Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1621 ggr
isa
2009-09-05 18:09

OT-paranoida människor

Nu blir jag irriterad. Folk är ju helt galna och paranoida utav svininfluensan. Detta är säkert massmedias påverkan, väldigt mycket.

Bara för att jag är förkyld, så tror varenda människa jag har talat med , att jag har svininfluensan! Ni skulle sett grannarna i hissen när jag sa att jag är förkyld, när den ena frågade hur "läget var". Jag trodde de skulle trycka på en tidigare våning och gå av tidigare i hissen. Genast tog de båda, några kliv ifrån mig i hissen och den ena "skojade" om att jag kanske har svininfluensan….

Den andra såg helt paranoid ut. Likaså i Torsdags när jag hostade och snörvlade på Tunnelbanan, herregud vad folk tittade nervöst på mig och skruvade sig och såg rädda ut.

Vad är det här för panik?

Dumma massmedia!

Annons:
David
2009-09-05 18:11
#1

Ja, det är helt sjukt. Och det har väl påverkat mig också, som gått och inhandlat två sådana här fina pumpflaskor med handdesinfektion.

Det finns också en reklampryl med en liten pumpflaska, lagom för handväska, med handesinfektion, tror fabriken totalt sålt över 250.000 st sådana på en vecka. Nu väntar vi på nästa leverans ifrån Tyskland. Panik är det verkligen.

Massmedia är duktiga…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
2009-09-05 18:18
#2

Jag har också desinfektionsmedel hemma, men det hade jag innan svininfluensan kom.Jag brukar använda det varje dag, eftersom jag tycker T-banan är så snuskig.

Men jag måste erkänna att jag använder dom mera nu , sen svininfluensan kom.Skäms Vi har fått såna på jobbets toaletter också och jag använder dom varje gång.Skäms

David
2009-09-05 18:22
#3

#2, Ja, jag har också haft sådana hemma tidigare, mest för katternas skull. Men nu står de väl synliga Skäms

Det här kanske är en kupp, någon har tyckt att vi svenskar varit smutsiga av oss, och därför hittat på det här för att få oss riktigt rena. Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
2009-09-05 18:54
#4

Folk är roliga.. Det verkar inte ha gått in att det är en vanlig flunsa, enda skillnaden är att denna sprider sig fortare, folk dör varje år i vanliga flunsor. Det enda jag oroar mig för är illrarna, de drabbas lite hårdare av svininfluensan än av en "vanlig".

Katarina
2009-09-05 18:58
#5

Min dotter hittade en liten iller på vift igår. Polisen kom och hämtade den, i förhoppning om att ägaren skulle anmäla den försvunnen. Den var tydligen kelen och jätteglad att bli hittad och kramad!

Jag använder inget desinfektionsmedel, tvättar händerna som vanligt. Efter toabesök, och när jag kommer in efter att ha varit iväg eller ute.

David
2009-09-05 18:59
#6

#4. Vet du hur det är gällande katter?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Aviendha
2009-09-05 19:05
#7

#5 Oj, vart hittades den? Tänkte om det kan vara av intresse för ngn på iller.ifokus att veta, alla illerägare hänger ju inte där, men ordet kan ju gå långt, illervärlden är inte så stor.

#6 Hm, detta var vad jag hittade på en snabb googling om katt och svininfluensa.

Här är artikeln som länkades till på iller.ifokus om detta, iller används ju som testdjur för flunsor.

Katarina
2009-09-05 19:48
#8

# 7 Ganska centralt i Västerås.

Aviendha
2009-09-05 20:05
#9

#8 Hm, ska jag lägga upp en tråd om det på iller kanske?

isa
2009-09-05 20:17
#10

Såg en artikel i en viss dagstidning iveckan där det stod med stora bokstäver:

Desinfektionsspriten är slut på Apotekens lager - hur ska vi nu kunna skydda oss mot svininfluensan?

Snacka om att verkligen vilja skapa panik ibland folket.!

David
2009-09-05 20:19
#11

#10. Det är ju dessa artiklar som varit guld för "vår" försäljning av pumpsprayen med desinfektionsspriten. Det är väl det enda positiva med det hela.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Raderad
2009-09-05 20:29
#12

#0 I skolan kom vår skolsköterska in och ppratade om influensan, och att det hade varit funderingar om att stänga ner skolan för tillfället och lite sådant ^^
Sedan var det någon som frågade något om svininfluensan och då sa hon numera ska man kalla den för "Nya influansan A", hi hi skit samma folk säger ju än dån svininfluensan ^^

#10 Ha ha Flört

Upp till toppen
Annons: