Annons:
Etikettneuropsykiatri
Läst 2493 ggr
[aspie]
2009-08-12 17:05

Video med Temple Grandin om autism/AS

Se videon med denna underbara kvinna som själv är autistisk och har blivit världkänd för sina fina uppfinningar som förbättrat livet för kreatur

http://www.youtube.com/watch?v=bgEAhMEgGOQ&feature=related

Annons:
LenaR
2009-08-13 03:43
#1

Whuh! Det var långt! Jag svävade ut lite då och då tyvärr, men det var väldigt intressant!

Synd bara att hon aldrig förklarade verbalt tänkande (eller missade jag det?)till skillnad från visuellt och auditivt.

Gick in på hennes hemsida, och insåg att det är henne Oliver Sachs skriver om i någon av sina böcker. Han beskriver hennes förmåga att testköra maskiner i huvet för att se var det blir slitage… Rätt imponerande!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
2009-08-13 04:13
#2

#1 Jag orkade inte med hela videon själv.Hörde mest att de skrattade åt hennes skämt. Hon är en imponetande kvinna denna dam

[aspie]
2009-08-13 04:13
#3

#1 Oliver Sach, vem är det?

LenaR
2009-08-13 12:32
#4

#2 Då var jag ihärdigare en du! Fast dryga timmen att lyssna på en enda föreläsare, då duger inte youtube.

#3 Neurolog, som har skrivit böcker om hur hjärnan fungerar. Det är han som har skrivit "Mannen som förväxlade sin hustru med en hatt".

Sachs skriver lättläst och bra, och berättar fascinerande historier. Om man är intresserad av urverket i en människa.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-08-13 14:45
#5

Jag har inte lyssnat på det ännu så jag återkommer när jag har gjort det!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: