Annons:
Etikettbehandling
Läst 1689 ggr
lakrits69
2009-08-11 16:55

Skiten ska ut! 5

Hur är din relation med din familj?

----------------------------------------------------------------

Bra med min son, sambo och gosedjur.

Katastrof med min mor.

Genom att min far har haft problem med socialångest och alkohol nä jag växte upp så är den lite bitter men mest sorglig.

Nära min farmor men lite komplicerad.

Otrygg och distansierad till övrig släkt.

Annons:
Zaphix
2009-08-11 17:01
#1

Jag har bra relation med min familj. Blev så mycket bättre när jag flyttade hemifrån. Jag och pappa bråkade hela tiden när jag bodde hemma. Jag och han har precis samma humör, så det slog gnistor om oss typ jämt.

Men nu när jag inte bor med dom har vi en betydligt mer mogen relation. Jag älskar mina föräldrar och skulle inte klara mig utan dom. De ställer alltid upp när jag mår dåligt eller har problem. De försöker alltid lösa allting på bästa sätt.

Har en bror som är två år äldre också. Vi har väl haft en normal syskonrelation när vi båda bodde hemma. Men han har aspergers, och när han flyttade hemifrån tog han mer avstånd ifrån oss i familjen, tror han vill klara sig själv. Jag älskar även honom, fast vi inte umgås så ofta, har inte så mycket gemensamt.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

annemaria1962
2009-08-11 17:15
#2

har en mycket bra relation oxå till mina 2 söner. o även till barnbarnet. vilket är ju en glädje som täcker mycket av resten då de gäller familj, har ingen kontakt med min mamma. min bror sporadisk, p g a allt skit som varit o är fortfarande.

Bergspuman
2009-08-11 17:21
#3

Usel relation till min mor, alltid varit dålig. Växt upp med henne, men sen snart 7 år umgås vi inte alls. Bättre och varmare relation med min far, men den har också svajat lite. Mkt god och nära relation till exmaken, vänskapsbasis alltså. God och nära relation till mina tre bröder. Och såklart varm och trygg relation med pojkvännen :-).

[aspie]
2009-08-11 17:37
#4

Jag har ingen familj längre mer än min dotter och det går bra med tanke på hennes funktionshinder.

När jag hade familj var det rena rama katastofen. När min familj dog var det som en sten föll från mitt bröst. "ÄNTLIGEN FRI"

Aviendha
2009-08-12 00:05
#5

Svår. Både fantastisk och fruktansvärd.

poena
2009-08-12 12:11
#6

**KOMPLICERAD.

Sambo** - En teater. Han har tröttnat på min sjukdom, och skulle det bli ngn mer självdestruktiv handling så har han fått nog. Jag mår inte alls bra över att inte kunna visa mina riktiga känslor, samtidigt som han är min kärlek & jag vill inte bli lämnad ensam. Tycker också det är otroligt jobbigt att han verkar tro att mitt mående är något jag själv kan styra över, trots att jag varit sjuk i flera år.
Är rädd för den dagen då bubblan spricker, då jag inte orkar längre.

Annons:
Bromelia
2009-08-12 12:27
#7

Jag har en bra relation till mina föräldrar däremot så har jag 5 äldre syskon som jag knappt pratar med. min sambos och min relation har blivit mycket mycket bätttre vilket gör att jag mår lite bättre oxå

Citronmeliss
2009-08-12 14:09
#8

Jag har en väldigt bra relation i botten.Glad

Tyvärr är den för tillfället aningen komplicerad och kaotisk så jag avstår att skriva mer för tillfället..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Pialinn
2009-08-12 15:12
#9

Ingen kuntakt med min vuxna son på 5 år. I sista brevet önskade han mej död.

Har ingen annan släkt, mer än min styv-systerdotter(syrradorran)

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Upp till toppen
Annons: