Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2514 ggr
David
8/14/09, 3:40 AM

Vilka djur har vi?

Har märkt att nästan alla har något/några djur.

Tänkte köra en liten undersökning med vilket djur som dominerar, eller om det är jämnt upp kanske?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
8/14/09, 3:41 AM
#1

Kattmänniska, från fingrarna till tårna. Tror inte det är någon nyhet för någon heller. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
8/14/09, 4:18 AM
#2

Två hundar och tre katter, men jag får nog kalla mig hundmänniska i första hand..Glad

Kattperson i andra!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Cattis
8/14/09, 5:32 AM
#3

Hästar (24 shetlandsponnyer + 1 welsh mountain). 1 blandrashund, en flock marsvin, ett gäng stallkatter och 2 hamstrar.
Marsvinen, hamstrarna och ngn av stallkatterna är dock mellandotterns.

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

annemaria1962
8/14/09, 6:11 AM
#4

2 hundar. tyska jaktterriers

Bergspuman
8/14/09, 8:42 AM
#5

Inga djur. Mkt allergisk mot katt. Avskyr hundar. Syskonen och pappa är pälsdjursallergiker. Men älskar att gå på zoo och kolla in djurdokumentärer på TV.

[aspie]
8/14/09, 9:08 AM
#6

Älskar hundar och har alltid gjort det. Har två hundar själv tillsammans med min dotter finns det fler hundar, en massa katter och hästar

Annons:
pernillaa
8/14/09, 10:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag har ett akvarium med vanliga fiskar och så har jag ett akvarium med en Axelotel. Hon heter Otel! Skickar med en bild på henne så ni får se. Rasen är utrotningshotad, finns bara vilt i två sjöar i mexiko och de blir färre och färre där. =(

Hon är helt underbar min lilla tjej. Hon är ca 1,5 dm nu, blir 3 dm ungefär. =) Är sån stolt lillmamma åt henne! =D

Ha en bra dag! // Pernilla

AnneN
8/14/09, 11:10 AM
#8

1 hund, 3 katter, 2 råttor, 2 gerbiler.

Är absolut en hundmänniska men skulle heller inte kunna tänka mig ett liv utan katter.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flikkan77
8/14/09, 11:20 AM
#9

#7 Tycker att Axelotel är så fina! Hade jag varit bättre på akvarium hade jag gärna haft en sådan med.

"You just have to belive…"

isa
8/14/09, 11:23 AM
#10

hi hi hi, "flodhäst" du är rolig du David. Tack för ett gott skratt på morgonkvisten. Det behövde jag!

flikkan77
8/14/09, 11:23 AM
#11

Höll på att glömma skriva vad jag har för djur.

  • 1 hund, Saluki
  • 4 Katter, blandraser
  • 4 ormar, en majsorm och tre rosenboor
  • 4 kaniner, två vuxna blandraser och två ungar mellan dem.
  • 6 vuxna mushonor och en herrans massa ungar efter dem.

"You just have to belive…"

pernillaa
8/14/09, 11:31 AM
#12

Hahaha, ja här får man ju bekräftat hur det står till med koncentrationen. Jag läste flodhäst, men jag reflekterade aldrig över vad det var för djur! Hahaha. Det var liksom inget konstigt med att någon skulle ha en flodhäst som husdjur. =D

Ha en bra dag! // Pernilla

AnneN
8/14/09, 11:37 AM
#13

#11 hade inte du 2 hundar för inte så längesedan? eller blandar jag ihop det nu?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Annons:
flikkan77
8/14/09, 11:39 AM
#14

#13 Jo, till i Maj hade jag två hundar. Fick dock ta bort Cane Corson då på grund av någon mysko sjukdom som de inte kom på var det var. Hon blev bara 1½ år.

"You just have to belive…"

AnneN
8/14/09, 11:41 AM
#15

#14 aha, vad trist Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

flikkan77
8/14/09, 11:46 AM
#16

#15 Ja, det var riktigt jobbigt! Dessutom var det 5:e hunden på knappt 7 år som jag fick avliva i förtid på grund av olika sjukdomar. Känns inte som om det är meningen att jag ska ha hund.

Förutom Salukin som jag har också då. Hon är 11 år och superpigg! Glad

"You just have to belive…"

Zaphix
8/14/09, 12:36 PM
#17

7: Men så söt! Hur lever dom? Är de helt vattenlevande eller både och? Aldrig sett något liknande, men ruskigt söt. :)

Jag har i alla fall:

- 3 gerbilpojkar, Simon, Simon och Jerry.

- En hamsterflicka, Beatrice.

- En halv häst, Sartorius.

- En halv hund, Harry.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[Vargnatt]
8/14/09, 1:02 PM
#18

En hund och en katt, haft katter och hundar sen jag var liten och kan inte tänka mig ett liv utan dom.

Destany
8/14/09, 1:11 PM
#19

jag e en kattmänniska ut i fingerspetsarna.. just nu har jag 2 katter men på onsdag ska jag hämta en liten hane från kattkommando syd. han e ca 12 veckor o blev dumpad i skogen av nån jädra människa.. ska bli så roligt att få en kattunge i lägenheten igen

Aviendha
8/14/09, 1:23 PM
#20

#7 Åh, så fin hon är! Nu MÅSTE jag ju närtan ha en jag med när akvariet startas upp..

Jag har 2 illrar, vilket jag röstade för men sen kom jag på att jag har ju 2 nymfomanparasiter (läs. nymfparakiter) med Skäms

Annons:
Musiken
8/14/09, 1:32 PM
#21

illrar

Allamej
8/14/09, 2:04 PM
#22

2 katter, 2 undulater och 16 vuxna råttor och 10 småbebisar just nu :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

HannaM
8/14/09, 2:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Fem illrar och ett gäng flodhästar=)

Flodgrisarna bloggar för övrigt=p

flodgrisarna.blogg.se

Moonchild89
8/14/09, 3:23 PM
#24

två rådisar, en mus och två marsvin :)

/Moonchild89 👻

[Tassy]
8/14/09, 3:25 PM
#25

12 gerbiler, väntas tillökning den 19:e :)

[YlvaP]
8/14/09, 4:23 PM
#26

Två katter har jag. Urban och Elvis.

pernillaa
8/14/09, 4:29 PM
#27

De är väldigt billiga i drift när akvariet väl är igång. Hon äter frysta röda mygglarver. Hon lever helt under vatten, håren på "tentaklerna" är gälarna om jag förstått det rätt. =)

Hon är helt underbar i psyket alltså och hon spanar efter mig jämt när jag går förbi akvariet. Trycker sig mot rutan när jag närmar mig. Hon går ju att klappa och brukar krypa upp i handen på mig och smaka lite försiktigt när jag sticker ner handen i akvariet. Man måste mata dom för hand, för dom har rätt dålig syn.

Hon har en liten kompis en sån där slamsugare som sonen döpte till Lilla Magnus. Haha, dom är så hiiimla söta tillsammans. För Otel hon är som förslöad och heeelt cool och bara flyter omkring i sin egen lilla värld verkar det som. Och lilla Magnus han är så himla hispig och det är sååå mycket att städa verkar det som. Otel är ju som nyfiken på Lilla Magnus men hon gör som inget. Igår backade han upp ur en spricka mellan två stenar i akvariet och slog henne flera gånger i ansiktet med svansen och hon bara böjde huvudet åt sidan och senare på kvällen igår så backade dom på varandra och försvann ner i varsin vrå alldeles kollriga! Haha

Kanske töntigt och banala saker men jag har inte så mycket i mitt liv när inte sonen är hos mig. Dom här två ger mig sån glädje, dom är som Helan och Halvan, eller Bill och Bull. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
Silvernalles
8/14/09, 4:36 PM
#28

Två blandras hundar(mor&son); Malva 8,5 år (dvärgpudel/japansk spets) och Romeo 3,5 år(dvärgpudel/japansk spets+50% tibetansk spaniel). Älskar mina hundar, men är nog inte någon riktig hundmänniska - har svårt för regelbundenhet och disciplin.

Har fyra Norska skogkatter, fast uppfödningen ligger på is tsv. Två är 8,5 år (Madonna & Cleo), Tinuviel är 6 år, och Snöflinga 5 år.

Tre akvarium. Ett 375 l med sydamerikanska ciklider, ett 100 l med viltformen av guppy, ett 30 l  experiment akvarie med blandras guppis.

Det var allt.

Citronmeliss
8/14/09, 4:40 PM
#29

#23 Jag gillar dina flodgrisar, Hanna!Skrattande

#27 Nej, jag tycker varken att det är töntigt eller banalt med dina husdjur!

Har själv haft akvarium förr, dock ej med så exklusiva "fiskar" som du har!

Jobbade som ung i en Zooaffär.

De som ägde den, importerade fiskar som var i karantän hos dem, innan de kom ut till köpare!

Det var jättespännande!

När jag var hos tandlkaren med min dotter för ca en månad sedan, hade de ett litet akvarium där, som jag trodde var tomt!

En snäll sköterska som såg mig stå och stirra lite förundrad, kom fram till mig och berättade,
att det som såg ut som smuts, som flöt runt lite överallt, var pyttesmå, söta räkor.

Det såg inte jag förrän hon berättade!

Kanske skulle haft glasögonen på!Cool

Jag tycker att vattenlevande "djur" är väldigt avkopplande, både att se på och att syssla med!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
8/14/09, 4:41 PM
#30

#29 Dom gillar sig själva också kan jag lova=p

Aviendha
8/14/09, 4:52 PM
#31

Jag kan verkligen rekomendera flogrisarnas blogg i #23, hysteriskt roligt! =)

Citronmeliss
8/14/09, 5:07 PM
#32

Jag ska titta in där vär jag har mer tid!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

pernillaa
8/14/09, 5:11 PM
#33

Vad bra att ni inte tycker att det är banalt. =) Känner mig lite fånig när jag står där på knä ibland och skrattar åt dom för mig själv. Haha. *loco*

Har många gånger funderat på att driva någon affärsverksamhet och föda upp och sälja fiskar. Får se om jag gör slag i saken någon gång. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Aviendha
8/14/09, 5:16 PM
#34

Jag tycker inte att det är banalt på något vis pernilla! Jag hade ju mina älskade guldfiskar som var handtama, och mina guramis i fantastiska färger, och de stora scalarerna.. Så underbara och jag satt i timmar och följde dem. De olika arterna hade verkligen så olika beteenden och en del hade verkligen udda saker för sig. Saknar min tank! Står tom nu.. Gråter

Annons:
Hawknestgrove
8/14/09, 5:37 PM
#35

katt förstås och givetvis kastrerade alla tre. Allt annat är av ondo.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

pernillaa
8/14/09, 5:46 PM
#36

Du får flytta hit vet jag #34, så kan vi föda upp och sälja fiskar tillsammans! =)

Ha en bra dag! // Pernilla

fridaas
8/14/09, 5:52 PM
#37

Har en iller :)

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

flikkan77
8/14/09, 5:52 PM
#38

#36 Jag vill också vara med! Särskilt om ni föder upp axelotel. Glad

Hade ett litet akvarium på 50 liter förr men alla fiskarna dog efter att jag fått in en sjukdom från en oseriös fiskhandlare. Lillasyster praktiserade på den djuraffären och de hade tydligen vetat att de fiskar jag köpte var sjuka men sa inget.

Hade inte så många fiskar men jag hade namn på alla. Kardinaltetorna gick under samlingsnamnet bullerbybarnen för dem såg jag inte skillnad på. Hade en fisk som var så tam att den gärna simmade upp i min hand och gick att klappa. Tror det var en Black Molly men jag minns inte…

Fiskar är också personliga djur, helt klart!

"You just have to belive…"

pernillaa
8/14/09, 6:04 PM
#39

Ja det är ju inte storleken som ger dom en personlighet. Vad nedrigt med fiskhandlaren där. =(

Jag ska köpa ett akvarium på 320 liter i slutet av den här månaden och en kompis åt Otel. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

villfungera
8/14/09, 6:17 PM
#40

Är hundmänniska ut i fingerspetsarna. Älskar dom fullständigt. MEN…..har ingen….nu! Har levt med terrier, blandras och schnautzer-hundar nästan hela mitt vuxna liv….dom finns inte längre och jag SAKNAR SÅ….av olika anledningar har jag inga djur alls….men det är bara en tidsfråga innan en ny valp tar plats här hemma….F n "lånar" jag bekanskapskretsens små älsklingar….men det är ju inte riktigt samma sak så ….snart igenTungan ute

imilija
8/14/09, 6:23 PM
#41

4 råttor och en hundvalp på väg.

har tidigare haft häst. och en katt som bos hos mamma&pappa.

Annons:
Jenahbella
8/14/09, 7:15 PM
#42

jag har tre galna illrar Tyst
men innerst inne måste jag erkänna att jag e hundmänniska :P

Emelie-E
8/14/09, 8:50 PM
#43

6 katter och 1 kanin =)

Bromelia
8/14/09, 10:00 PM
#44

Jag har en underbar liten landsköldpadda på 11 år

Anders 50
8/14/09, 10:24 PM
#45

 4 katter och 4 hundar. Bilder finns i mitt album.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

evrekaw
8/15/09, 3:53 AM
#46

En hund, flera katter och ett akvarium. Finns bilder i mitt album, men inte på min nuvarande hund utan på min gamla som nu är död. Har inte hunnit/orkat byta blider.

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Chestnut
8/15/09, 2:13 PM
#47

Häst och mördar-pälsboll (läs kanin) =)

Med vänliga hälsningar
Chess

ChristineL
8/15/09, 3:19 PM
#48

Två huskatter, Baby Blue och Smokey, det är ett syskonpar som jag adopterade från Örebro Katthem vintern 2005, de blir fyra år i september :D

Annons:
sayuri
8/15/09, 6:36 PM
#49

I huset har vi: Hundar, Fåglar, fiskar, kaniner och gerbiler.

Själv har jag två illrar men hjälper till med de andra djuren som vi alla tar hand om.

zmulan
8/15/09, 10:54 PM
#50

Två hundar, en tamkatt och en vildkatt

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

[Franko]
8/15/09, 11:59 PM
#51

Katt och Hund

Upp till toppen
Annons: