Annons:
Etikettbehandling
Läst 3856 ggr
flikkan77
7/24/09, 7:32 PM

Voxra... igen.

Skrev ett sms till min psykiatrisjuksköterska idag om att jag är så otroligt trött. Fick svar att hon skulle prata med min läkare och sen höra av sig… vilket hon inte har gjort. Däremot såg jag på apotekets hemsida att jag fått voxra utskrivet.

Åt voxra i julas och blev riktigt, riktigt otäckt dålig. Som mysko biverkningar fick jag bland annat koncentrationssvårigheter. Jag hade svårt att skriva, kunde byta plats på bokstäver i ord och flytta om ord i meningar och ibland kunde jag byta ut ett ord mot ett annat både när jag skrev och när jag pratade. Till exampel så kunde ett så vanligt ord som "med" bli "hus" och liknande…

Till detta fick jag också tvångstankar om att jag skulle mörda hela min familj och sen ta livet av mig. Hade långt framskridna planer och sökte massor med information om det på nätet. När jag nämnde det för min läkare så avbröt hon behandlingen med voxra på en gång. Tvångstankarna kom från medicinen.

Varför skriva ut det en gång till då?

Ska träffa min psykiatrisjuksköterska på måndag så då ska hon väl förklara vad som menas. Jag fattar ingenting och mår dåligt av bara tanken att äta voxra igen. Är helt enkelt rädd. Har fått äta lugnande nu på eftermiddagen vilket jag inte gjort på flera veckor annars. Är helt darrig och gråtfärdig.

Vet inte om jag ska våga testa medicinen igen eller hur jag ska göra…

"You just have to belive…"

Annons:
LenaR
7/24/09, 7:55 PM
#1

Låter ju verkligen inte som du ska äta den medicinen igen! Jag förstår att du blir rädd. Det kan inte vara så att receptet ligger kvar sen i vintras?

Hoppas du får ett bra möte med sjuksköterskan på måndag, så ni kan komma på vad för mediciner du ska äta!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
7/24/09, 8:08 PM
#2

Nä, jag dubbel-trippel-kollade datumet och det är utskrivet idag. Usch!

Har otroligt starka känslor för att skada mig själv just nu… Typiskt att det är helg! Ska försöka bita ihop tills på måndag.

"You just have to belive…"

LenaR
7/24/09, 8:23 PM
#3

Önskar jag kunde hjälpa dej på något sätt… Du får en cyberkram så du står dej istället:

Kram!

Glad

Kanske någon klokare människa än jag har något att bidra med!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[aspie]
7/24/09, 8:33 PM
#4

Flikkan, det är bara att totalvägra. Det var hemska biverkningar du fick sist. Vad f-n  för ska de utsätta dig för detta igen.

Nä, stå på dig nu och kräv nåt annat. Måste säga att jag börjar må lite bättre av den nya jag fick "Fluanxol" Kanske du ska fråga om den? Den dämpar min ångest ganska bra och så tar jag sobril eller xanor i nödfall.

Hoppas det löser sig för Voxra ska du inte behöva ta igen.

*Bamsekramar*

flikkan77
7/24/09, 9:16 PM
#5

Tack LenaR! Cyberkramar värmer de med! Glad

Aspie- Jo, jag funderar på att totalvägra faktiskt. Jag behöver nått att bli piggare på, hela jag är som en zombie just nu. Utom hjärnan som snurrar i 120.

Tror det hela kommer att redas ut när jag träffat min sjuksköterska på måndag men det blir två jobbiga dagar tills dess. Min läkare skriver inte ut stesolid till mig så jag har inget vid behov att ta, lånar av min man just nu.

"You just have to belive…"

[aspie]
7/24/09, 9:52 PM
#6

Fluanxol blir man piggare av Flört

Annons:
flikkan77
7/24/09, 10:20 PM
#7

Det låter ju bra aspie! Fast det ska ju passa ihop med mina andra mediciner med. Får se hur det går på måndag.

Mår lite bättre nu. Busade med Salukin ute och då blir jag nästan alltid på bättre humör. Sen har jag druckit ett glas med martini blandat med sprite med och det blev jag lugnare av. Så just nu känns läget under lagom kontroll. Glad (Martinin är planerad sen några dagar tillbaka så det var inte för att jag mådde dåligt som jag drack.)

Särskilt Salukin gjorde mig på bra humör. Hon är 11 år gammal men har varit superpigg de senaste veckorna. Så roligt att se henne sladda runt mellan träden i trädgården, ungefär som när hon var valp.

"You just have to belive…"

flikkan77
7/25/09, 1:53 PM
#8

Usch! Är nervös inför måndag igen…

"You just have to belive…"

flikkan77
7/25/09, 7:40 PM
#9

Äter theralen… men snart är det bara en dag kvar tills på måndag.

"You just have to belive…"

LenaR
7/25/09, 9:07 PM
#10

Var inte nervös! Det kommer att gå bra! Och du har ju oss under tiden! Oskyldig


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

flikkan77
7/25/09, 9:09 PM
#11

Ja, och det är tur att jag har er! Glad

"You just have to belive…"

HannaM
7/25/09, 10:09 PM
#12

Behöver du hjälp att vägra kan jag komma=) Jag är rätt bra på att tacka nej till mediciner, får träna i arje läkarkontakt jag har.

flikkan77
7/25/09, 11:02 PM
#13

Tack HannaM! Det kanske kan behövas… Fast jag tror jag är tillräckligt rädd för just Voxra för att vägra äta den med. Tror inte att jag ens vågar testa den igen faktiskt.

Min man vet vad jag tycker och fram för allt vet han hur jag mådde sist så jag har lite stöd från honom med. Annars är jag urkass på att säga emot läkare och andra vårdmänniskor…

"You just have to belive…"

Annons:
mongu
7/25/09, 11:39 PM
#14

# 13 Du har all rätt i världen att neka en behandling. Med de biverkningar du fick så ska du inte ha den sortens medicin.

Blir det alldeles för jobbigt i helgen så sök akut det är vad du kan göra. Bättre än att må så dåligt hemma.

Var rädd om dig!

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

HannaM
7/25/09, 11:43 PM
#15

Ja, är det någon gång det ska tvärvägras så är det väl nu. Jag tror du klarar det eftersom du vet hur det blev förra gången.

flikkan77
7/26/09, 12:13 AM
#16

Känns så bra att ha ert stöd! Mår bättre när jag kan skriva av mig lite. Tror jag kommer att klara mig bra tills på måndag och det här får redas ut. Glad

"You just have to belive…"

HannaM
7/26/09, 12:23 AM
#17

Ja visst är vi bra att ha allihopa. Det är en jäkla tur att vi finns!!

flikkan77
7/27/09, 11:38 AM
#18

Så, nu har jag varit nervös och rädd helt i onödan. Behöver inte äta voxra utan de ska hitta en annan medicin. Tyvärr dröjer det nog 4 veckor eftersom min läkare är på semester.

Men hellre att det dröjer än att äta voxra igen! Glad

"You just have to belive…"

[aspie]
7/27/09, 11:43 AM
#19

Vad bra att de tog bort Voxran igen. Tror den blivit ett mode bland läkarna som skriver ut den stup i kvarten till allt och alla verkar det som.

Än så länge har jag bara hört en eller två som mått bra av voxra så jag fattar inte detta riktigtObestämd

Upp till toppen
Annons: