Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1782 ggr
Citronmeliss
2009-08-20 15:12

Självhjälp

Det är inte alltid som de professionella är ett självklart val, när man behöver hjälp och stöttning i livet!

Det finns många olika självhjälpsgrupper som fyller en stor och viktig funktion!

Många upplever att de fått en bra och fungerande stöttning i olika självhjälpsgrupper i stället för i traditionell terapi eller rådgivning!

Har du någon erfarenhet av självhjälpsgrupper?

Om ja, berätta gärna mer.. om du känner att du vill dela med dig av erfarenheterna!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
David
2009-08-20 19:25
#1

Jag har ingen erfarenhet av självhjälpsgrupper, är osäker om det skulle passa just mig. Men självklart är det väldigt individuellt, så hoppas att någon som har provat vill berätta hur det var.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnneN
2009-08-20 21:02
#2

Jag har gått på OA som kanske kan kallas för självhjälpsgrupp för matmissbrukare och det har hjälpt mig oerhört mycket, har även gått i självhjälpsgrupper(?) för barn till missbrukare.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Citronmeliss
2009-08-20 21:22
#3

#1 Jag har inte heller gått i någon självhjälpsgrupp!

Men jag har kontakt med många som har gjort det.

Det har varit grupper inom olika områden.

Tex Alkoholmissbruk, Drogmissbruk, Olika sorters anhöriggrupper, Plötslig spädbarnsdöd, Överätning, mm.

De flesta jag varit i kontakt med har varit mycket nöjda, även om det är individuellt som Du säger David.

Alla kanske inte klarar den täta interaktionen mellan personerna i gruppen som krävs för ett lyckat resultat!

 #2 Positivt att höra att du blivit hjälpt!Glad

Nu blev jag lite osäker Anne..

Betyder frågetecknet att du är osäker på om det klassas som självhjälpsgrupper eller om du blev hjälpt av dem..?Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

AnneN
2009-08-20 21:26
#4

#3 Jag är osäker på om det räknas som självhjälpsgrupper, men jag blev iallafall hjälpt av dem. Den ena gruppen var det 2 skolkuratorer som höll i där vi fick prata ut i grupp och kunde ge råd och stöd, den andra gruppen var liknande fast då var det 2 fältassistenter som höll i det.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Upp till toppen
Annons: