Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1511 ggr
isa
8/29/09, 7:55 PM

Undersökning

Brukar ni meditera?

Varje kväll när jag kommit hem från arbetet, ligger jag i min soffa cirka 20 min.-30 min. Och då stänger jag av alla elektriska prylar. Jag ligger på rygg, raklång, och blundar, vilar och bara lyssnar på mina egna andetag och bara "är". Efteråt är jag lite piggare och mera avstressad och lugnare.Har nyss fått lära mig att det visst är en slags meditation.

Annons:
isa
8/29/09, 7:56 PM
#1

Ja, som ni ser i min undersökning, så står det hur jag gör. Hur gör ni?

Bergspuman
8/29/09, 8:00 PM
#2

I stort sett varje lördag, eller rentav på fredagskvällarna, brukar jag (utom den allra varmaste sommarperioden) ta ett lååångt skönt varmt bad, ett sånt man svettas av. Packa in håret, lägga ansiktsmask. Skrubba kroppen. När hårinpackningen verkar, brukar jag fylla på mer varmt vatten, luta huvudet mot stödkudden jag har och slappna av en 10-15 minuter. Otroligt skönt. När jag sen är färdig och har sköjt mig och stigit upp, så känner jag mig som en ny människa. Ren o fräsch överallt och avslappnad. Mår alltid bättre efter ett sådant bad oavsett hur taskigt jag än mått innan. Varma bad är min meditation!

LenaR
8/29/09, 9:50 PM
#3

Yoga räknas väl som meditation? Älskar yoga!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Angelita
8/29/09, 10:03 PM
#4

För tillfället är det lite si och så med meditationen pga en valp som skäller då han är ensammen. Försöker ändå få några minuter med total avslappning.

Då jag har möjlighet så mediterar jag mellan 30 - 60 min per gång. Det varierar vill en typ jag gör. Ängla- och chakrameditation är mina favoriter.

Zaphix
8/29/09, 10:34 PM
#5

Jag har svårt att ligga eller sitta still och bara vara. Därför ligger jag en halvtimma på spikmattan varje dag. Gör att jag måste ligga still, annars gör det ont, och koppla av. Min meditation.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

flikkan77
8/31/09, 2:20 PM
#6

Kan inte ligga stilla och bara vara… inte ens på spikmattan.

"You just have to belive…"

Annons:
David
8/31/09, 2:31 PM
#7

Spikmattan kör jag nästan varje kväll med någon lugn musik till. Inte för att jag sover direkt bättre, men måste göra något för att varva ner och bara vara.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
8/31/09, 4:04 PM
#8

NJae.. varvar ner med bok på kvällen men det är nog allt, i alla fall som sker regelbundet.

Raderad
8/31/09, 10:45 PM
#9

Jag brukar ytterst sällan koppla av så där.., men om jag verkligen skulle behöva vila så kan jag bara sätta mig inne hus marsvinen och lyssna på deras prat, det lugnar ner mig…
Eller så går jag ut och lägger mig i kaninernas gård och ser vad de hittar på.

Upp till toppen
Annons: