Annons:
Etikettbipolär-sjukdom
Läst 4267 ggr
Senixus
2009-08-24 23:26

Absenor & Oxascand

Har just fått Oxascand som 'vid behovs medicin' (max 3 ggr dagen).

Självklart utan att enns pratat med min läkare 'hmm'

Så min lilla fundering bara. Funkar Absenor & Oxascand ihop?

Såg nått om att Oxascand inte ska användas ihop med Epilepsi medicin. Men Oxascand e ju det 'hmm' Ja int vet jag int.

Tänkte kasta ur mig en till fundering. Lyrica, någon här som har den i sin dagliga dos? Hur funkar den?

Jag har ju ångest varje dag mer eller mindre (specielt till kvällen/natten. Vill ha någe fungerande som tar bort den där (som jag kallar) vardags-ångesten. Och jag vägrar ta Oxascand för den. Då lär man ju bli fint Benso beroende Rynkar på näsan

Kastar ur mig mina tankar här & ser vad jag får för svar.

*Stor Kram till er alla*

Annons:
Dannec85
2010-09-05 13:11
#1

Hej Senixus. jag äter både Absenor (300mgx2) och har oxascand vid behov nu 1 tablett 10mg/dag.

dem funkar väldigt bra ihop för mig.

det viktiga jag tycker är att var inte rädd för att ta oxascand, den hjälper mig att varva ner eller dämpa ångesten…

men det som gjorde att jag kunde förstå när och varför jag skulle ta oxascanden är mer viktigt…

att lära sig skillja mellan "vanlig neråt sväng" och ångest!

jag tycker att du ska ta den ifall du har ordentlig ångest…

ang. vardagsångesten… så fick jag den största hjälpen via terapi..att prata mig ur den… håller med dig att inte dämpa den med oxascand… försök att få någon att prata med det är det bästa som finns…

ångest kommer utav ouppklarade saker i ditt undermedvetna som kroppen inte längre klarar av att hantera…prata…prata…prata!! :)

var inte rädd. du har fått oxasvand pga att den ska hjälpa och det gör den…

Mvh en bipolärmedicin ätare Flört

evrekaw
2010-09-05 17:55
#2

#0 Man blir inte beroende av benzopreparat om man håller sig till föreskriften. Vid behov och angiven dos och antal. Viktigt är också det som #1 säger - inte ta dem för minsta lilla - man tar dem enbart när det är riktigt surt.

Alla människor har ångest emellanåt - ingen är för alltid fri från den i alla dagar.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: