Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2279 ggr
isa
8/22/09, 12:50 PM

OT-fel på telefon-igen

Dumma Telia ( Felia ) Nu har vi samma fel på hemtelefonen som vi hade i Söndags/Måndags.

Det betyder alltså att man blir utan fast telefon hela helgen, för Telia har stängt på helger. Jag minns tipsen jag fick av er förra gången, så nu räknar jag dagarna här! Tur att jag inte har Telia på mobilen och datorn!

Jag blir så irriterad när jag inte ens får felanmäla detta, på deras hemsida, för "tjänsten fungerar inte för närvaranade" grrrrrrrr Är det "fel på felanmälan" också eller?

En vän till mig hade läst att förra gången , drabbades visst 65.000 kunder, så det var inte bara i mitt område. Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr……

Annons:
AnneN
8/22/09, 1:00 PM
#1

Förra gången de hade problem så var det väl någon server som felade?

Har de verkligen ingen support alls över helgerna?Förvånad Då kan de ju inte vara speciellt rädda om sina kunder!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

isa
8/22/09, 1:03 PM
#2

#1 Nej, det är stängt när jag ringer 90200. Och som sagt, på deras dåliga hemsida funkar inte felanmälan just nu.

Loucar
8/22/09, 1:10 PM
#3

Var bor du Isa jag hitta en sida där kända anmälda fel syns och när de ska vara åtgärdade

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

isa
8/22/09, 1:11 PM
#4

#3Jag bor strax utanför Stockholm men det syns inte på "Felias" driftstörningskarta, ännu, men de har fel i i andra i 08-området.

Vilken sida kollar du på?

Loucar
8/22/09, 1:15 PM
#5

Samma som du men nu funkar det att felanmäla iaf från min dator.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

isa
8/22/09, 1:32 PM
#6

Nu har mitt område kommit fram på "Felias" långsamma uppdatering på deras karta om driftstörningar. Vi är just nu 906 kunder som är berörda. Nu blev jag lite lugnare att få veta det i alla fall. Felanmälan funkar fortfarande inte hos mig på min data. Jag blir så orolig när min fasta telefon inte fungerar.

Det var enbart på grund av trygghetskänsla som jag skaffade en fast telefon. För att jag ska veta att jag alltid kan ringa om det händer mig något akut med min sjukdom. Jag har bara kontantkort på min mobil. Men just nu känns det tryggt att i alla fall ha mobilen.

Det står att de ska kunna fixa felet till 19-00 tiden ikväll.

Får en känsla av att de stänger av felanmälanssidan, på vissa telefonnummer, som de redan vet är fel på. Det var likadant förra gången. För jag kommer in på sidan, men när jag skriver in mitt telefonnummer och trycker på "nästa" då kommer felmeddelandet upp. Kanske de stänger av, för att de inte vill bli bombarderade med felanmälningar………

Annons:
Loucar
8/22/09, 1:38 PM
#7

# 6 Så kan det säkert vara men då borde de ju istället komma upp ett meddelande som säger vi vet att det är problem i område beräknas vara klart den o den tiden istället, borde inte va nåt problem o få till nåt sånt med dagens teknik.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Raderad
8/22/09, 3:11 PM
#8

Ha ha… Felia gillade jag Flört

Vi har själv Telia, men vår telefon krånglar aldrig, vårt internet kronglar ibland, men det är typ bara en gång per kvartal…

Lycka till i alla fall :D

Citronmeliss
8/23/09, 4:07 AM
#9

Felia!Skrikandes

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
8/23/09, 8:22 AM
#10

Blir lite orolig, eftersom vi kommer få Felia här om ett par veckor (eller tidigare). De håller på för fullt nu med sina fiberkablar. Visserligen kommer jag ha bredband och telefon kvar hos bredbandsbolaget ett halvår till, men sedan blir allt här felia, tv och hela kittet.

Kanske skönt för er andra, om det är så här mycket fel, då lär jag ju inte vara online lite ofta. Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
8/23/09, 12:48 PM
#11

Jag har felia..Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
8/23/09, 12:50 PM
#12

Inte lätt nu när allt ska gå genom FRA:s servrar de har väl ett övermäktigt arbete framför sig..Obestämd

PP//Melissen

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Loucar
8/23/09, 12:54 PM
#13

Jag har ju bara Telia som fast telefon men jag har inte haft ett enda problem på 20 år så jag tror inte du behöver vara så orolig David.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Annons:
isa
8/23/09, 12:57 PM
#14

#7 absolut, håller med dig att ett meddelande kan komma upp, så man slipper vara orolig. Deras karta med aktuella driftstörningar verkar ju inte så uppdaterad fast jag tryckte på F5 knappen som det står. Det tog ett bra tag innan mitt område kom upp.

#10 Det skall nämnas det, att jag inte har haft något fel på hemtelefonen på 8 år, innan detta hände dessa två gånger. Och på kartan stod det att det skulle fixas senast kl.19.00, men det kom igång redan vid 14.00tiden. Jag är i alla fall glad att jag inte har Felia på mobilen och datorn.

David
8/23/09, 1:01 PM
#15

PP Melissen, du vet om att det söks en ny värd till Politik iFokus, hittar de ingen läggs sajten ner. Något för dig kanske? Tungan ute

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
8/23/09, 1:07 PM
#16

OMG! Förvånad vill du bli av med mig?Oskyldig

Du OCH jag..*flinar*

Själv vet jag ju inte ens var jag bor!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
8/23/09, 1:09 PM
#17

Jag har haft fel massor av gånger!Rynkar på näsan

Kanske har någon ovän på Felia!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
8/23/09, 1:11 PM
#18

Du får allt ta och bli värd, jag kan vara din medis. Två personer med helt skilda åsikter Skrattande. Jag kan ju stötta dig när du inte hittar hem åtminstone. Flört

(såklart jag inte vill bli av med dig, tror inte politik-sajten kräver allt för mycket, och blir du värd får jag ju helt plötsligt en värdkollega.. Glad)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
8/23/09, 2:06 PM
#19

Fy, det var nästan kusligt!Tyst

Jag hann inte mycket mer än att yttra mig här så försvann internet helt för mig.. *poff*

Nu är jag tillbaka får se om det håller i sig..Obestämd

Tack för förslaget, men jag tror nog *Politik* skulle suga ur mig "den lilla must" jag har kvar, för tillfället..

Jag stannar snällt här, under min korkek..Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
8/23/09, 9:38 PM
#20

jag hade telia förut på hemtelefonen men vi hade inte så jättemycket problem med det. inte mer än hos någon annan operatör, utan det var mer bredbandet vi hade fel på men det var inte heller telia.

har bara telia på mobilen och den har jag aldrig haft problem med. däremot så är det ju förbannat korkat att man inte ska kunna felanmäla sin telefon bara för att det är helg. korkat!

Annons:
isa
8/24/09, 2:10 PM
#21

#1

+

#20

Visst är det dåligt och ytterst omodernt att inte ha öppet på telefonen över helgerna. Nuförtiden har ju nästan alla helgöppet ju! åtminstone till kl.15.00, är det många som har, för att nämna ett stort företag som har öppet på helger till kl.15.00 är Tele2kabelvision. Det kallar jag bra service och att man är mån om sina kunder.

Bromelia
8/24/09, 11:34 PM
#22

#21 tycker både tele2 och glocalnet har jättebra kundservice (om man inte får tag på någon liten snorvalp som tror han kan allt)

fattar inte riktigt hur telia resonerar, blir det mindre fel på telefonerna bara för att det är helg? knasigt.

isa
8/25/09, 5:02 PM
#23

#22 Jag håller fullständigt med dig! Hurra för Tele2, + andra som förstår att de vinner på att ha öppet även på helger. De får nöjda kunder!

Upp till toppen
Annons: