Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1818 ggr
Raderad
8/20/09, 11:04 PM

Telefonsamtal

Halloj

Själv så har jag väldigt stort problem med att ringa upp folk, jag tycker det känns så dumt… "Tänk om jag stör?"

Någon anna som också känner så?

Mvh Nanna

Annons:
Raderad
8/20/09, 11:07 PM
#1

Ja som sagt, jag gillar inte ringa till folk…

LenaR
8/20/09, 11:10 PM
#2

Jag är likadan, tänk om jag stör… Har jag ett ordentligt ärende är det inget problem, men jag sällskapsringer aldrig.

Gillar å andra sidan inte heller att "umgås" över telefonen över huvud taget!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Raderad
8/20/09, 11:14 PM
#3

#2 Samma här, jag vill prata med folk öga mot öga, det känns bäst… Ärende ringande tycker jag inte heller om faktiskt…

ChristineL
8/20/09, 11:16 PM
#4

Annat; Folk jag känner har jag inga problem alls att ringa. Men främlingar/myndigheter/arbete… Usch och fy! Skjuter upp sånt så långt det går!

[Vargnatt]
8/20/09, 11:18 PM
#5

Jag har svårt att ringa folk, för jag tänker precis så "tänk om jag stör", det spelar ingen roll hur många gånger personer säger "men du stör aldrig!", det är alltid lika svårt att ringa.

Citronmeliss
8/21/09, 12:25 AM
#6

Jag tog annat.Glad

Jag älskar inte att ringa men jag är inte heller rädd för att störa, när jag ringer!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
annemaria1962
8/21/09, 12:41 AM
#7

valde annat, eftersom detta varierar mycket. är det mina vänner eller barn jag ska ring, då går det ändå bra!

däremot då det gäller mera "opersonliga" saker.t.ex läkare sjukkassa,eller andra ställen där det krävs att jag ska kunna förklara mig o kunna berätta vad det är jag har för ärende. det är mycket svårare! det kan verkligen ge ångest o panikkänslor, då det är som värst. o de händer ju ändå lite nu som då, att sådana samtal måste göras, tyvärr.

men det är ju alltid skönt, då det gått bra, o ärendet jag hade gick att lösa. det ger ju samma lättnad, varje gång. även om det, dumt nog, kommer igen, då nästa telefonsamtal, dyker upp.

Aviendha
8/21/09, 2:21 AM
#8

Knasigt nog har jagfått svårt för att ringa, så till den grad att jag ogärna ringer min kille (snart 4 år tillsammans) av rädsla för att störa honom, trots att han ber mig ringa och jag vet att han kan gå undan eller ringer upp om han är upptagen. Knasigt? JA!

Link-
8/21/09, 2:29 AM
#9

Gillar inte att ringa folk. Är nästan alltid orolig att störa.

David
8/21/09, 3:03 AM
#10

Håller lite med Melissen. Är långt ifrån någon älskade av telefoner. Men när jag väl ringer så känner jag mig inte så jätteorolig att jag stör, brukar iofs fråga det i början av samtalet också, om jag ringer och stör.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

sayuri
8/21/09, 3:21 AM
#11

Jag har nog smått telefonfobi. Men ju mer jag bryr mig om personen jag ringer till detso svårare blir det för mig att först ringa dit och sen att våga prata. Är det någon främmande kan jag ofta ringa och utföra mitt ärende utan större ångerst. Idag lyckades jag ringa till en helt okänd och det slutade riktigt bra för trevligare människa har jag inte pratat med på länge. Hur ofta händer det att man sitter och pratar om allt och ingenting med någon man aldrig träffat. Trevligt var det i alla fall och en ny vän har jag tydligen fått =)

HannaM
8/21/09, 3:25 AM
#12

Ringa myndigheter och liknande som jag måste ringa, tillexempel för att få pengar, boka veterinärtider.. ja allt sånt brukar lösa sig. Jag måste ju ringa, det går inte att smita.

Andra däremot.. kan ringa en kompis men vi har också pratat i telefon mer eller mindre dagligen i ett och ett halvt år. Kan ringa min man men mer är svårt.

sayuri
8/21/09, 3:47 AM
#13

#12 MSN är bra grejer! Då slipper man prata men kan ändå skriva och hålla kontakten med folk utan att få för mycket ångerst. Fast jag tycker att jag stör oavsett om jag ringer, skickar sms eller skriver på msn. Får till och med ångerst av att skriva här på iFokus för det känns som om jag aldrig har något vettigt att säga utan bara stör. Ångerst.

Annons:
[aspie]
8/21/09, 5:40 AM
#14

Tycker inte om att ringa jag heller. "Tänk om jag stör?" eller det rättare sagt känns som om jag stör. Att ringa myndgigheter går lättare men skapar ångest pga nervärderande bemötande och att aldrig bli tagen på allvar. Som att prata med en vägg typ

Aviendha
8/21/09, 5:58 AM
#15

Måste tillägga att jag må vara ett av de större fansen till sms. De stör inte, bara att läsa och svara när de har tid och samma för mig :)

Citronmeliss
8/21/09, 11:50 AM
#16

Jag gör också ofta som David, frågar nått i stil med -har du tid att prata en stund?

Då kan det dessutom vara lättare för den andra att säga nej, om den av någon anledning inte uppskattar ett samtal just då!Flört

Jag har ingen behållning av att prata med någon som gör det för att vara vänlig, medan det egentligen "brinner" under fötterna på vederbörande ..Oskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
8/21/09, 5:02 PM
#17

Jag har 4 personer jag kan ringa till och bara två av dem går det helt bra med.

"You just have to belive…"

Upp till toppen
Annons: