Annons:
Etikettpositiva-negativa
Läst 2014 ggr
Aviendha
8/5/09, 3:57 PM

Lagen om alltings jävlighet

(Dubbelgnök! Hela inlägget raderades. Göra om göra rätt)

Igår hade jag en bra dag, men det gick ju över det med. Givetvis! Hur kunde jag vara så dum att jag inbillade mig annat?!

Har gått utan pengar sedan juni, blev ju sjukskriven då. Eftersom jobbet började den 17/6 och jag fick höra att de skulle stå för de första 14 dagarna så var det bara att vänta. Men när inget hände efter de 14 dagarna efter den 17 så ringde jag runt lite. Blev uppringd av Förnedringskassan som sade att min arbetsgivare inte alls ska stå för de första 14 dagarna eftersom jag inte hade hunnit börja jobba, jag skulle gå som arbetslös och anmäla mig själv.

Ok, sagt och gjort. Skickade in blanketter med förklaring på varför de kom för sent. Fick fel kopia från sjukhuset så de första två veckorna av sjukskrivningen skickades inte med.

Blev nu uppringd av FK. Denna tant menade iaf att arbetsgivaren viisst skulle stå för de första 14 dagarna! Så de ville ha kopia på mitt schema. Mn de behövde det första intyget med för att kunna bedöma min sjukpenningsgrundande inkomst. Daa!? Om arbetsgivaren ska stå för de första 14 dagarna, så räknas det hela ju ut enl lönen, om inte så är det sjukpenningsgrundande inkomsten. det sade hon själv. De skulle inte betala, men de skulle ha det ändå. Puckon.

Dessutom fic jag skäll för att jag inte anmält mig hos arbetsförmedlingen. Puckon! När skulle jag ha gjor det då? Jag blev sjukskriven måndagen efter att skolan slutade och har vartit det sedan dess. Dessutom så såg jag ingen anledning att anmäla mig arbetslös när skolan pågick (givetvis) och jag hade ju ordnat ett sommarjobb. Påtalade detta men jag skulle ju fortfarande ha anmält mig… Logiken flödar.

Kan man fastna emellan två stolar så gör man ju det. Frågade vad jag skulle göra med arbetsgivaren, eftersom FK själva sagt att de inte ska betala, men hon skulle väl kolla på det antog hon *suck*

Vill de att man ska självdö i en liten pöl? Isf är de på god väg att lyckas.

Annons:
Yeay
8/5/09, 4:59 PM
#1

Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men ville iaf visa att jag har läst och att jag beklagar att allt är som det är. Den där försäkringskassan verkar vara riktigt duktiga på att jävlas, jag kan ju bara vara glad att jag inte haft något med dem att göra än. Jag hoppas att allting löser sig för dig, kan inte vara lätt att ha problem med allt detta när man inte mår bra sedan innan.

Kommer inte på något mer passande att skriva, så du får en stor kram istället :)

Aviendha
8/5/09, 6:44 PM
#2

Åh, tack Yeay! =) Det värmer mycket =)

Yeay
8/5/09, 6:47 PM
#3

Så lite så :)

Aviendha
8/5/09, 6:49 PM
#4

Nej, det är det inte! Kyss

flikkan77
8/5/09, 7:54 PM
#5

Vad besvärligt! Tänk vad de kan krångla till det när de bara vill…Skrikandes Suck på dem! Undra hur mycket koll de egentligen har.

Hoppas du får några pengar snart…

"You just have to belive…"

Aviendha
8/5/09, 9:30 PM
#6

Äh, jag kan leva på illerfoder och träpellets, det har jag bunkrat på mig =) I sept får jag ju studiemedel igen, och jag tror ärligt att de blir de första pengarna jag får. Inte llångt kvar iaf =)

Annons:
flikkan77
8/5/09, 9:35 PM
#7

Jamen då så! Flört

"You just have to belive…"

Aviendha
8/5/09, 9:36 PM
pernillaa
8/5/09, 9:55 PM
#9

Jag har hittills inte träffat på eller ens hört talas om en enda som har varit nöjd med försäkringskassans arbete och bemötande, inte ens de som själva jobbat på försäkringskassan. "Förnedringskassan" var nytt och bra. =) brukar köra med förskingringskassan jag.

Jag avskyr dom och dom har hittills inte gjort någonting rätt egentligen. Dom är otrevliga, det är för mycket papper och onödiga papper, dom lovar saker som sen inte blir gjorda, som betalar ut fel summor pengar om det ens kommer några, dom meddelar inte saker i tid eller glömmer totalt bort att meddela saker etc etc.

Jag tycker synd om dig, dör är fördjävliga att ha att göra med. Borde ordna med grejer på försäkringskassan jag själv men har inte orkat göra det för jag vet att det aldrig blir annat än strul alltså. Har bett min handläggare på soc hjälpa mig att ordna med dom för det är helt omöjligt annars.

Hoppas att du får pengar snart och att du står ut med deras idioti.

Kanske man borde konvertera till Illerskapet och leva på illerfoder som du talade så gott om där. Lät som en enkel lösning på världens problem. Tungan ute

*Styrkekramar*

Ha en bra dag! // Pernilla

Aviendha
8/5/09, 10:06 PM
#10

Förskingringskassan var jättebra! =)

Illerfoder innehåller ju en hel del vitaminer och proteiner. Går säkert att koka soppa på, och vem behöver dasspapper när man har träpellets! Äta, sova och. ja, det är ju allt man behöver ;)

pernillaa
8/5/09, 10:10 PM
#11

Ja jag är lätt på! Synd bara att det inte är genomförbart. *Bummer*

Ha en bra dag! // Pernilla

Upp till toppen
Annons: