Annons:
Etikettbehandling
Läst 2807 ggr
lakrits69
2009-08-24 18:08

Skiten ska ut! 9

Vad tror du skulle få dig att må bättre just nu i ditt liv?

----------------------------------------------------------------

En flexible arbetsplats där jag känner mig trygg och accepterad. Sedan vet jag av erfarenhet att jag fungerar bättre om jag arbetar deltid.

Annons:
sayuri
2009-08-24 18:35
#1

Ett svar på min fråga som jag ställt till en vän. Det spelar ingen roll om det är ett ja eller nej (jo det gör det självklart men det är i alla fall ett svar). Som det är just nu så går jag runt och funderar på varför jag inte får något svar, det är så jobbigt att jag inte riktigt vet vad jag ska ta mig till. =/

Sen skulle självklart ett trevligt heltidsjobb sitta fint, i alla fall om det är där jag jobbar just nu. Pengar är det då ständigt ont om men man får vara glad över att man får lön den här månaden också, hur liten den än är.

Bergspuman
2009-08-24 20:23
#2

Slippa pendla 3 timmar om dagen!!!!!

Aviendha
2009-08-24 21:33
#3

Att jag slapp mitt dåliga mående? Oskyldig

Nej, men att få några pengar hade underlättat, inte fått ett öre sedan juni.

isa
2009-08-24 21:35
#4

#2 oj, där ligger jag i lä. Jag får "pendla" 2 timmar om dagen. Då ska jag inte klaga så mycket……

Jag vet att jag skulle må bättre av att arbeta deltid. Men där stoppar ju FK.

Jag vet också att jag alltid mår bra psykiskt,när jag vistas i mitt älskade naturreservat. Även om jag har ont i kroppen och är fullproppad med värktabletter, så mår min själ så otroligt bra därute. Jag skulle vilja bo där i en liten röd stuga med vita knutar. Och så skulle jag vilja kunna leva på det jag odlar själv.

Och får jag drömma lite extra, så skulle jag vilja ha en snäll och ordentlig karl som var bonde, så han och jag skötte en gård tillsammans som var vårt levebröd. Fast egentligen skulle jag vilja vara bonde själv, men jag ensam skulle väl inte klara en bondgård.? Karln skulle få vara den som gick upp tidigt på mornarna och mjölka korna, så kan jag ta kvällspassen.GladDå skulle jag må bättre i mitt liv just nu.

LenaR
2009-08-24 21:45
#5

Pengar pengar pengar, så jag slapp oroa mej över obetalda räkningar, mat och hyra, SL-kort, skulder, mediciner och läkarbesök…

Mera pengar till mej tack!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bromelia
2009-08-24 23:42
#6

pengar, arbete och mer ork.

Annons:
zmulan
2009-08-25 00:17
#7

Att kunna gå ner i tid på jobb men ha samma inkomst…. omöjligt!!

Störst skillnad som skulle få min tillvaro ljusare just nu är om mitt ex kunde betala sitt eget lån så jag slapp ta den skiten och kunde börja handla till min kommande son!!!!! Det suger att inte kunna handla det som behövs för hans nedkomst… och det suger att inte ha sin mamma där för en när man faktiskt skulle behöva henne…..

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

imilija
2009-08-25 02:10
#8

pengar så jag slipper leva på mamma&pappa.

sen behöver jag min valp. kommer om mindre än två veckor. jag tror han kommer ge mig livsglädje.

HannaM
2009-08-25 02:15
#9

Lite pengar.. bara lite till så jag kan unna mig något någon gång. typ nya trosor istället för dom med hål i…

Citronmeliss
2009-08-25 15:18
#10

Pengar!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Aviendha
2009-08-25 15:28
#11

#9 Du är inte sugen på ett par i zebrarandig fleece då? Kan sy ett par sådana :P Med tanke på din knasiga termostat så kanske de hjälper till att hålla värmen uppe kalla höstdagar :)

lakrits69
2009-08-25 16:57
#12

# 8 Vad roligt att du ska få en valp!

Min/vår hund har hjälpt mig mycket, inte så att alla mörka moln försvinner men det hjälper för att gå vidare i livet, bryta mönster och man tvingas och får kraft att förändra sitt liv. Och det är inte bekvämt, man måste ut ur sin goa bubbla!

lakrits69
2009-08-25 16:58
#13

#8 Förresten vad blir det för sort och kön?

Annons:
annemaria1962
2009-08-25 17:23
#14

hade varit glädjande med en längre sommar!! men nu går ju inte de…så jag gläder mig åt vår resa till dalarna o stugan i helgen. med svampplockning o lite annat trevligt, t.ex surströmming!! FlörtGlad det ska bli gott o trevligt!!

villfungera
2009-08-25 21:09
#16

Den trygghet lite pengar kunde ge. mer kärlek och uppskattning vore inte heller så dumt….Cool och en stor stor skopa ORK!

imilija
2009-08-25 21:48
#17

#13 ja, det ska bli superskoj. tror det kommer hjälpa en massor, komma ut, röra på sig, träffa folk, ha saker att göra.

det är en liten kille, eller än så länge är han så klart liten, blir nog som en rottis i storlek. pappan är shar pei och mamman är rottis/kangal.

isa
2009-08-25 21:50
#18

Vad tror du skulle få dig att må bättre just nu i ditt liv?

Svaret på den frågan om jag får drömma och önska helt och hållet  är ju naturligtvis att jag skulle bli frisk från min kroniska, obotliga sjukdom.

KadjaNina
2009-08-25 23:22
#19

Att mamma blir bra igen.

Raderad
2009-08-26 23:24
#20

Att jag kunde se livet värt att leva…

Annons:
indaa
2009-08-27 00:15
#21

nu lär alla bli sura, men stilnoct+benzo och cannabis, och underbara vänner som sällskap.

jag säger inte att jag skulle må bra, men jag skulle må bättre just nu. vilket var frågan!

villfungera
2009-08-27 00:50
#22

#21 Inte alls så långsökt….när livet inte är bra så måste det ju ändå kännas uthärdligt…..fördömanden är alltför ofta så enögda…..Oskyldig

sayuri
2009-08-27 04:20
#23

#20 Jag hoppas verkligen att du lyckas göra det någon dag! Det är ofta värt möda, i alla fall tycker jag det…

Jag vill väldigt gärna ha mitt svar på min fråga som jag ställt tre ggr, jag vill inte behöva göra det fler ggr…man kanske borde skippa hela grejen och bara gå vidare… men då kommer ångersten tillbaka…

Åååå underbara beslutsångerst!

Nu borde jag sova om jag ska orka i morgon men men… jag gillar iFokus så…

lakrits69
2009-08-27 10:57
#24

# 17 rottis/kangal = big mamma

Jag har en stor hund i en liten hund = tax, en riktig liten pussmaskin som älskar alla

Fastän vi är 3 hemma skulle vi aldrig orka med en stor hund varken motionsmässigt eller i uppfostran men du kanske har erfarenhet!?

Måste bara säga att det finns miljoner fördelar med att ha en mindre hund t ex den får följa med nästan överallt, hem till folk, andra hundägare vill gärna ha dem till lekkompisar till sina hundar, lätt att lyfta i badkaret när det är smutsigt ute (många lyft blir det!), lätta att lyfta om de blir skadade och sjuka, lättare att vårda när de blir äldre, inte lika kostsamma i foder, mindre pälsfällning och vid eventuellt hundslagmål lättare att hantera bla bla

Vad jag är glädjedödare till någon som har förälskat sig i en stor bamsebjörn! Nä nu får jag sluta och säga lycka till och du kommer att få sååååååå mycket kärlek och den där bebisen kommer vara värd all möda, jag lovar!

Saga85
2009-08-27 19:41
#25

Att jag skulle orka med att ta tag i studierna eller åtminstonde söka jobb så att jag slipper känna mig så värdelös och snylta på föräldrarna.

Raderad
2009-08-27 23:27
#26

#23 Ja… jag lever endast på nyfikenheten på framtiden, men jag är samtidigt rädd för den…
Dess utom så håller jag på att mista det som gör livet lite ljusare, min bästa vän, hon drar upp mig varje dag, men nu så letar hon inte ens efter mig i hållet jag finns i, jag känner mig hel enkelt bara bortglömd, vi har varit bästa vänner sedan 3:an, och vänner sedan 1:an, och nu går vi i 7:an… Gråter
Dessutom så går skolan också sämre på grund av det… jag klarar inte detta känns det som… Gråter

Upp till toppen
Annons: