Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 3099 ggr
David
8/9/09, 4:17 AM

Någon vaken?

*hallå* (eko). Är det någon som är vaken tro?

Lyckades somna i soffan en stund, hur gosigt som helst, Matilda somnade på maten och låg och småspann. Vaknade till liv och gick till sängen istället, är lite svalare i sovrummet. Är trött som en gnu, men har inte kunnat somna på en timme.

Försöker försöker verkligen få in rätt dygnsrytm nu, eftersom jag måste upp före tuppen på tisdag då jag måste vara på flygplatsen senast 8.20, och jag behöver minst en 1½ timme på mig på morgonen.

Suck om det REDAN börjar spöka…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
8/9/09, 4:19 AM
#1

Det är faktiskt 144 st inloggade på hela iFokus just nu. Vars är alla dom? Inte här på sajten i alla fall… taskigt! Oskyldig

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
8/9/09, 2:48 PM
#2

Jag var varken inloggad eller vaken… sover minsann på nätterna jag. Glad

"You just have to belive…"

David
8/10/09, 2:24 AM
#3

Jag tror minsann att jag missat något. Nu är det sådär eko igen…

Till och med medisarna har varit frånvarande idag. Undra om ni har en Psykologi iFokus-träff i smyg? Och alla har ätit av Gunillas rabarberpaj med de magiska svamparna? Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
8/10/09, 2:26 AM
#4

Jag är också här faktiskt :P

David
8/10/09, 2:27 AM
#5

Hej Emelie! Glad

Skönt att höra att jag inte är helt ensam här nu… Vad gör du en kväll/natt som denna då?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
8/10/09, 2:31 AM
#6

Nä, jag gör faktiskt inte så mycket. Lyssnar på musik och kelar kanin genom burgallret ^^
Du själv? =)

Annons:
DoD
8/10/09, 2:31 AM
#7

Hellu…

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

David
8/10/09, 2:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#6. Kom precis in i sovrummet och störde ett hånglande par… Skäms Så jag fick smyga mig hit igen.

#7. En till som är vaken. Nämen…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
8/10/09, 2:36 AM
#9

#8 haha, det var väldans ^^

David
8/10/09, 2:38 AM
#10

#9. Ja, nästan så man blir lite generad ju. Får sätta mig framför tv-n. Wilma ligger på en Royal Canin-filt på soffbordet och myser. Iofs, hon tror att hon löper, men har allafall inte börjat med hångel-fasonerna än. Glad

Sitter här en stund till och lusläser "mina" sajter, så jag inte missat något inlägg. Tur att jag är värd/medarbetare på några stycken, så jag är sysselsatt en stund till.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
8/10/09, 2:40 AM
#11

#10 Tänk om mina katter kunde komma överens :P Men det verkar omöjlig ^^

Alltid bra att vara sysselsatt:P Jag sitter bara och bläddrar runt och väntar på att något nytt ska hända ^^

David
8/10/09, 2:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Är dom fortfarande inte riktigt sams? Hur blev det när bäbisarna kom? Det hjälpte inte Muskot och Basilika att bli vänner på riktigt??

Men du, du är ju också Medarbetare på en del sajter, men det kanske är lika hög aktivitet där som på mina sajter. Dvs… noll! Stendött. Rynkar på näsan

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Yeay
8/10/09, 2:49 AM
#13

Här är en till som är vaken. Så varmt så blir omöjligt att sova! :P

Annons:
Emelie-E
8/10/09, 2:49 AM
#14

Muskot och Basilika har blivit rätt bra vänner igen. De morrar och fräser inte åt varandra längre:P Och Muskot har även vant sig vid kattungarna, så med dem leker han och uppfostrar^^

Men sen har vi ju Diza och Tiara också. De blev bortjagade när Basilika fick sina ungar. Diza var hemma för några dagar sedan, innan dess hade hon varit borta i mer än en månad. Tiara har vi inte sett till över huvud taget på över en månad. Får hoppas hon också kommer hem snart.

Nu flyttar ju två av våra ungar, så det kommer bli lite lugnare här hemma. Men tråkigare:P

Nja, "mina" sajter är det väl inte mest aktivitet på ens på dagen :P

David
8/10/09, 3:02 AM
#15

#13. Välkommen bland oss vakna…

#14. Så dom blev helt bortstötta. Avundsjuka kanske? Hoppas att Tiara dyker upp snart! Bara hon inte gått och blivit med ungar hon också. Kanske dags att kastrera dem snart? Så det inte börjar krylla med bäbisar hos dig.

Usch, känner mig patetisk, har till och med fyllt i ansökan om skattereduktion för hushållsnära tjänster. Det lät väl snyggt? Cool  (det är flyttstädningen när jag flyttade, men hatar att fylla i formulärer)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[LucyInTheSky]
8/10/09, 3:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Jag är fortfarande vaken och det känns inte som om jag kommer somna alls i natt. Kryper i mig.. Hade ut och sprungit runt husen om det inte varit för att jag är mörkrädd.

Tur man har sina kisse kattor.. För pojkvänen ramlade i säng redan vid 9.. Är lite ensamt att sitta här själv i mörkret. Men lite då och då strycker det förbi en katt.. Mys. Även om de inte riktigt har tid att sitta i knät så smyger de förbi och liksom säger: "mamma, du är inte ensam vi är ju här!"

På bilden är mitt Gull Nemo

Emelie-E
8/10/09, 3:06 AM
#17

#15 Alla katter utan Basilika är faktiskt kastrerade =) Ungarna är inte kastrerade än heller i och för sig, men det kommer det med =) Basilika ska även bli det så fort det börjar bli lite svalare ute, så just nu går hon på ppiller =)

Haha, jobbigt att ha tråkigt ^^ :P

David
8/10/09, 3:10 AM
#18

#17. Aha, då är hon inte ute och flirtar… Då dyker hon säkert upp snart. Hoppas jag!

#16. Vilken sötnos! Visst är katter ett underbart sällskap! Vad skulle vi göra utan dem?

Just nu har Matilda övergett hånglandet och försöker imitera tofflor åt mig, hon tyckte nog att jag verkade frysa om fötterna. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Emelie-E
8/10/09, 3:13 AM
#19

#18 Nope, det är hon inte. Haha, kattungarna lägger sig gärna på mina ben och fötter när de ska sova. Det blir liiiite väl varmt :P

#16 Ja, katter är underbara. Finns inget bättre =)

Emelie-E
8/10/09, 3:27 AM
#20

Nu ska jag lägga mig och läsa =)

God natt på er!

Annons:
Hawknestgrove
8/10/09, 9:01 PM
#21

Ingen rabarberpaj, men vi var hos bekanta och hade med oss min hemlagade American Cheesecake….Smarrigt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[LucyInTheSky]
8/11/09, 3:03 AM
#22

Är vaken.. var och såg Harry Potter och halvblods prinsen idag. Min vän Lizzie kom och kidnappade mig. Är egentligen inte så bra på spontan grejer får panik om jag inte får planera.. men det var kul och filmen ville jag verkligen se..

Nu har jag lite att drömma om med. Professor Snape/Alan Rickma är såå het. Vill äta upp honom! Rasmus kanske inte skulle uppskatta det dock.. Oskyldig Men han tar det med ro. Det är ju bara skådisar.

Min hjärna verkar inte funka riktigt idag, förmycket beslut. Men jag får inse att jag inte kan rädda världen varje dag. =) Om det ens händer någon dag… Puhh..

Hittade noveller och dikter i dag när jag städade. Allt jag skrivit är så mörkt. Finns så klart ljusa bitar med men det mesta är mörkt. Saknar läslusten och skrivar glädjen.. Vill ha tillbaka den.

Läste den här dikten jag skrivit till just min vän Lizzie då hon mådde som sämst..

Om månen stannar utanför ditt fönster en natt och säger:
"Du är inte ensam"
Då är det jag som skickat honom.

Om träden böjer sig efter dig och viskar stillsamt:
"Du är underbar."
Då är det jag som berättat det för dem.

Om solen ler mot dig, färgar ditt hår vackrare med orden;
"Allt du vill klarar du"
Då är det jag som håller i penseln

Om regnet leker på ditt fönsterbläck och sjunger:
"Ditt leende har lyst upp en hel dag."
Då var det min dag de pratar om.

Om den här blev skrivet på rätt så visar den att:
"Jag tycker mycket om dig "
Och det är jag som format orden.

Jag mådde så bra hela dagen för att hon log.. Hon log och kramade mig hårt. Det gjorde hela min dag..

Jag har svamlat en massa nu.. Ska krypa ner och sova.

Sov gott vackra människor

Upp till toppen
Annons: