Annons:
Etikettundersökningar
Läst 3109 ggr
Bergspuman
8/7/09, 8:50 PM

Hur träffade ni er partner?

Jag har ju noterat att många av medlemmarna lever i fasta relationer. Det är inget konstigt, det gör ju de flesta vuxna människor. Det är visst bara i Stockholm som singlarna har övertaget, ha ha.

Men jag är lite nyfiken. Hur träffade ni den partner som ni idag lever med? Pojkvän, sambo, make, särbo, flickvän, pojkvän, bla bla.

Vill oxå dra fokus till en positiv del av livet, som kontrast mot det neggiga vi annars får dras med pga sjukdomen / -arna.

Själv träffade jag min nuvarande kille på - nätet. Och vid tillfälle kan jag berätta om vår första dejt, den började inte alls bra nämligen *L*. Men slutade desto bättre *L*.

Annons:
[rolnor]
8/7/09, 9:15 PM
#1

Har ingen fast just nu, men dom två senaste träffade jag på jobbet.Glad

Aviendha
8/7/09, 9:29 PM
#2

Hm jo. Jag hade haft span på den där snygga killen redan i skolan men han var 5 år äldre och inte tusan vågade jag, den grå rädda musen, prata med någon som uppenbarligen var väldigt poppulär. Så åren gick.

Snubblade in i honom på en fest, 5min innan stängning. Han vaggade häl till tå och frågade vart jag hade illern (tydligen hade han sett mig ute på byn med min iller) och jag svarade "han ligger hemma och sover i kökslådan" och sedan ursäktade jag mig och gick, skjutsen hem väntade.

En vecka efteråt skickade jag ett sms och frågade vad han gjorde (en kvart innan hade han frågat sina vännner om de hade mitt nr fick jag veta i efterhand). Vii sågs några dagar efter det och jag föll som en fura. Inom en vecka var vi tillsammans, inom 3 veckor bodde han hos mig och sedan dess har det vart vi. 3år och 10 månader nu.

Bromelia
8/7/09, 10:09 PM
#3

Min sambo och jag träffades för första gången på krogen när jag höll på att få en vägg från ett toalettbås på mig sen träffades vi igen några år senare på en fest. nu har vi snart varit tillsammans i 5 år

[YlvaP]
8/7/09, 10:20 PM
#4

Via internet. Från Spray´s dejting sida. Det var så att min 6 år äldre kompis inte vågade lägga in en annons så jag gjorde en i smyg och Tada sa jag. Trodde först att jag inte fickl något svar för jag fick inget mejl på två veckor.

Kollade in min annons och vips så hade jag 40 svar. Mannens var längst ner (den första som svarade allstå). Långt och wow liksom. Så på den vägen är det. Jag brukar säga ödet eftersom det var krångligt att komma dit.

[Tassy]
8/7/09, 10:27 PM
#5

Jag träffade min killa via nätet, hittade honom mitt inne i en hetsig debatt på ett djurforum hehe. Han skrev en klockren kommentar som jag kommenterade, och sen rann det på. Först blev vi vänner, sen efter något år klickade vi samtidigt.

LinnB
8/7/09, 11:07 PM
#6

På en födelsedagsfest hemma hos min tjejkompis. Han var inte bjuden, men ni vet… en vän, till en vän, till en vän. ;)
Klick sa det i alla fall och 1½ vecka senare var vi tillsammans. Nu har vi varit tillsammans i 1½ år.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
zmulan
8/7/09, 11:12 PM
#7

Ja, jag träffade min man via min bästa vän… Hon var ihop med han i 2½ år sen "råkade" jag kyssa han och vi blev riktigt kära i varandra. Vi blev tillsammans i feb. i år, bor nu ihop och väntar vår son i November!!

Jag har aldrig varit så lycklig i hela mitt liv. Och min väninna är fortfarande min bästa vän och syster!! =)

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

[aspie]
8/7/09, 11:22 PM
#8

Har ingen partner sen 2003, inte ens tillfälliga för sånt intresserar mig inteFlört

annemaria1962
8/8/09, 12:47 AM
#9

jag träffade min sambo via nätet oxå! på "happy pancake" Glad

och han är den man jag verkligen fått trygghet och glädje med på senaste åren. vi har varit tillsammans i ca 2 år nu.

han var den som oxå tog beslutet att komma upp till Boden, där jag då bodde. när vi skulle träffas första gången. och sedan dess har vi inte varit ifrån varann långa stunder! jag följde med då han åkte ner igen o kvar blev jag!! Glad lite galet, men så bra!!

[Vargnatt]
8/8/09, 1:20 AM
#10

En diktsida, han kommenterade en av mina dikter och sen var det igång :)

Zaphix
8/8/09, 1:52 AM
#11

Varit tillsammans med min pojkvän i fem år. Vi lärde känna varandra när jag gick i tvåan på gymnasiet. Var väl typ bekanta innan eftersom  vi tränade på samma klubb och gick i samma skola.

Men vi började i alla fall umgås i samma gäng när jag gick i tvåan och han trean. Tog väl typ två månader, sedan blev vi tillsammans. Han hade varit intresserad av mig ganska länge, men jag blev nog kär ganska långt efter honom.. :)

Och sedan dess har det varit vi två, haft några avbrott, men inte kunnat vara ifrån varandra. Hoppas att det varar länge till.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

David
8/8/09, 7:39 PM
#12

Eftersom jag ibland känner mig som en kvarleva ifrån stenåldern, i kombination med att jag är singel idag, får jag väl ta mitt första riktigt seriösa förhållande.

Tro det eller ej så träffade vi via nätet (ja, "datamaskiner" fanns då, och till och med internet), och det blev en hel del prat i telefon (ja, även telefonen var uppfunnen, till och med mobiltelefoner). Efter ett tag så blev det en träff irl, och ja, finns väl inte så mycket mer att säga, förutom att jag varken var extremt sen med ett seriöst förhållande, eller att jag kanske inte är den här stenåldersfiguren jag känner mig som? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

flikkan77
8/8/09, 7:57 PM
#13

Träffade min man på nätet, Darkside tror jag det var. Vi mejlade i säkert ett år innan jag vågade åka och hälsa på. Eftersom jag har telefonfobi så vågade jag ju inte ringa och prata före så jag hade inte hört hans röst förrän vi träffades.

Jag föll som en fura och nu har vi varit gifta i 3 år. Älskar honom över allt annat!

"You just have to belive…"

Annons:
patti2
8/8/09, 11:53 PM
#14

Det glädjer mig att höra att de flesta av er verkar vara lyckliga i era förhållanden. Själv har jag ingen partner och  känner mig för tillfället väldigt ensam. Jag har testat internet, men det är svårt när man är blyg och har en viss telefonfobi. Jag har dessutom svårt att öppna mig för nya människor och jag tror att jag uppfattas som lite sur eftersom jag inte säger så mycket, men det beror ju inte på ointresse på något sätt utan det handlar snarare omatt jag är så mån om att göra ett gott intryck att det låser sig totalt. Men flikkan du hade ju lyckats trots telefonfobi, det handlar väl om att träffa rätt person antar jag , en som accepterar en som man är.

flikkan77
8/9/09, 2:54 PM
#15

Ja, patti2, du ska inte ge upp. Det går även om man har telefonfobi.

Efter att jag och maken träffats på riktigt så tog det ändå två månader och några besök till innan jag vågade ringa honom och attans vad nervös jag var! Skäms

"You just have to belive…"

[rolnor]
8/9/09, 5:52 PM
#16

Intressant att så få träffat sin partner på krogen, nätet verkar vara vanligare…

David
8/9/09, 5:59 PM
#17

#16. Det känns som krog-raggar-traditionen är över, nu blir det mer att lära känna en personlighet via nätet först. Jag själv tycker det är bra. Och den här tråden verkar tala ett tydligt språk om den fördelen också. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Salladshataren
8/9/09, 8:03 PM
#18

Träffade min pojkvän på internet, på happy pancake :P

Grattis Zmulan! Skrattande

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

ChristineL
8/9/09, 8:40 PM
#19

Han raggade upp mig på krogen för snart ett år sedan. Min första tanke om honom var "Men vilken full människa!", vi hånglade lite, han fick mitt nummer av den anledningen att jag tänkte att han säkert skulle glömma bort det eller skita i att höra av sig. Fel fick jag, två dagar senare skickade han sms och frågade om det var rätt nummer och om han fick ringa på kvällen, och det fick han ju. Då frågade han om han fick bjuda ut mig på dejt, middag. Det kunde jag ju bara inte tacka nej till! Som ni har skrivit här, hur många träffar sin partner på krogen? Så, den 31:a augusti var vi på en superofficiell dejt och sen dess har det varit stadigt :)

Aviendha
8/9/09, 8:54 PM
#20

Jag gillar krogragg, har svårt att tänka mig att jag skulle söka via internet om jag (gud förbjude) blev singel. Men det kanske har med tidigare, negativa erfarenheter av nätet med Obestämd

Annons:
Anders 50
8/9/09, 10:11 PM
#21

Vi träffades på ett chattforum, aftonbladets 35+, hon ville ha tips om sin hund och jag svarade. Ingen av oss var ute efter att träffa någon.

Detta var strax före jul 1999 och 3 feb 2000 kom hon på besök och har inte åkt hem ännu, förutom att hämta flyttlasset.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
8/9/09, 10:13 PM
#22

#21. Det där är en av de absolut charmigaste och mysigaste historier jag någonsin hört. Du har ju berättat den tidigare för mig och ja… snacka om klick! :)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anders 50
8/9/09, 10:27 PM
#23

#22 De nätter som det inte satts vid datorn eller vid telefonen under den tiden (1,5 mån.) var inte många. Och sen upp tidigt och jobba!

Men det var det värt!

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

zmulan
8/10/09, 1:16 AM
#24

#18   =D   Tack!

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

David
8/10/09, 2:14 AM
#25

#23. Lite hundtricket över det hela? Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Froddel
8/10/09, 9:22 PM
#26

Vi träffades via jobbet när han började på samma ställe som jag, vi har hållit ihop i 4 1/2 år nu.

Hawknestgrove
8/10/09, 9:33 PM
#27

Min nuvarande sambo är  grävare och grävde hos min dåvarande arbetsgivare. Då fick jag syn på den goingen och bara bestämde mig att den ska jag ha. Det var 22 år sen….Tungan ute

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Annons:
Sovgott
8/13/09, 10:44 PM
#28

Vi träffades genom gemensamma "vänner". Vi hamnade alltid på samma fester.

HannaM
8/13/09, 10:52 PM
#29

Jätteroliga var vi.. vi hamnade i samma klass på gymnasiet och där drog det igång. Snart sju år senare är han fortfarande mitt allt.

Hawknestgrove
8/13/09, 10:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Min going….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Citronmeliss
8/13/09, 11:00 PM
#31

Genom mitt ex!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
8/13/09, 11:00 PM
#32

#30 Han ser verkligen ut som en going! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hawknestgrove
8/13/09, 11:05 PM
#33

ja en vresig nordbohusläning

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: