Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2092 ggr
LenaR
8/9/09, 12:49 AM

Dålig dag, skriver av mej lite bara

Idag har varit den sämsta dagen i mitt liv på länge.

Det började med att jag blev väckt kl.6 på morgonen av att min far ringde för att ösa över sin ångest på mej. Sen kunde jag inte somna om, så jag sov 4 timmar i natt. Behöver minst 9 egentligen (ja, jag är lat!)

När jag ser mej i spegeln har jag stressutslag över halva ansiktet, förutom röda ögon för att jag inte sovit.

Jobbade åtta timmar, och det gick väl bra. Efter jobbet åkte jag förbi sjukhuset för att titta till min mamma. Far var där, så jag fick mer av hans svartsyn innan han åkte hem. Och mamma, det gör så ont att se henne. Hon är så svag, har så ont, och orkar ingenting.

Jag var tvungen att handla, så med gråten i halsen packade jag en matkorg. När jag skulle betala fungerade inte mitt kort. Jag skämdes så in i--- Jag sprang iväg till bankomat och lyckades ta ut en hundring genom att övertrassera mitt konto. Sprang tillbaka med 113:50 för en matkasse som kostade 114:-. Den gulliga kassörskan "hittade" en krona, och då började jag nästan gråta. Men jag kände mej som en lodis.

På vägen hem svalde jag och svalde tårar över mamma, över mej, över världens hårdhet. Fast jag varit i gång hela dan är jag inte trött, och mitt propavan är slut. Jag vill bara sova.

Som sagt, behövde skriva av mej lite.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
Bergspuman
8/9/09, 1:03 AM
#1

Usch krake, det är inte kul när en enda dag ska innehålla så många jobbigheter och missöden. Såklart har din pappa ångest han med över din mamma, och kanske kände han inte att det fanns någon annan han kunde prata med än du, så förlåt honom för att han väckte dig o stal sömnen från dig… Om jag kunde, skulle jag skicka några Propavan över nätet till dig, har just svalt min och tänkte försöka somna inom nån halvtimme… hoppas du får ro om en stund. Försök varva ner på något annat sätt. Kanske en varm dusch? Ta på morgonrocken och en varm dryck? Meditera lite?

Kram

Bergspuman

LenaR
8/9/09, 1:09 AM
#2

Tack puman! Jag ska släcka datorn nu och… hitta på något så jag lugnar ner mej.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
8/9/09, 1:40 AM
#3

En stor KRAM som tröstar… till dig LenaGråter

Aviendha
8/9/09, 2:01 AM
#4

Usch vilken hemsk dag! Alla missöden på samma gång. Hoppas du får sova inatt iaf. En stor, varm kram kommer skickad.

David
8/9/09, 4:13 AM
#5

Vilken extremt hemsk dag, när allt går emot redan från du vaknade. Hoppas verkligen du kunde somna och sover så gott det bara går nu,

*kramar ifrån mig*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
8/9/09, 2:50 PM
#6

Hoppas du mår bättre idag…

*kram*

"You just have to belive…"

Annons:
isa
8/9/09, 3:41 PM
#7

Jag hoppas också det är en bättre dag idag och att du fick sova ut.

kram isa

LenaR
8/9/09, 11:08 PM
#8

Tack så mycket för alla kramar! *Rörd till tårar*


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
8/9/09, 11:26 PM
#9

Lena, hur känns det idag?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
8/10/09, 12:05 AM
#10

Jag har en bättre dag iaf. Jag brukar kunna plocka upp mej rätt snabbt nu för tiden. Men jag blir snart rubbad av att min empatistörda far sliter och drar i mej, så jag får stänga av mobilen när det blir för mycket. Sen har jag 12 sms och 4 nya meddelanden när jag sätter på telefonen igen, till 95% från min far.

Använde spikmattan för att varva ner igår! Flört Det blir nog den i kväll också.

Det är skönt att ni finns här! Jag är visst fortfarande dålig på att ringa kompisar och prata av mej, fast jag trodde jag kunde det vid det här laget. Obestämd


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
8/11/09, 1:22 PM
#11

Lena, jag ringer aldrig "kompisar" för att prata av mig. Litar inte på dem och de förstår ändå inte så det känns meningslöst.

Bättre då att prata av sig här inne Flört KRAAAAAM

Citronmeliss
8/11/09, 1:48 PM
#12

Vissa dagar är helt klart värre än andra!Gråter

Tur att du har förmågan att "plocka ihop" dig igen, även om det ÄR tungt!

Göm mobilen Lena.. fast det är väl otänkbart!Obestämd

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Upp till toppen
Annons: