Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2923 ggr
[YlvaP]
7/27/09, 9:03 PM

Vad skall jag göra?

Barnen, (iaf minstingen) driver mig till vansinne hela dagarna. Hon förstör saker hela tiden och hon lyssnar inte ett skit på vad jag säger. Måste alltid ta i med hårdhandskarna. Det går inte en dag utan detta jävla liv.

Senast idag försökte hon klämma åt min hand med en dörr. Bara för att hon inte fick tuggummi före maten. Skulle ställa tillbaka burken i skafferiet.

Om inget händer när gubben kommer hem så vet jag inte vart jag skall ta vägen.

Orkar fan inte längre med detta jävla liv som jag tydligen skall ha.

Annons:
HannaM
7/27/09, 9:05 PM
#1

Kan du inte få någon avlastning? Stödfamilj eller något?

[aspie]
7/27/09, 9:06 PM
#2

Kan barnet ha en bokstavdiagnos kanske? Be den kolla upp henne på BUP. Ju argare och mer irriterad du blir ju värre blir hon om det är en bokstavdiagnos det handlar om och då behöver ni hjälp så allt blir rätt

[YlvaP]
7/27/09, 9:08 PM
#3

Hon är 2,5 år gammal så dom tar inte ens emot henne.

Vi har en stödfamilj men inte till henne.

[aspie]
7/27/09, 9:09 PM
#4

När utreds de då? vid tre år? Ni borde få stödfamilj till henne oxå tycker jag

HannaM
7/27/09, 9:10 PM
#5

Det går inte att inkludera henne i stödfamiljen?

[YlvaP]
7/27/09, 9:13 PM
#6

Socialen tycker att hon är för liten och jag vågar inte säga emot.

Aspie dom tar inte emot barn under 6-7 år tror jag.

Annons:
[aspie]
7/27/09, 9:19 PM
#7

#6 Oj oj, det är ju en hel evighet om det handlar om bokstavsdiagnosRynkar på näsan

[YlvaP]
7/27/09, 9:22 PM
#8

Ja jag vet och min ork tog slut redan.

Silvernalles
7/27/09, 9:39 PM
#9

Hoppas det ordnar upp sig på något vis!!

mongu
7/27/09, 10:32 PM
#10

Har du ingen annan som kan stötta dig? Nån anhörig eller väninna? För du behöver ju avlastning helt klart.

Visst är det du som opererat dina händer nyss? Det borde ge dig avlastning för du kan ju behöva vila mera för du kanske har ont osv.

Ha en bra dag! Mongu.

Värkdrabbad som kämpar att bli värkmästare över min kropp. För att kunna se ljust på livet!

zillen
9/7/09, 3:30 PM
#11

Men kära nån. Hon är 2,5 år gammal och kanske nyss kommit in i trotsen som är en förändrande fas i livet. Nu börjar hon ifrågasätta det mesta som nyss var så självklart för henne.

Du måste lära dig att förstå det kaos som pågår i dotterns huvud i denna fas, samt lära dig hur du sakligt vägleder henne nu i livet.

Det finns massa litteratur på det området. Googla på trots.

Ilska föder ilska som du kanske märkt.

Din dotters intentioner är inte att driva dig till vansinne, du måste ändra om ditt tänk där. Se det som att hon ställer frågor i påståendets form. Hon vill ha ett säkert och betryggande svar.

Hon vill ha sakliga och konsekventa besked hur det fungerar.

Hon vill ha lugn och harmoni.

Hon vill ha massor med utevistelse.

Hon vill ha ett tokskratt om dagen, minst!

Men framför allt, visa henne istället hur hon skall göra.

Beklaga dig över dörren som var så knasig och klämde dig. Låt henne blåsa på dina fingrar. Inte förebrå, inte anklaga, inte skuldbelägga barnet, sådant föder skuld och skamkänslor som sedan kan övergå till ångest i vuxen ålder. Trust me I know!

Jag kan ge dig massor med tips på hur du skall hantera olika situationer om du vill?

[YlvaP]
10/18/09, 6:16 PM
#12

Nu en månad senare har det vänt. Både på mitt humör och hennes trots. Hon är inte lika vild och hon gör mig inte vansinig. Jag och säkert hon med känner mera att det går åt det bättre hållet.

Om 2,5 månad skall hon även få börja på dagis och då kommer hon att få leka med andra barn och det i massor. Dom är ute ca 3,5 timmar av 6.

zillen
10/27/09, 1:46 PM
#13

Vad skönt att det lugnat sig!

Jag tror ens barn humör speglar ens eget rätt bra.

Vet ju själv när sambon kommer hem sur och grinig nåndag. Min dotter eskalerar i sin trots då, just som han inte behöver det då.

Man får välja sina strider helt enkelt, och se sig som vägledare här i livet och fokusera på vad man anser viktigt att uppfostra nu.

Glöm inte bort att humor förlöser de mesta problem eller surigheter på små knattar.

Annons:
[YlvaP]
10/27/09, 5:57 PM
#14

Tack zillen. Ja det är verkligen skönt att jag har lugnat ner mig för jag mådde inte heller bra av det. Nu kanske jag kan vara den mamma jag velat vara.

Upp till toppen
Annons: