Annons:
Etikettdagens-fråga
Läst 2652 ggr
David
2009-08-16 00:23

Fråga: Åstadkommit i livet?

Såg mitt gamla projekt från förra året. Med min lilla kortlek med korta frågor. Får väl väcka den till liv med…

Vad är det viktigaste du har åstadkommit i livet?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
HannaM
2009-08-16 00:34
#1

Nu har jag funderat och den frågan gick jag bet på. Det kommer inte upp något alls i mitt huvud.

[aspie]
2009-08-16 01:04
#2

Tagit hand om min dotter på ett bra sätt trots hennes handikpp

David
2009-08-16 01:06
#3

#1. Känner ju inte dig så jättebra, men kommer på flera tänkbara saker… Handbollslaget? Illrarna?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-08-16 01:08
#4

#3 Men viktigt… njae. Illrarna är väl itne viktigt, för mig är dom det men hade ite jag funnits hade dom hamnat någon annanstans.

Handbollsgrabarna kanske. Och tjejerna jag tränade innan.

Yeay
2009-08-16 01:12
#5

Vad jag har åstadkommit i livet… Ne, jag har inte åstadkommit någonting viktigt alls än. Är ju bara arton än så länge iofs så har väl tid på mig att åstadkomma något, även om det inte känns som om jag kommer kunna åstadkomma något viktigt just nu…

cirrun
2009-08-16 01:14
#6

-Viktigaste (för sin omgivning?)

-åstadkommit (helt själv med sina händer och ideer?)

Ne - bästa är väl att man inte stört andra för mycket och att man hjälpt till där man kunnat.

Annons:
sayuri
2009-08-16 01:38
#7

Jag har inte åstakommit någonting som jag skulle säga var nämnvärt stort … Inte för min omgivning i alla fall.. däremot har andra gjort många fina handlingar för mig. Det som är min största bedrift är nog att jag fortfarande lever, andas och kämpar … det är nog det enda jag faktiskt lyckats åstakomma skulle jag tro men var det skulle vara något speciellt kan jag inte se. Djuren älskar en så fort man leker med dem eller ger dem mat så enligt dem är man väldigt poppis så fort det vankas promenad.

AnneN
2009-08-16 03:32
#8

Jag har nog åstadkommit en hel del saker, både bra och mindre bra, även om de inte är stora saker som förändrat hela världen så har en del av sakerna iallafall förändrat min värld och kanske även någon annans.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

David
2009-08-16 03:45
#9

#8. Det är ofta de "små" sakerna som betyder mest. Åtminstone för mig.

Tråden är lite spännande också, verkar som en del har tankar om att "det viktigaste man åstadkommit i livet" måste vara något som andra uppfattar som jättestort.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

sayuri
2009-08-16 03:51
#10

#9 Det man gör behöver inte vara stort för andra (är min åsikt) så länge det spelar någon roll… För mig är det stort att jag fortfarande kämpar när jag borde ha gett upp för länge sedan. Det som anses stort måste spela nån roll för för Någon annars finns det ju inte någon vitts till o göra det. Sen om denna ¨Någon är en själv, en människa, växt eller ett djur så spelar det inte någon roll så länge det man gjorde uppskattades. Tror jag iaf.

David
2009-08-16 04:00
#11

La precis upp ett inlägg på min iFokus-blogg,

En turist kom gående på en övergiven strand och han kunde snart skönja en annan man på avstånd. När han gått en stund kunde han se att det var en av byborna från en by i närheten. Denne höll på att kasta saker i vattnet i jämn takt.

Turisten trodde att mannen kastade små flata stenar för att studsa på vattnet, men när han kom närmare såg han att det var sjöstjärnor som kastades ut. Hela stranden var full av hundratals sjöstjärnor som spolats upp av vågorna.

Mannen förklarade för turisten att om han inte kastade tillbaka sjöstjärnorna skulle de dö av brist på syre. Turisten blev förbluffad över mannens ambitioner och frågade om det inte kändes hopplöst.

Det måste ju finnas tusentals sjöstjärnor bara på den här stranden, för att inte tala om alla andra stränder, sa han. Vad tror du att det har för betydelse att du står här och kastar tillbaka några av dem?

Mannen log och plockade upp ytterligare en sjöstjärna och sade sedan.

Det har betydelse för den här!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnneN
2009-08-16 04:06
#12

#9 precis det är de små vardagliga sakerna som har betydelse, även de större sakerna har betydelse men de händer inte lika ofta.

#11 Det inlägget var verkligen jätte bra. Glad

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

sayuri
2009-08-16 04:13
#13

#11 En av de mest underbara filmerna jag någonsin sett är Pay It Forward … den är fin och tänkvärd. Jag önskar att folk kunde följa det och göra något stort för någon annan och det står jag för. Det skulle kännas bra om det fanns fler människor som ställde upp för andra så skulle det kanske inte bli så tungt för de få som faktiskt gör det.

Annons:
AnneN
2009-08-16 04:23
#14

Bara en sådan enkel sak som att le mot folk man möter kan ha stor betydelse och förgylla någon annans dag och den personen börjar le mot de h*n möter osv… Även de små sakerna har snöbollseffekt

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Bergspuman
2009-08-16 10:21
#15

Det viktigaste jag åstadkommit i livet… mmm … Jo, jag vet att jag varit väldigt betydelsefull för min exman. Han lärde sig vikten av goda matvanor tack vare mig, slutade med helfet mjölk, limpa och helfet ost. Dessutom lärde jag honom att vika tvätt, det kunde han inte innan, ha ha ha. Kort sagt: jag utbildade honom till att bli en bättre äkta man för nästa kvinna *L*.

Det är nog min styrka: uppmuntra, motivera och utbilda andra. På allehanda sätt. Och det vet jag att jag gjort. Många gånger, både privat och på jobbet.

isa
2009-08-16 12:26
#16

Hmmmmmm, det var en klurig fråga. Jag vet faktiskt inte om jag kan svara på den direkt. Jag måste nog fundera ett tag.

zmulan
2009-08-16 13:57
#17

Det viktigaste jag åstakommit i mitt liv, hade frågan kommit förra året hade jag bara skakat på huvudet och tyckt att det var en idiot fråga.

Men nu! Jag stod upp för mig själv och lämnade mitt ex efter 9 års vånda. Berättade min största hemlighet för min mamma (hon vill inte ha kontakt med mig längre) Inledde ett förhållande med mannen i mitt liv trots risker att förlora min bästa vän/syster. Sen har jag alltid tagit hand om mina djur hur dåligt jag än mått.

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

[rolnor]
2009-08-16 16:33
#18

Svår fråga, men saker jag är stolt över; Att jag har två fadderbarn som får gå i skola och får sjukvård och mat, att jag med bara gymnasieexamen antagits som doktorand i Uppsala (BMC), att jag blivit en ganska duktig keramiker, helt autodidakt.

isa
2009-08-16 19:37
#19

Frågan har gnagit i mitt huvud hela dagen. Och det enda jag kan svara är att jag vet att jag åstadkommit en hel del viktiga saker i mitt liv. Särskilt för andra människors skull men också för min egen skull och mina djur. Det går inte att bara nämna en sak , som det viktigaste. Det får bli mitt svar på denna fråga.

annemaria1962
2009-08-16 19:45
#20

jag får ju oxå säga, mina söner!! är verkligen så glad över att dom har blivit så fina män trots många problem som funnits genom åren. men jag har tydligen ändå skött om sönerna!! för vår kontakt är mycket god. o vi pratar ofta med varann, via dator eller telefon. avståndet gör ju att vi int träffas så ofta

Annons:
Bromelia
2009-08-16 21:17
#21

det viktigaste jag åstakommit än så länge är nog att jag tog hand om min lilla sköldpadda från ett hem där hon inte hade det det minsta bra

Chestnut
2009-08-17 15:11
#22

Betygen jag lyckades kämpa upp förra terminen som gjorde att min dröm lever vidare.

Med vänliga hälsningar
Chess

Aviendha
2009-08-17 15:59
#23

Inget viktigt åstadkommet här.

Citronmeliss
2009-08-17 16:13
#24

Jag har gjort mycket viktigt och har väldigt svårt att rangordna mina handlingar eller vad jag åstakommit!

Får nog fundera lite till om jag kan se att något utmärker sig..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-08-17 16:18
#25

En av mina allra största åstadkomster är att ha uppmärksammat en systematisk djurplågare och gjort det allmänt känt. Och förhoppningsvis är det så många nu som börjar tro på mig att man får stopp på människan. Tio år försent, fyra år sedan jag uppmärksammade det, men ändå…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

cirrun
2009-08-17 22:50
#26

#25

Hejar på dig DavidE!

Måste antagligen varit svårt att bevisa eller myndigheterna varit flata.

solo
2009-08-17 23:15
#27

Jag slutade missbruka droger och alkohol. Har varit nykter och drogfri i över 10 år trots mycket ångest och depressioner och stora svårigheter i livet pga min asperger.

Först avgiftnig sen behandling sen en dag i taget, och nu har det gått mer än 10 år…men det har varit några självmordsförsök och inläggningar på psyk.

Det är jag mycket stolt över!

//S

Annons:
Upp till toppen
Annons: