Annons:
Etikettundersökningar
Läst 3168 ggr
isa
9/14/09, 3:14 PM

Vem står er närmast?

Vem av er mor och far står er närmast?/bäst kontakt med?

Annons:
evrekaw
9/14/09, 3:19 PM
#1

Det är nog bara så att jag pratar med mamma om vissa saker och pappa om andra… Mamma är bättre om jag är nere. Pappa är bättre som bollplank när jag försöker fnurla ut något…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

flikkan77
9/14/09, 3:21 PM
#2

Mamma, helt klart mamma. Vi tänker så lika och avslutar varandras meningar när vi pratar. Hon vet alltid precis hur jag mår.

"You just have to belive…"

HannaM
9/14/09, 3:31 PM
#3

Har samma kontakt med båda ungefär.. kanske något bättre med pappa när det handlar om hur jag mår. Men inte så överdrit mycket sånt överhuvudtaget med dom.

David
9/14/09, 3:41 PM
#4

Måste jag välja någon av dem så är det mor. Men ingen direkt överdriven bra kontakt. Ungefär som att träffa en bekant på stan.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Stephanie
9/14/09, 6:26 PM
#5

Mamma helt klart. Bor ju hemma, så jag har daglig kontakt med dom. Mamma pratar jag med om det mesta. Hon har koll på vad jag "har i livet", hon kommer ihåg om jag har sagt att jag har någon uppgift i skolan, ska göra något speciellt eller så, och frågar hur saker har gått osv. Pappa tänker inte så mycket på sånt.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Bergspuman
9/14/09, 8:26 PM
#6

Min pappa. Min mamma är på sitt sätt ett hår av hin och henne umgås jag inte med sen ca 7 år.

Annons:
[aspie]
9/14/09, 8:46 PM
#7

Min dotter och mina hundar. Innan jag fick min dotter har djuren alltid stått mig närmast. Människor går oftast inte att lita på.

Sovgott
9/14/09, 9:32 PM
#8

Den som står mig allra närmast är min sambo. Men jag pratar mer med mamma än med pappa, så jag svarade min mamma.

evrekaw
9/14/09, 10:13 PM
#9

Kan inte undgå att göra reflektionen utifrån allt som sagts i min senaste artikel om förståelse för psykisk sjukdom…

Att det är de närmast anhöriga som inte förstår… Det ger ett klart tydligt utslag i spektrat här ovan…

Fy så sorgligt…Gråter

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

annemaria1962
9/14/09, 11:42 PM
#10

har ingen kontakt med min mamma mera..mycket tråkigheter… min bror är inte heller någon som jag håller kontakt med nu…

de e min sambo o mina söner, som jag har den varma goda kontakten med!! Glad

KadjaNina
9/15/09, 12:28 AM
#11

Min mamma. Har ingen kontakt med min pappa. Allt känns så fel när mamma är svårt sjuk. :( Har ingen förälder som man kan prata med, ingen som stöttar.

Citronmeliss
9/15/09, 12:07 PM
#12

Min mamma dog för snart 30 år sedan så det har varit pappa för min del.

Tyvärr har han de senaste åren försvunnit mer och mer in i sin egen värld och är nu tyvärr mer eller mindre dement..

Men vi förstår varandra ändå..Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Vargnatt]
9/15/09, 1:10 PM
#13

Har alltid varit pappas flicka, vi är mest lika till personligheten så han förstår bättre än vad mamma gör.

Annons:
Santhe
9/15/09, 1:10 PM
#14

Min mor dog för 24 år sedan, så det tordes vara min far jag står närmast.

Zaphix
9/15/09, 6:18 PM
#15

Båda. Försökt fundera på vem som står närmast, men de står nära påå olika sätt. Mamma pratar jag med om nåt har hänt eller om jag behöver ha hjälp med något papper som ska skickas in.

Pappa förstår nog mig bättre, eller han försöker i alla fall. Han kan jag nog prata mer öppet med. Och han hjälper mig med praktiska saker.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Anders 50
9/15/09, 9:58 PM
#16

Har ingen förälder i livet så det får bli min sambo som är mig närmast.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

LenaR
9/17/09, 2:59 PM
#17

Vi var inte så viktiga för föräldrarna, min syster och jag. Mamma har väl iaf försökt ge oss lite tid någon gång ibland, så det är väl henne jag får räkna som närmast.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

zmulan
9/17/09, 3:07 PM
#18

Pappa! Vi har en väldigt nära relation även om vi bara pratar typ 1 gång i månaden. Mamma har brytit kontakten med mig sen maj.

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

LenaR
9/17/09, 3:26 PM
#19

#18 Vilka föräldrar det finns! Gråter

Min far säger om min syster "Hon är inte vår dotter längre". (Han säger 'vår' som om mamma kände likadant.)

Om han inte behövde min hjälp då och då skulle han säkert säga likadant om mej.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
9/17/09, 5:26 PM
#20

#19 Stackars din syster. Det måste kännas tufft för henne

Annons:
LenaR
9/18/09, 12:52 AM
#21

#20 Jo, det är nog tufft.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Jenahbella
9/18/09, 2:47 AM
#22

min mams :) som jag älskar mest av allt på hela jorden <3

[Hilo]
9/26/10, 10:40 PM
#23

Pappa utan tvekan.
Mamma är.. mamma..

Pappa är bäst.
Synd att vi träffas så sällan.

Odinn
9/26/10, 10:46 PM
#24

Sist jag träffade pappa så var jag 3 (?) år, så jag vet inte vem han är.
Jag har inte sån jättebra kontakt med min mamma heller. Men jag tog min mamma, eftersom jag har levt ensam med henne hela livet.

"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Hawknestgrove
9/26/10, 11:15 PM
#25

mina katter. Det är de enda jag verkligen vågar anförtro mig helt åt. faktiskt trots att jag har sambo

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Jetaime
9/26/10, 11:33 PM
#26

Jag står inte nära någon av mina föräldrar. Jag orkar inte ens försöka längre.. Bara att hålla skenet uppe.. och inte visa nått utåt.

gris3n
9/27/10, 12:24 AM
#27

står nog närmast min hund, eller en av mina systrar :) henne kan jag prata om allt med :)

Annons:
[Linsenhejhej]
9/27/10, 12:44 AM
#28

Ingen av dem, men valde min mamma.

minda
9/27/10, 12:56 AM
#29

Mamma. Min far har aldrig varit där, och när han var var han bara till besvär. Jag är mycket tacksam för att ens haft en förälder som älskat mig. Nej, MASSIVT tacksam Skrattande

Upp till toppen
Annons: