Annons:
Etikettbehandling
Läst 2701 ggr
Greddelin
2009-08-03 13:49

Reductil? Voxra?

Jag undrar om någon här har erfarenhet av Reductil!

Det ska ha tagits fram som antidepp men gav inte så stor effekt, men man upptäckte att patienterna gått ner i vikt och därför säljs det nu som viktminskningspreparat.

Eftersom jag har problem med depression och kraftig övervikt känns det som att det kunde vara intressant för mej.

Jag har också tipsats om Voxra. Någon som har erfarenhet av det som har lust att berätta om det?

Annons:
David
2009-08-03 14:19
#1

För mig fungerade Reductil inte, och jag har för mig att den inte var bra för depression, utan tvärt om, kunde förvärra symtomen. Men jag kan ha fel, var väldigt länge sedan jag provat. Var i samband med att jag slutade med Zoloft och de insåg att det inte "bara" var "vanlig" depression.

Tror vårdcentralsläkaren hade lite dåligt samvete att jag ätit medicin som dels inte hjälpte mig, och som hade gjort att jag gick upp i vikt som ett spjut.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Greddelin
2009-08-03 14:24
#2

Ojdå, det lät ju inte bra.

Har en bekant som käkar Reductil och hon säger att hon är väldigt mycket piggare nu plus att hon gått ner en massa som hon gått upp tack vare andra mediciner, så jag blev förstås nyfiken.

Allamej
2009-08-03 15:41
#3

Man går ner i början men sen blir man resistent… Så då måste man ta mer och mer och mer… och till slut fungerar det inte alls

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Upp till toppen
Annons: