06. Behandling/Medicin

Någon som har erfarenhet av Anafranil

2009-08-02 07:46 #0 av: Mizzi

Jag ska nu börja äta Anafranil har det bestämts, äter just nu Zoloft/Sertralin 100 mg om dagen, Sobril vid akutare behov, och Theralen vid insomningsproblem.

Går Anafranilen ihop med dessa ??

Jag ska enligt Läkaren fortsätta med Zoloften när jag börjar med Anafralinen, sedan ska jag med tiden minska Zoloften samtidigt som jag höjer Anafralinen.

Men när jag läser om Anafrlinen så blir man ju rädd för att ta den pga alla biverkningar man kan få.

Är bla orolig eftersom den påverkar levern.

Jag vill ju va som en vanlig människa och kunna ta mig några öl eller några glas vin ibland.

Men kan man göra det när man äter Anafranil ???

Vad har ni för erfarenheter , bra som dåliga.

//Mizzi

Anmäl
2009-08-02 13:36 #1 av: David

Har ingen egen erfarenhet av Anafranil, utan läste bara lite snabbt i Fass, och ingenting där verkar tyda på att den inte går ihop med de mediciner du äter.

Det du skulle kunna göra, för att få helt korrekta svar, är att ringa till Apotekets kundtjänst i morgon, 0771-450 450, och välja valet information om läkemedel. Där får du prata med en receptarie/apotekare som kan i princip allt om läkemedel. Eller prata med din läkare igen.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Anmäl
2009-08-02 23:21 #2 av: Mizzi

Den Läkaren jag har just nu är allt annat än skarp , därför vill jag kolla upp för att vara säker.

Tack för tippset !! Glad

Anmäl
2009-08-19 11:50 #3 av: lakrits69

Varför ska du sluta med sertralin och börja med Anafranil istället?

Varför jag frågar är att jag själv inte är nöjd med sertralin, jag behöver något som är mer lugnande!

/En orolig själ

Anmäl
2009-08-20 11:09 #4 av: Pialinn

Mina erfarenheter ang. anafranil är att man tappar sexlusten och går upp i vikt.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Anmäl
2009-08-20 14:07 #5 av: lakrits69

Det har jag läst om de flesta ångestdämpande LK!

Konstigt undra varför det blir så? För det har jag också märkt av sertralin, inte för att jag hade så mycket sexlust innan heller nu när jag mår extra dåligt!

Anmäl
2009-08-20 20:39 #6 av: Mizzi

Jag behöver något som hjälper bättre, och dessutom mår magen inte bra av Sertralinet.

Men nu har jag läst att om man har fel på sköldkötteln så ska man inte äta Anafranil och det har ju jag .......så jag kommer gå tebax med dom till Apoteket och säga att jag blivit felmedicinerad.

Anmäl
2009-08-21 10:49 #7 av: lakrits69

Herregud! Vad många som får problem med magen! Jag måste ha värsta plåtmagen! Cool

Jag är laktovegetarian och äter ganska mycket mejeriprodukter och har man inget problem med laktos så har de produkter stor neutraliserande effekt!

Anmäl
2009-08-21 12:56 #8 av: Citronmeliss

Mizzi, tyvärr kan inte apoteket hjälpa dig!

Ta kontakt med läkaren igen och prata igenom lämpligheten av preparatet.

Det är bara ni två, du och din läkare som kan komma fram till vad du ska äta för medicin! 

Anmäl
2009-08-25 22:32 #9 av: Mizzi

Jo det vet jag, men har man inte rätt att få lämna tillbaka en medecin som man betalat för, fast man egentligen inte bör äta och få pengarna tillbaka ????

Anmäl
2009-08-25 23:15 #10 av: Citronmeliss

Det tror jag tyvärr inte att de går med på Mizzi!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.