det är bra att passa på när det finns någon på nedsatt pris!

Några nya höst eller vinterkläder kanske behövs?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[LucyInTheSky]
9/1/09, 3:17 PM
#24

Jag var just på ICA och Konsum här hemma och bad om att få prata med personalansvarig. SJälvklart jobbade inte chefen på något ställe idag. desperat försök att slippa fabriken och kycklingblod? JAPP

Men jag förstår inte..

Alla andra jobb har ångesten varit för människorna och ansvaret jag har. Att jag ska kunna och veta. Nu igår satte jag mig lugnt ner i matsalen med människor jag inte känner och pratade lite smått. Jag pratade lätt med chefen och jag frågade om jag inte fattade. MEN sånt liv buller, hör inte vad folk säger, illamående känsla, stress och blod.. Kommer som sagt inte kunna äta kyckling mer.

Hawknestgrove
9/1/09, 3:36 PM
#25

Du vänjer dig nog. och se det som en trampolin till ett annat arbete! Det är inte dumt att få goda vitsord med sig när man ska söka annat jobb.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
9/1/09, 3:40 PM
#26

Just nu har jag nästan 100 % bestämt mig.. Att jag inte kommer stanna. Men det kan ju ändras.

Citronmeliss
9/1/09, 7:26 PM
#27

Jag förstår ditt dilemma i att behöva arbeta med något som "upprör" dig!

Du ska veta att jag beundrar dig som går dit!Glad

Som Gunilla säger, försök att se det som en trampolin som för dig vidare!

Att ha en anställning är mycket attraktivt, det gör dig mycket mer intressant i andra potentiella arbetsgivares ögon!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
[LucyInTheSky]
9/1/09, 11:41 PM
#28

Att klippa sig i fingrarna när man klipper bort ben från fileer är inte att rekomendera. Att inte känna att man gjort det är inte heller gutt.. Att sen när man är klar dra av sig plast vantarna och ha ett blodbad där inne.. *svimma*

Uscha, fick gå hem tidigare för jag blev väldigt svimfärdig där. Fingrarna är kvar och det blev inte så farligt sår så det måste sys men det ser inte mysigt ut. Plusa på det på illamåendet jag hade innan så var jag nära att ramla i golvet.

Jag känner mig lite som en katastrof på två ben.. Uscha, vill bara sova nu..

Citronmeliss
9/1/09, 11:58 PM
#29

Aj, då!Skrikandes

Var rädd om dina fingrar!

Hoppas att du kan sova inatt utan att ha mardrömmarom fingrar och blodbad..Tyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
9/2/09, 3:50 PM
#30

men Lucy, skyddshandskar! Ta upp det med skyddsombudet. Det borde ni väl ha, ni som jobbar med vassa verktyg. Såna där handskar i metallväv som är avsedda för  charkuterister. Du behöver ju bara på en hand.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
9/3/09, 12:07 PM
#31

Men gud, jag tyckte du skrev till Lucy: du behöver ju bara en hand..Förvånad

Bäst jag tar på glasögonen så jag läser rätt!

Håll ut Lucy i morgon är det fredag!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
9/3/09, 6:01 PM
#32

haha! Ja så fel de kan bli! ja vår kompis, som är styckmästare, han har  en sån där specialhandske på vänster hand. HAn är ju högerhänt….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
9/4/09, 11:09 AM
#33

Handen sitter kvar.. =)

Är så trött, tror aldrig jag blir människa igen..

Hawknestgrove
9/7/09, 7:11 PM
#34

Jo då! Du är bara ovan att jobba! Snart känner du inget av det och tänk så kul, när första löningen kommer!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
[LucyInTheSky]
9/16/09, 3:11 PM
#35

Inte särskilt sugen alls idag.. Fick en linjechef på mig i går och sa att jag måste lära mig öka tempot om jag skulle få vara kvar.. Tycker jag jobbar snabbt! Det gör ont i händerna och axlarna.. *suck*

Idag är inte en bra dag.. Skulle bara vilja krypa under täcket igen och stanna där för alltid.

Tiana
9/16/09, 4:35 PM
#36

Så känner jag också efter en arbetsdag just nu. Har ett jobb där jag är social, så när jag kommer hem vill jag bara krypa hem och vara ensam! Ringer telefonen får jag riktigt ångest!

Men du har varit riktigt duktig nu som varit där så länge nu! Klappa dig själv på axeln och skäm bort dig själv med något.

Hawknestgrove
9/20/09, 8:19 PM
#37

Åh så det är en provanställning du har fått?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
9/20/09, 8:27 PM
#38

Japp dom är så luriga att dom provanställer en månad i taget i ett helt år innan man får fast.. Rasmus fick gå igenom det åxå.

Hawknestgrove
9/20/09, 8:34 PM
#39

Usch… men det är kanske hyfsad lön?

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
9/20/09, 8:36 PM
#40

107kr i timmen + ob på kvällen

Upp till toppen
Annons: