Annons:
Etikettbehandling
Läst 2104 ggr
[YlvaP]
2009-07-26 21:03

Funderingar

Det jag undrar över är varför man sätter in olika mediciner på såna som mig för? Jag har jag levt med dessa problem ganska länge. Vad hjälper dessa mediciner? Kommer dom nånsing att fungera på en gamma tant som mig?

Det är funderingar som jag har funderat på. Tänker då mest på biverkningarna jag verkar få av Risperdalen då jag får något morfin eller morfinliknande medicin. Sen Lamotriginet som jag bara har en dos på 50mg. Var uppe i 100mg men det blev sänkt pga av smärtan i tummarna.

Varför kan inte utredningen skynda sig på så att jag kan få testa andra mediciner som kanske inte heller verkar funka. Rynkar på näsan

Annons:
LenaR
2009-07-26 22:10
#1

Vad är det med denna åldersfixering… En småbarnsmamma kan omöjligt vara en "gammal tant"! Eller är du ett av de medicinska miraklen som föder barn i pensionsåldern? Skrikandes

Dessutom, oavsett hur gammal du är har du väl rätt till ett bra liv? Och det spelar väl ingen roll hur länge du haft dina problem, om du kan bli problemfri?

Jag kan inget om dina mediciner, så jag kan inte säga något om dem, men du förtjänar att må bra. Om du sen måste prova dej igenom hela apoteket innan läkarna hittar något som funkar, ja då får det vara så. Det får ta den tid det tar.Det är du värd!

Och hör sen!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
2009-07-26 22:12
#2

Funderar också på det här med mediciner. Har ätit massor av olika sorter i lika många kombintationer i snart 7 år, men inte katten blir jag så mycket bättre. Tvärtom faktiskt.

Tyvärr mår jag ännu sämre utan mina piller också… Det är som pest eller kolera. På vilket sätt vill jag må dåligt?

"You just have to belive…"

[YlvaP]
2009-07-26 22:31
#3

#1 Jag känner mig som en last för sjukvården att jag tar upp deras tid med att skriva ut medicin. Nu har jag inte fått prova speciellt många och jag vågar inte fråga efter nya. Inväntar fortfarande utredning så därför vill min läkare inte testa så många för hon vill se vilka utredaren rekommenderar.

Jag är 31år gammal och har nog haft dessa "sjukdomar" sen tonåren. Har Lamotrigin som den enda medicin som tas dagligen. Sen har jag vid behov Atarax och har även Triptyl men den skall jag helst inte använda då jag blir hypo av den. Nozinan för att motverka mina övre toppar.

#2 Förstår dig.

LenaR
2009-07-26 22:42
#4

#3 Många känner sej som en börda när de behöver hjälp av sjukvården. Men att du känner så gör inte att det är sant.

Själv har jag haft återkommande depressioner sen sex-sjuårsåldern, och kom i kontakt med psykiater första gången när jag var 35. Jag var, och är, jätteglad att jag sen dess äter Sertralin, för det gör att jag mår så mycket bättre och orkar så mycket mer. Tycker du att jag för gammal för att få hjälp…? Flört


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[YlvaP]
2009-07-26 22:56
#5

#4 Nä dig gör det inget. Det är bara mig det är "fel" på. Rynkar på näsan

Orkar inte vänta på denna utredning. Jag vill må bra för barnens skull men fram tills dess känner jag mig som en börda.

LenaR
2009-07-26 23:02
#6

Rynkar på näsan

Hoppas utredning visar sej värd all väntan, Trippelmamman. Och att du får den hjälp du behöver och förtjänar!

Cool


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Annons:
[YlvaP]
2009-07-26 23:04
#7

Ja det hoppas jag med. För tänk om jag bara är dum ihuvudet och fått dessa mediciner för någon jag kanske inte är. Rynkar på näsan

LenaR
2009-07-27 00:16
#8

Ja, det förstås, dumma människor förtjänar inte mediciner… Och inte gamla (= 30+), och antagligen inte arbetslösa, brottslingar eller människor med beroenden heller….

Eller, är det bara du, Trippelmamman, som absolut inte på något sätt kan göra dej förtjänt av den plats du upptar i världen?

Nu får du en stor kram från mej här: Kram!!!

Så hoppas vi att utredningen ger klara och tydliga resultat och du får den hjälp du - FÖRTJÄNAR!!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[YlvaP]
2009-07-27 00:32
#9

Tack Lena. Ja jag förtjänar nog den

LenaR
2009-07-27 00:45
#10

Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Upp till toppen
Annons: