Annons:
Etikettundersökningar
Läst 1743 ggr
isa
2009-07-21 20:18

undersökning: Vad är viktigast för dig i ditt hem?

Jag vill göra en undersökning om vad som är allra viktigast för er i era hem. Eftersom alternativen kan vara så himla många, så får ni mer än gärna skriva egna svar själva. Det kan också vara svårt att bara ange ett svar.

Med "viktigast" menar jag det som ni blir lugnast av och mår bäst av i ert hem.

Annons:
isa
2009-07-21 20:19
#1

För mig blir det flera svar. I rangordning kommer de här:

1. Min katt

2. Min tv/video/dvd

3. min dator

4.min stora balkong

HannaM
2009-07-21 20:20
#2

Hade jag inte haft en man hade det varit djuren, hade jag inte haft djuren hade det varit min man. Men, nu har jag båda och kan inte skilja dom åt. I övrigt är böcker och musik viktigt som trygghet och dator som en möjlighet att kommunicera med människor jag tycker om.Hade jag haft en trädgård hade den legat högt.

isa
2009-07-21 20:24
#3

Det är jättesvårt att svara på denna undersökning. Jag har redan börjat tvivla om datorn verkligen är viktigare än min härliga balkong. Men ni får göra som HannaM gjorde och berätta med egna ord.

inisklo
2009-07-21 20:53
#4

För mig är det mina djur som är viktigast.Mina bästa vänner här i livet som stå ut med mig hur jag än ärTungan ute

Min trädgår ge mycke jobb,men samtidigt mycke nöje.Skönt,att sitta ute o bara kopla av när man känner för det.Glad

Min lilla pyssel rum där jag kan skapa o hålla på lite av varje"konst"Flört

Ensamhet,att jag kan lysna tysnad o växa in i mitt eget liv innom bords.Oskyldigps…jag vill inte alltid o hela tiden vara ensam.

Min kanska ny super bra säng.Viking/Silvia…sover o vilar där så kunglit,mellan åt allafallSkrattande

Resten har jag inte eller kan vara utan…det är inte viktiga saker till mig,som isa har nämt.Fast om jag hadde inte papper o pennan kunde jag tycka,att livet skulle vara lite mer än "piss"för jag älskar,att skriva.Kyss

Så ser det ut i mitt viktigaste"saker"som jag har hemma.

David
2009-07-21 21:04
#5

Katterna!

Sedan bor jag mycket i min soffa framför tv-n…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

evrekaw
2009-07-21 21:22
#6

Kan inte rangordna… Min man, mina barn, mina föräldrar, mina djur, att få egen tid, mitt jobb, musik… Allt är viktigt…

Det kanske låter sjukt att sätta musik, jobb och egen tid på samma plats som sina barn och min man…

Men… Jag tror att jag är en bättre mamma om jag tar mig tid till mig själv. Samt att utan jobbet skulle jag bli galen av att bara gå hemma då jag är en rastlös själ…

Allt behövs för att balansen ska bli bra…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Annons:
Bromelia
2009-07-21 21:25
#7

1. Min sambo + sköldpadda

2. Min dator

3. Min tv

4. Min trädgård

Link-
2009-07-21 21:27
#8

Barn + man

Djur

Böcker

[aspie]
2009-07-21 21:37
#9

Fyllde i "annat"

Mina djur är viktigast för mig förutom min dotter då, men även lugn och ro i min ensamhet, min säng, min tv och min dator och böcker.

Min lägenhet betyder oerhört mycket, speciellt tänker jag mkt på det nu när jag kanske förlorar den. Till den tillhör ju egen ingång och en stor fruktträdgård oxå.

Telefonen (mobilen) är nödvändig för att jag ska kunna nå min dotter eller hon mig, annars kan jag vara utan. Funderar på att ta bort min fasta telefon och det fasta bredbandet. Kostar bara en massa i onödan

flikkan77
2009-07-21 21:56
#10

Min man är viktigast och sen kommer djuren.

"You just have to belive…"

EmmaG
2009-07-21 22:11
#11

Man, djur, dator & musik

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Musiken
2009-07-21 22:15
#12

Jag valde datorn.. Kan visserligen bli arg, stressad och kanna mig otroligt lag bara genom att satta mig framfor den, men det ar ocksa genom den jag har kontakt med omvarlden da jag ar "ensam" i ett annat land.

Pojkvannen kunde jag inte ta da han far mig orolig, ledsen och deppig med jamna mellanrum. Djuren kunde jag inte ta da jag ibland kanner att jag ar varldens samsta matte och far angest over det. Vill tillgodose alla deras naturliga behov men kanner mig inte kapabel till det. Lugn och ro i min ensamhet klarar jag inte alls av. Alldeles for mycket tankar som far runt da. Musik och telefonen ar daremot saker jag "behover" for att ma ok.

Froddel
2009-07-21 23:20
#13

På nr 1 satt jag lugn och ro i min ensamhet.

2. Min hund

3. Datorn (ett effektivt sätt att fly bort från alla negativa tankar och oro)

Annons:
Hawknestgrove
2009-07-22 00:39
#14

trots sambo som jag älskar så valde jag katterna….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[Vargnatt]
2009-07-22 01:55
#15

Sambon och djuren är först, men mina böcker är också viktiga.

Jenahbella
2009-07-22 02:07
#16

mina djur, illrarna! 
och så musik, utan musik skulle jag inte överleva!

Callisto
2009-07-22 02:25
#17

Mina djur och möjligheten att få vara ifred!

Saknar min katt nått otroligt och även om råttorna aldrig kommer att betyda lika mycket blir jag alltid så glad när de hoppar upp på gallret och hälsar mig välkommen hem. Man känner sig så uppskattad och älskad då =))

fridaas
2009-07-22 03:28
#18

Jag valde djur, utan Banditen (en iller) hade jag nog gått under just nu, likaså utan dator, men Banditen är viktigare.

Med Vänliga Hälsningar Frida

Kolla gärna in Finntrolls Hembränneri på facebook och instagram.

Zaphix
2009-07-22 12:14
#19

Jag klarar mig utan sambo, djur och sånt, bara jag har min älskade dator.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Citronmeliss
2009-07-22 12:29
#20

Jag kan inte svara.. klarar inte av att rangordna dem alls..Skäms

Mina hundar..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
fotokrafs
2009-07-22 15:20
#21

Min man helt klart.

evrekaw
2009-07-22 16:32
#22

Undrar bara… Varför inte alternativet - Jag själv är viktigast, fanns med…

Visst det skulle vara fult att skriva något sådant… Men faktum är… Om jag inte fick ge mig själv det jag behöver för att fungera så skulle mina barn ha en usel mamma och min man en gräslig fru.

Tror man måste ta hand om sig själv främst, och därefter sina nära och kära…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Saga85
2009-07-22 18:57
#23

#22 En mycket sann synpunkt.

Jag valde mina djur, då de ger mig en mental käftsmäll så fort jag har dåliga tankar. De är ju beroende av mig, jag kan ju inte bara strunta i dem. Alldeles lagom sällskap också när jag inte orkar träffa folk.

Yeay
2009-07-22 19:16
#24

Jag valde min säng, när jag sover eller är på väg att somna är väl enda gången jag känner mig relativt lugn just nu. Mina djur är det jag värderar högst och jag älskar dom fruktansvärt mycket men för tillfället kan inte ens de få mig att känna mig lycklig. Så det som får mig att må bra och känna mig lugn just nu får bli min säng även om jag självklart hade valt djuren framför sängen om jag bara kunde ha kvar ett av dem ^^

Ekorren-perro
2009-07-23 07:06
#25

Jag har i mitt hem.

1. min flickvän

2. 12 möss

3. 2 råttor

4. 1 dvärg hamster

5. 1 katt

Så min flickvän och mina djur beyder mest :D ( bor ju fortfarande hemma)

~Perro "Ekorren" Kalevra~

~Sajtvärd~Svåra Tider.ifokus~

~The Life Is Full Of Shiit - Dont Be In It~

~Livet Är Aldrig Lätt När Det Är Svårt!~

Bergspuman
2009-08-05 18:11
#26

Min viktigaste möbel, som jag har haft i snart 22 år, nämligen mitt PIANO, är även det föremål som gör mig lugnast! Inte minst för at det har en så härlig inramning. En pianopall med svängda ben, täckt av en fårskinnsfäll. En vacker iransk duk ovanpå. Ett egyptiskt skrin. Foton av mina nära och kära och även av mig. En byst av Mozart. (Mozart lär ju ha en lugnande inverkan *L*). Tavlor på väggarna ovanför, ett par som jag målat själv. Plus att när jag sätter mig och spelar, mår jag alltid bättre efteråt.

Naturligtvis mår jag allra bäst när jag har t ex min pojkvän hos mig. Men han är ju inte direkt bofast vid ena vardagsrumsväggen som mitt piano är. Missförstå mig rätt *L*.

Aviendha
2009-08-05 18:54
#27

Hm.. jo.. eh..

Utan sängen kan jag inte sova och fly in i sömnen. Utan böcker eller dator, vad skulle jag då göra?

Killen är den som får mig att känna mig hel, klippan i mitt liv, men vi är ju särbos så jag kan ju inte påstå att han är i hemmet mitt så ofta som jag skulle vilja. När han är det så är han viktigast för lugnet, på en delad förstaplats med illrarna.

Fåglarna gör givetvis sitt till de med, men de får stryka lite på foten i rangordningen. Illrarna finns ju alltid där. Varma, mjuka, goa, busiga och underbara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: