Annons:
Etikettbehandling
Läst 2130 ggr
Tavar
7/15/09, 1:46 PM

Annan medicin?

Vad gör man när ens läkare säger att det inte är någon idé att äta mediciner när vanliga depp-piller inte fungerar? Min läkare gjorde det då jag inte reagerade på varken citalopram, cymbalta och atarax. Men det måste väll finnas något som kan hjälpa även om de medicinerna inte gör det?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
[YlvaP]
7/15/09, 2:45 PM
#1

Men atarax är väl lugnande?? Dom andra vet jag inget om. Annars finns något som heter Triptyzol (Triptyl i Finland). Det är är en antidepp det med.

Tavar
7/15/09, 2:53 PM
#2

Jo, atarax är lugnande men då det inte heller hjälpte tänkte jag att jag skriver upp den med. Kände inte ens av att jag tagit dom förutom en gång då jag tog för många, då blev jag yr O.O

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

HannaM
7/15/09, 4:27 PM
#3

Det var inte mycket du provat…. jag provade tre sorter utan resultat men hade om läkaren fått bestämma fortsatt tills jag hittade något som fungerade. Jag själv hade ingen lust att prova mer så jag sa nej tack.

Tavar
7/15/09, 5:04 PM
#4

#3 Ok, men jag vill ju hitta något som fungerar så är ganska irriterande att ha en läkare som inte vill hjälpa mig :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

HannaM
7/15/09, 6:01 PM
#5

#4 ja det är ju tråkigt. Knasigt att du sprungit på en läkare oms ger upp fort när jag som inte vill ha mediciner bara träffar sånna som hade låtit mig prova hela medicinskåpet om jag bara hade haft lust.

Tavar
7/15/09, 6:54 PM
#6

#5 Vi får ta och byta helt enkelt ^^ men kanske blir lite lång resväg -_-''

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
David
7/15/09, 7:03 PM
#7

#6. Du kan få låna en av mina gamla läkare, eller du kan få behålla henne. Hon öppnade gärna hela medicinskåpet, eller betade av en efter en av medicinerna ifrån Fass. Nu i efterhand så har jag fått höra att en av hennes favoritkombinationer, Zoloft + Remeron kallas för "raketen", vet inte för att det ger någon effekt, men däremot en viktökning i raketfart…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
7/15/09, 7:17 PM
#8

#6 inte så farligt=) Vi bor ju i samma stad

Tavar
7/15/09, 9:36 PM
#9

Upp i vikt vill jag inte iaf :P Men skulle vara skönt med någon på samma nivå, inte som vill proppa mig full med mediciner men som inte helt fryser ut alternativet när tre saker inte fungerar

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

David
7/15/09, 10:50 PM
#10

Kan väl säga att de flesta läkare, trots viktuppgången, gärna provar Zoloft i kombination med Remeron när inget annat hjälper… Men för mig var det helt "fel" mediciner eftersom jag hade "fel diagnos" då.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
7/16/09, 4:57 AM
#11

Men är lite udda att läkare pular i folk mediciner som gör att man går upp i vikt väldigt extremt, även om man inte vill så påvärkas ju måendet av hur man ser ut och att känna sig fet kan ju inte hjälpa precis O.O

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Aviendha
7/16/09, 2:18 PM
#12

Allstå, det finns ju en uppsjö av mediciner. Det finns fler ångestdämpande än atarax, som är bland de vanligare som förskrivs som det verkar, och fler än SSRI praparaten (citalopram tillhör dem iaf) så att ge upp för att det inte finns mer är.. tja. Som att provköra en Saab och en Chevrolet och säga "nää, det finns ju inga fler bilar!".

Sen är det ju en annan fråga om man vill testa vidare och så, och så beror ju ens mående/diagnos/besvär på vad man kan ge men i vilket fall finns det fler.

Jag har gått på Zoloft, fluoxetin, atarax, citalopram, lamotorgin, zopiklon (antidepp, sömnbesvär och ångestdämpande) och läkarna säger att jag har myyyycket kvar om det inte fungerar.

isa
7/16/09, 2:41 PM
#13

Jag tycker det var dåligt av din läkare att ge upp så snabbt. Som sagt, så finns det ju en uppsjö av mediciner. Byt läkare. Denna kanske inte har kunskap om annat än de tre han /hon har provat med dig. Det är klart det måste finnas något annat som hjälper dig tycker jag. Hoppas du hittar en läkare som vill satsa på dig, och att du till slut hittar en medicin som hjälper dig.

Det finns ju även olika doseringar, på det du redan provat. Det finns massor med saker att fortsätta prova.

Hoppas det löser sig för dig.

kram / isa

Annons:
Tavar
7/16/09, 4:47 PM
#14

Än så länge så står det bara att jag är deprimerad i mina papper, men psykologen tror det kan vara Borderline eller liknande och vad jag fått höra så finns det fler mediciner än dessa som kan hjälpa mot det.

Men ska höra med min psykolog när hon kommer tillbaka från semestern i början av augusti och se om hon kan prata med läkaren för jag orkar inte med att ha det så här… Men nu har jag iaf ett ess i skjortärmen, då min psykolog absolut inte vill att jag slutar med mina p-ringar. Problemet är att dom gör mig ännu mer deprimerad (allt som spökar med mina hormoner gör det -_-''). Så förhoppningsvis blir de mer öppna att låta mig prova nå annat för annars måste jag sluta med ringarna och det vill inte jag heller egentligen.. :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

[rolnor]
7/16/09, 5:36 PM
#15

Zoloft har hjälpt mej, bra klös i den, cipramil var mindre bra för mej, sen finns ju Effecsor som på verkar både serotonin och noradrenerga center, det har jag dock inte provat själv. Lycka till, hoppas du hittar rättGlad

Tavar
7/16/09, 5:52 PM
#16

Vi får se vad läkaren säger :) han kan ju inte låta mig gå runt och må dåligt bara för han själv inte vill låta mig prova nå nytt :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Upp till toppen
Annons: