Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 1863 ggr
isa
9/5/09, 3:45 PM

dumma sol/dumma ångest

Jag är sjuk, förkyld och har feber. Jag orkar inte gå ut. Solen skiner och det är jättefint väder. Jag vill vara piggare och orka vara i mitt naturreservat och kolla på rovfåglar. Jag orkar inte åka dit. Jag har ångest idag bara för att det är så fint väder.

Dumma ångest - jag är ju sjuk. Det är "ok" och respektabelt att vara inne då. Men ångesten hittar i alla fall en väg att komma ut på.Varför ska man få ångest när man är sjuk också. Jag kan ju inte göra så mycket. Jag behöver få vila. Igår sov jag 13 timmar! 12 timmar var nattsömnen och 1 timme på eftermiddagen för jag var så dålig.

Idag mår jag lite bättre från förkylningen och genast så hittar ångesten ett spår att visa sig på.

Fy vad jobbigt. Jag har nog med min kropp.Det är rent ut sagt vidrigt för mig att få feber. Jag blir jättedålig då.

Ville bara beklaga mig lite.

Hoppas det börjar bli dåligt väder och regna snart…………då vet jag att ångesten lättar, för då blir det mera OK att vara inne.

hejdå

Annons:
Aviendha
9/5/09, 4:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Att det ska hänga i att man "får" vara inne när det är regn, många som har det i ryggmärgen. Men jag förstår dig, vet ju hur mycket ditt reservat och fantastiska fåglar betyder för dig!

Detta är ingen rovfågel, men den anfaller hirskolvar urskiljningslöst, så du får den som en liten tröst. Krya på dig!

isa
9/5/09, 5:12 PM
#2

#1 tack för ditt svar. Åh en nymfparakit. Vad fin den är . Hade en kille en gång som hade en sån fågel. När killen bodde hos mig med sina fåglar, vände den sig emot honom och hade mig som favorit. :o) den började bita och attackera sin egen husse!  Det var en hanfågel och vi tror att den såg mig som sin partner. Husse fick inte ens närma sig mig, för då började fågeln skrika om han satt i buren och var han lös inomhus så flög han och attackerade sin husse. Det var lite jobbigt faktiskt. Den brukade ligga under min haka och sova :o) och så hade jag min katt vid mina fötter.

Har kämpat mig ut i en timme nu, och tittat och min ormvråksfamilj var framme här i närheten. Men ingen av dem visade sig. Kanske har de flyttat redan ? vem vet. Känns lite bättre nu i alla fall med ångesten. Jag avskyr att vara låst intill min lägenhet. Nu fick jag också lite sol på  mig, fast jag dryper av svett, och såg stjärnor och svarta prickar flera gånger för jag höll nästan på att svimma….tog cykeln, vilket var för kraftig ansträngning för mig idag. Men nu har jag varit ute i alla fall.

kram isa

Aviendha
9/5/09, 5:26 PM
#3

Haha, ja antagligen så var du hans hona, och då får ju ingen annan ta dig ;) Så tam är inte mina, men ibland så putsar han mitt hår ;)

Bra att ångeten släppt lite! Verkligen starkt jobbat att ha vart ut lite trots klenheten, ibland kan det vara sånt som behövs. Men nu behöver du inte känna dig dum för att sitta inne, lite sol fick du trots måendet. Hoppas du får se ormvråkarna en annan dag!

Kram

isa
9/5/09, 5:29 PM
#4

#3 Tack snälla Aviendha!

Aviendha
9/5/09, 5:31 PM
#5

Så lite så goa isa!

Upp till toppen
Annons: