Annons:
Etikettallmän-psykiatri
Läst 3670 ggr
David
7/29/09, 1:43 PM

Psykisk misshandel

Hittade en väldigt bra och intressant länk om psykisk misshandel. http://www.psykiskmisshandel.se/

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
[aspie]
7/29/09, 2:21 PM
#1

Såna där misshandlare är jag uppvuxen med och har dessutom alltid stött på såna senare i livet. Därför håller jag ALLA män borta nu och kommer så alltid att göra

David
7/29/09, 2:24 PM
#2

Tycker mycket på sajten verkligen är bra. Hur extremt manipulerande de här människorna är. Och att offret hamnar i en beroendeställning, för trots misshandeln, så är de proffs på att charma och vara "godhjärtade" ibland, för att hålla kvar sitt offer.

Men för alla som lever i ett förhållande som inte är bra, eller som kan tyckas vara bra, eller som har en bakgrund som inte är bra, kika på sidan. Den är väl värd ett besök!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
7/29/09, 2:26 PM
#3

Jag känner tyvärr igen mycket jag också. Från min far och från män jag haft förhållanden med.

Men jag blir ändå retad av att misshandlaren beskrivs som en man! Det finns kvinnor som ägnar sej åt psykisk misshandel också.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

David
7/29/09, 2:29 PM
#4

#3. Det stämmer. Ofta när det pratas om misshandel och misshandlare är det alltid en man som utför det mot en kvinna.

Försökte skriva artiklar om män som blir misshandlade till Misshandel iFokus, men fanns knappt ett dugg att gå på. Någon enstaka rapport ifrån BRÅ var allt.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

LenaR
7/29/09, 2:31 PM
#5

RFSU har reklam i t-banan just nu om att alla offer för misshandel är välkomna hos dem. De kanske har material till en artikel!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Allamej
7/29/09, 3:33 PM
#6

Tydligen så är det sådana karlar jag faller för och eftersom jag inte vill upprepa gamla misstag så låter jag helt sonika bli allt som har med män att göra… Jag orkar inte gå igenom allt en gång till..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Annons:
LinnB
7/29/09, 5:27 PM
#7

Såna föll jag för förut. 
Måste bara få kasta in lite positivt i denna tråd genom att skriva att man kan bryta mönstret, även om det känns hopplöst.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[aspie]
7/29/09, 5:40 PM
#8

Kanske man kan bryta mönstret, men det är försent för min del. Är över 50 nu och har ännu inte kunnat ändra på nåt så det där med män får ligga kvar på hyllan för min del. Är alldeles för skadad för att kunna läka innan jag dör

Allamej
7/29/09, 5:52 PM
#9

Håller med Aspie… jag är vissrligen bara 32 men jag får ångest bara vid blotta tanken att någon ska röra vid mig… och ännu mer om jag tror att dom kanske har något sexuellt i baktanken…

Jag blir panikig bara jag skriver det så fy fabian…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[aspie]
7/29/09, 5:58 PM
#10

#9 Åh så jag känner igen det där du skrev. Får ångest och panil bara någon man visar minsta intresse. Skulle de ta i mig skulle jag känna äckel för att inte snacka om att huvudet är fullt av bara sex när de klär av en med blicken. Jag blir så äckladSkrikandes

Allamej
7/29/09, 7:01 PM
#11

Jepp jepp… Allt handlar om sex i dagens samhälle och dom som väljer bort det betraktas som paria…

För varför skulle man inte vilja ha sex?

Varför vill man inte ha barn?

Borde inte hormonerna som en graviditet innebär kunna bota en?

Är det inte värt att testa? Bara för att se om det tar bort avskyn och äckelkänslorna som man har inom sig?

Ja, dessa frågor har jag faktiskt blivit ställd…

Jag informerade personen ifråga att bara proceduren att göra mig gravid skulle medföra allvarlig kroppsskada och fängelse för denne eftersom jag skulle anmäla våldtäckten direkt.

Sen skulle jag gräva ut parasiten med en galje om ingen tog bort den på medicinsk väg…

Allt detta skulle bara innebära ytterligare trauma för både mig och alla inblandade så varför inte bara låta bli…

Hoppas ingen tar illa upp… det är så jag känner och jag vill inte såra någon.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

[aspie]
7/29/09, 7:11 PM
#12

#11

Håller med dig. Allt är så in i norden sexfixerat att det står mig upp i halsenSkrikandes Snart kan man inte se ett enda program i tv om man vill undvika all sexfixering för att inte snacka om musik m.m. Altt handlar bara om sex sex sex och dessutom mer och mer perverterat sex. Blää

Jag har en fin vacker bild om kärlek och sex, men detta finns inte längre eller så finns det endast i sagornaObestämd

Upp till toppen
Annons: