Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2919 ggr
Bergspuman
2009-08-05 21:12

Vad tar du på dig när du vill må bra?

Jag fick just en tanke om att det kanske finns särskilda klädesplagg man vill ha på sig när man mår kass. Kanske en älsklingsskjorta, kanske myssockar, eller ett smycke. Eller ett gosedjur?

Vad tar DU på dig när du vill må bra?

Jag tar på mig min tjocka knallröda morgonrock i mjuk flossafrotté. Fastän det är lite för varmt för den just nu *L*

Annons:
[aspie]
2009-08-05 21:13
#1

När jag vill må bra springer jag bara i trosorna hemma, om det inte är i smällkalla vintern förståss för då går jag i farsans gamla morgonrock.

Jenahbella
2009-08-05 21:15
#2

det ja trivs bäst i, halvkorta mjukisar och nåt av mina älsklingslinnen :)

Aviendha
2009-08-05 21:32
#3

Snygga trosor. Helt klart. Snygga, bekväma sådana får mig att känna mig snygg och fräsch. Att "klä upp sig" generellt brukar få mig att må lite bättre. Dvs. hela, rena och relativt fina kläder.

Förlovningsringen bär jag ju konstant så det kanske inte räknas, men den får mig att bli gladare =)

flikkan77
2009-08-05 21:34
#4

När jag mår dåligt vill jag gärna ha nått med polokrage på mig så jag kan gömma mig lite, på nått sätt mår jag bättre då.

Annars går jag mest omkring i mjukisbyxor och urtvättade t-shirts. Hemma i alla fall. Glad

"You just have to belive…"

LinnB
2009-08-05 21:42
#5

Har jag viktångest går jag i mina största, skönaste pyjamasbyxor med linne till. Då tänker jag inte på det, det är underbart! Annars mår jag oftast bättre av att klä upp mig. Klänning och högklackat kan göra susen för mitt humör ibland. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

pernillaa
2009-08-05 22:15
#6

Jag har ett par sockar, knähöga, tjocka och ludna ena som jag bara älskar. Dom måste jag ha isf.

Sen har jag helst så stora kläder som möjligt på mig. Ibland vill jag vara så naken som möjligt då det går. Går gärna i bara trosor hemma om jag är själv, det är också skönt. Beroende på vilket sätt man mår dåligt.

För mig kretsar mycket kring fötterna nu kom jag på. Kan komma på mig själv med att helst av allt vilja ha tå-sockar eller såna där låga sockar när jag vill mysa riktigt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
LenaR
2009-08-05 23:06
#7

Hollywoodrött läppstift! Kyss


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Zaphix
2009-08-05 23:11
#8

Klä upp mig i fin klänning, pärlhalsaband och röda klackskor!

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Vargnatt]
2009-08-05 23:49
#9

Klär upp mig, någon fin klänning eller kjol och linne/korsett

HannaM
2009-08-06 00:02
#10

Det finns två olika varianter.

Mysmåbra när man sitter hemma då är ett par rena mjukisbyxor, helst urtvättade och riktigt mjuka tillsammans med en rymlig tröja och raggsockor det som gäller (kanske inte nu i värmen då är det mjukisar och t-shirt).

Eller umgåsmedfolkmåbra, när det nu inträffar men då är det kläder jag känner mig lite fin i. Inte direkt balklänning utan vardagskläder som passar mig och som jag känner mig fin i.

I "finkläder" känner jag mig alltid obekväm och mår med andra ord inte helt bra.

David
2009-08-06 00:54
#11

När jag är hemma är det mer eller mindre alltid mjukisar och t-shirt. När det börjar bli lite kylare är det mjukisar, t-shirt och tjocktröja.

Måste jag ut och umgås med några utanför min lägenhet, så blir det väl relativt "vardagliga" kläder. Skulle jag klä upp mig alldeles så mår jag inte alls bra. Är den enda som kommer till styrelsemöten i byxor och pikétröja. Alla andra sitter där med kavaj och slips och allt det där. Men aldrig. Möjligtvis om jag måste iväg på en begravning. Men å andra sidan, hur bra mår man då, oavsett vad man har på sig?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Loucar
2009-08-06 01:27
#12

Om det är ruggigt o kallt åker raggisarna fram o nåt bekvämt, sen skulle jag önska jag hade en mysig brasa o kura framför men det har jag ju inte.

Hälsningar

Louise

 

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

 

Jenahbella
2009-08-06 01:37
#13

#11 mjukisar for the win! :D

Annons:
Jenahbella
2009-08-06 01:39
#14

david! du e lite som steve jobs! vdn för apple! :) han har alltid byxor och tröjor, svarta polos :P ahha :D

David
2009-08-06 02:39
#15

#14. Titta, jag har en ny karrär på gång. Kanske ska röra om i getingboet. På tisdag när jag far ner så packar enbart mjukisar och "hemmakläder"… haha. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-08-06 03:30
#16

Min ljusblåa morgonrock eller goa mjukisbyxor och tröja..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
2009-08-06 12:59
#17

min pyjamas, känner mig alltid som mest avslappnad i den och skulle kunna gå omkring med det hela dagen. ni förstår att jag är lite knasig så jag har en pyjamas som jag går omkring med när jag ska varva ner och så har jag en som jag sover i Oskyldig om jag ska åka iväg och mår bra så tycker jag det är skönt att slänga på mig lite smink och ta på mig lite snygga kläder, känner mig så fräsch och fin då.

annemaria1962
2009-08-08 01:25
#18

jag trivs i rött. så när jag mår som bäst då har jag gärna något riktigt härligt röd färg tröja eller klänning… de kvittar. även turkos o rosa är färger som gör mig glad…

LinnB
2009-08-08 02:03
#19

#18 Hehe, när jag mår som bäst tar jag på mig min röda klänning… eller något turkost. ;)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

annemaria1962
2009-08-08 02:43
#20

#19 ok! Glad det är säkert ett bra tecken!! en sköterska som jag pratade mycket med då jag mådde dåligt för en del år sedan, sa att det var ett bra tecken o se mig i rött. för det visade på att jag mådde bra!

det stämde väl till viss del ändå. för dom samtalen vi hade var en mycket bra hjälp för mig, gjorde mig tryggare i allt som hände just då.

Annons:
David
2009-08-08 02:46
#21

Måste fråga, de här extremt hemskt fula urtvättade ljusblå-aktiga tröjorna de så frikostigt delar ut på sjukhus, int´ blir man glad över dem? Tycker mer man känner sig deprimerad av dessa underbara plagg, som inte är ett dugg sköna heller.

Tänk er här. Snorgröna väggar, dörrar och allt annat, och så ljusblåa urtvättade tröjor. Snyggt och upplyftande, eller hur? Tungan ute

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LinnB
2009-08-08 02:46
#22

Tyckte det var kul att vi hade just dom färgerna gemensamt. Glad

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

annemaria1962
2009-08-08 02:52
#23

jo, men det är ju sant!! Skrattande

Jenahbella
2009-08-08 11:18
#24

åh tukost gör mig glad me! :D

isa
2009-08-08 11:36
#25

Om jag fick göra precis som jag vill skulle jag gå omkring naken. Jag gick omkring naken hemma, långt upp i tonåren. Tills mina föräldrar och min storebror sade att nu får du börja klä på dig, för folk blir generade.Glad

Hemma har jag alltid mjuka byxor, eller gympabrallor och T-shirt.

På jobbet lite finare vardagskläder för vi får inte klä oss i gympabyxor,mjukiskläder och kvinnor får inte ha för korta kjolar. Killar får inte ha schorts ( kortbyxor ) på mitt jobb.  Vi måste ha vårdad klädsel eftersom vi är en myndighet och har kontakt med allmänheten.

När jag vill bli gladare sätter jag på mig färgranna tröjor.Tycker inte om att vara finklädd längre. Det är bara obekvämt.

Min klädsel har varierat mycket under åren. Vi var ju t.e.x punkare i många år när jag var yngre. Och "på min tid" var vi riktiga punkare, inga blöjpunkare som töntarna kallades. Jag saknar den tiden.

Bergspuman
2009-08-08 13:30
#26

När jag mår bra blir det ofta kvinnligt och klassiskt, med smycken, färgmatchande plagg, kanske kavaj, och skor med klackar, kanske stövlar eller snyggare klackskor (dock inte höga klackar). Då får jag självförtroende och går med rakare hållning. Hemma, sommartid, ofta nån tunn badsarong som jag oftast sover i. Vintertid min sköna röda morgonrock. Morgonrock kan jag inte vara utan!

När jag mår dåligt, blir det mest linda in sig i en filt eller kanske morgonrocken igen… vill då bara svepa in mig och inte "synas" liksom.

Aviendha
2009-08-08 13:39
#27

#26 Åh, morgonrock är så underskattat! Vissa dagar bor jag i princip i min. Den ger en trygghet förutom att den är så mjukk och go förstås..

Annons:
LinnB
2009-08-08 13:42
#28

Glömde ju faktiskt bort min morgonrock… har tre stycken i fleece, och bor i dom hela hösten, vintern och våren. Så fort jag kommer hem klär jag av mig och hoppar i någona v dom. Underbart!

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Jenahbella
2009-08-08 14:00
#29

just nu sitter ja invirad i två fluffiga badhandukar! jag känner mig lyxig och lycklig :D

Citronmeliss
2009-08-10 22:21
#30

Håller med dig Linn, min ljusblå är i fleece, härlig!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-08-11 00:27
#31

Kanske ska hoppa över t-shirtsidén och ta en morgonrocksidé istället? :)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Aviendha
2009-08-11 00:57
#32

#31 Jag är på! Cool Min börjar blir lite sliten Skäms Men bara om den är go och mjuk! :P

Citronmeliss
2009-08-11 11:41
#33

#32 Självklart, den ska vara mjuk och go!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Franko]
2009-08-11 20:29
#34

De är olika, tex när jag må illa / fryser eller någt så tar jag på mej mina bekvämaste kläder (spelar ingen roll hur dom ser ut!), om jag ska va bland folk så tar jag på mej dom kläder jag känner mig snyggast i (men dom får gärna också va bekväma).

Annons:
Upp till toppen
Annons: