Annons:
Etikettbehandling
Läst 2156 ggr
lakrits69
2009-08-21 11:45

Skiten ska ut! 8

Styr någon annan över ditt liv?

----------------------------------------------------------------

Min mamma och farmor har styrt ganska mycket över mitt liv genom att jag har alltid velat vara dem tillags.

Idag styr jag över mitt egna liv men känner mig ofta håglös och har svårt att vilja styra över mitt liv. Jag har inte så många mål som jag eftersträvar och som håller mig sysslosatt.

Jag känner mig svag, vill inte ha en massa utmaningar eller äventyr. Jag vill bara ha lugn och ro och njuta av stillheten.

Jag har blivit gammal i förtid kanske Skäms

Annons:
annemaria1962
2009-08-21 12:13
#1

nej! nu för tiden tycker jag inte det är så. jag får bestämma o vara MED och bestämma! så det tycker jag känns mycket tryggt o bra just nu!

till lika, som jag gärna låter många beslut gå till min sambo! just för att planeringar o beslutsfattande, är psykiskt jobbigt. men min sambo vet ju detta, så han vill ändå jag ska försöka säga NÅGOT! om hur vi ska göra. men han är duktig på att få igång saker o fatta beslut. så jag är då mest tacksam för att han kan allt detta!

har då verkligen inte varit så under stora delar av mitt liv. så nu känns det bara tryggt och skönt med en karl som är mogen nog att ordna saker på ett vettigt sätt.Glad

sayuri
2009-08-21 12:28
#2

Jag har en person som kan styra mitt liv helt och det har ja ingen koll över alls men som tur är tror jag inte att han är fullt medveten om hur stor betydelse han har för mig. Annars är det mina odjur som styr min vardag =)

Jag är nog inte den bäste på att vara handlingskraftig alls, som att äta frukost kan jag vänta med till dagen efter om ingen skulle påminna mig om att man borde äta varje dag. Men för det mesta klarar jag av att få ordning på allt själv men djuren är alltid en del av min vardag och jag brukar planera runt deras behov och ta hänsyn till dem.

Zaphix
2009-08-21 12:43
#3

Nej, ingen styr över mitt liv. Jag kan göre precis som jag vill.

Förr försökte pappa bestämma mycket över mig, men sedan pratade jag med honom om det ett par gtånger, och då insåg han vad han höll på med tror jag. Och nu är jag mer fri. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Bergspuman
2009-08-24 17:45
#4

Jag har brutit mig loss från framför allt en person som utövade ett negativt inflytande på mig, och det är min mamma. Idag mår jag betydligt bättre trots depressionerna. Men jag känner att jag äger mitt eget liv. Jag behöver inte tillgodose hennes behov längre. Behöver inte göda hennes ångestar eller rädslor eller ego. Men det har satt spår i mig, att växa upp med den kvinnan. Jag jobbar fortfarande på att befria mig från de spåren.

Aviendha
2009-08-24 17:50
#5

Nej, det skulle jag inte vilja påstå. Har nog alltid vart som jag är och gått min väg, även om jag många gånger fått skit för mina val. Det som styr mig är väl djuren, jag erkänner att jag blott är en tjänare som lever mitt liv för att passa upp på dem och deras önskemål ;)

Lite sanning ligger det ju i det hela, eftersom de på sitt sätt ändå begränsar mycket. Alla tycker inte om dem, man kan inte åka hursomhellst för alla kan inte vakta dem, jag kan inte möblera som jag vill, eller ha alla de saker som jag vill, men det är en uppoffring jag gärna gör.

isa
2009-08-24 21:28
#6

Idag har jag ingen som kan styra mitt liv. Men jag har haft stor  otur med karlar. Har haft mer än 3 st. män som velat styra hela mitt liv, och ha full kontroll över mig. Jag är mycket glad att jag är singel idag.

Min mor försöker fortfarande,styra över mig, men nuförtiden lyckas hon inte så bra, till hennes stora förtret…….Fast ibland om jag är svag och "lättpåverkad" rent känslomässigt, så kan hon fortfarande lyckas manipulera mig.Det gillar jag inte och jag mår inte bra av det.

Faktiskt så måste jag säga något positivt med att jag blivit sjuk, för jag har fått bli tvungen att lära mig att säga ifrån ordentligt.

jag vill också bara ha lugn och ro, och njuta av stillheten. Det tror jag inte är för att vi börjar bli gamla. FlörtJag tror det är för att vi behöver det. Vi har haft nog med "ståhej" i våra liv.

kram isa

Annons:
Bromelia
2009-08-24 23:43
#7

mina syskon försökte styra mitt liv förr, något som resulterat i att vi idag knappt har någon kontakt.

zmulan
2009-08-25 00:18
#8

Mitt ex styr mitt liv till en viss del så han inte betalar sitt lån utan jag som borgenär får betala varje månad för att han skiter i det…..

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

lakrits69
2009-08-25 12:27
#9

Grrrrrrrrrr! frust stön! att du står ut!?

Citronmeliss
2009-08-25 13:41
#10

Nej, egentligen inte!Glad

Ändå kan jag naturligtvis känna mig styrd av situationen.

När jag tex är sjukskriven "betämmer" FK indirekt över mig, om jag ska få min försörjning.

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Raderad
2009-08-26 23:26
#11

Hmm… jag bestämer ju själv mina handlingar men folk runt om kring mig kan medverka till dem…
Jag tror inte att någon bestämmer över mitt liv… har inte tänkt på det ;P

Upp till toppen
Annons: