Annons:
Etiketterdepressionångest
Läst 3489 ggr
isa
7/12/09, 12:34 PM

Nervös/ångest inför resa

Idag är jag nervös. Har lite resfeber också. Imorgon bitti tar vi bil ner till Skåne igen för att hälsa på min bror som bor där numera.Min syster och systerson följer med denna gång också. Det är jättekul, då får de små träffa varann för första gången. Min bror har ju en son på ett år.

Men som vanligt när hela familjen ska träffas, ( inte pappa ) så kommer ångesten smygande för jag måste alltid se till så att alla mår bra. Jag vill räcka till , åt allihop.

Är orolig. Hur ska jag kunna räcka till åt allihop, så alla blir nöjda och glada? Jag är också orolig för att jag ska oroa mig så mycket att det till slut utvecklas till en panikångest.

Panikångesten kan också komma,när jag kommit hem och slappnar av, som det gjorde vid julträffen då hela familjen ( även pappa ) var med. PANG sa det bara, när jag kom hem och så fick jag 3 stycken otroligt kraftiga panikångestattacker i rad. Med kraftig ångest i flera dagar efteråt, fast vi hade haft så trevligt.

Måste tänka mycket på att nu är det i första hand min bror vi åker till för att hälsa på. Min bror och hans sambo och barnet.

JOBBIGT! det kommer ta hela dagen och kvällen för mig att packa , eftersom jag inte kan tänka klart.Ikväll får jag nog ta en insomningstablett också så att jag kan sova.

Varför kan jag inte bara njuta och se fram emot det här trevliga?

Men nu vet ni också, att jag kommer vara borta härifrån ett par dagar.

Var tvungen att skriva av mig lite.

kram isa.

Annons:
LenaR
7/12/09, 1:15 PM
#1

Isa, dina syskon är väl vuxna människor? Ta hand om dej själv! Njut du, och ha det riktigt riktigt bra i Skåne!!


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[YlvaP]
7/12/09, 2:50 PM
#2

Jag vet precis hur det är. Men gör som Lena skrev. Njut av sommarsolen istället.

isa
7/15/09, 10:33 PM
#3

Nu har jag kommit hem igen. Allt har gått bra. Berättar mer imorgon.

Tack för era svar.

Kram isa

[YlvaP]
7/15/09, 10:35 PM
#4

Tummen upp för dig.

Bromelia
7/15/09, 11:41 PM
#5

Har precis varit iväg själv och hälsat på släkten, att umgås med dom går relativt bra så länge det inte blir att träffa det hela tiden det värsta är att jag har jättesvårt att sova borta. det går ganska bra när sambon är med men ändå så ligger jag alltid där med ångesten krypandes och gråten i halsen… hatar det….

Skönt att det gått bra för dig iallafall.

isa
7/17/09, 1:18 PM
#6

Tackar! Glad  för alla fina svar!

Annons:
Upp till toppen
Annons: