Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

01. Akuta situationer 02. Allmän psykiatri 03. Allmän psykologi 04. Personliga berättelser 05. Anhöriga 06. Behandling/Medicin 07. Beroende 08. Bipolär sjukdom/Manodepression 09. Depression/Ångest 10. Kronisk smärta påverkar själen 11. Neuropsykiatriskt 12. Personlighetsstörningar 13. Psykoser 14. Schizofreni 15. Stress/Tvångstankar 16. Sömnproblem 17. Tvångsvård/Rättsligt 18. Ätstörningar 20. Dagens fråga 21. Självtester 22. Stödorganisationer 23. Tänkvärt 24. Undersökningar 30. Bok/Filmtips 31. I Media 32. Positiva/Negativa 33. Skratta är nyttigt 34. Utanför ämnet 35. Om sajten/Om iFokus
34. Utanför ämnet

Gjort bort mig

2009-08-02 13:13 #0 av: [YlvaP]

Jag har nu råkat dubbelboka tider imorgon. Så typiskt mig. Jag skrev dessutom inte upp den första tiden i min kalender så när jag ringde och frågade om råd för mina domningar i tummen fick jag en tid imorgon. Tänkte inte mera på det utan det var först när jag vaknade som jag kom på att jag dubbelbokat.

Så vad gör man nu. På en söndag liksom. Jag får ringa till akuten igen och hoppas på att läkaren jobbar idag med. Samtalet med socialen om mera stöd skulle egentligen ha varit i förra veckan men jag hade fel på min fasta telefon pga två kattungar. Dom hade inte min mobil heller.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen
Medarbetare på Sommar och Scrubs.

Anmäl
2009-08-02 19:36 #1 av: AnneN

Har själv varit med om det, mitt tips är att ringa upp det som käns minst akut för stunden och förklara precis som det är att du råkat dubbelboka och måste få flytta denna tid.

/Mvh Anne
~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Anmäl
2009-08-02 20:00 #2 av: Citronmeliss

Jepp, instämmer i det Anne säger, du får försöka välja det mest akuta och avboka det andra!

Anmäl
2009-08-02 21:21 #3 av: [YlvaP]

Ja jag skall försöka att ringa läkaren imorgon.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-08-02 21:55 #4 av: David

Är rätt skumt egentligen. Jag har väldigt få saker som jag "måste" göra, men naturligtvis är jag proffs på att boka in dem samtidigt.

Måste vara någon inbyggd "bugg" Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2009-08-02 21:58 #5 av: [YlvaP]

Haha ja det måste det vara.

MVH Ylva / Wai-san
Vardagsbloggen

Anmäl
2009-08-03 01:18 #6 av: Citronmeliss

Samma här, det slår aldrig fel utan de få saker som måste göras, hamnar på samma tider!Obestämd

Anmäl