Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2148 ggr
[YlvaP]
7/20/09, 12:34 AM

Vad gör ni om kvällarna?

Jag sitter dag ut och dag in på min dumma laptop och surfar. Internet är dött iaf på forumet för det tar evigheter innan någon svarar. Jag kan inte somna på kvällarna.

Vad kan man göra istället? Har egentligen ingen ork till det mesta.

Annons:
HannaM
7/20/09, 12:18 PM
#1

Tja, promenader är en favorit. Nu på sommaren kan man ju ta sig ett kvällsdopp om det är varmt annars är en stund i badkaret eller en dusch skönt. Om det går något bra på tv kan det hända att jag tittar men det är sällan det gör det. Läsa en bok på balkongen eller verandan och dricka en kopp te är mysigt. Ibland blir det ett kvällsfika med någon rostad macka och tända ljus. Sen har jag ju djur som ska pysslas om och tas om hand också.

inisklo
7/20/09, 2:15 PM
#2

Jaa.a..den här med datoren har jag försökt vara lite mer som grannar..närä men inte för nära..Jag har lånat min o har haft det nu så där 4 mån.

Jag har ingen tv..men njuter av att kolla min "natur tv"ut från fönstret(bor på landet)ser man alltid nåt intresant..(grannen eller grannar Skrattande)Lysnar på fåglar..sitter i alltan o är bara.

Går ut o plockar bär,svamp,tar lång promenad med hundar,klappar katten,kollar akvariefiskar,sy nåntig,stickar,virkar,målar,lysnar på musik,radion, omgås med vänner osv osv…jaa..just läser…har blivit jätte intreserat av historien.

De är lite var jag sysslar med…i dag är det väll dator dag,för vädret är lite si så så..

Fast jag skulle ut o jobba lite med trädgården..kolla om jag har ogräs kvar,eller om dom har flyttat till grannenFlört

flikkan77
7/20/09, 3:21 PM
#3

Jag gör samma saker på kvällen som på dagen, men så är inte min kväll så lång heller eftersom min medicin lägger mig klockan 21 ungefär.

Just nu klyver vi ved och målar skåpsluckorna i köket.

"You just have to belive…"

Zaphix
7/20/09, 4:11 PM
#4

Jag brukar åka iväg til stallet och rida på kvällarna, när jag kommer hem sitter jag och surfar eller spelar WoW.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Hawknestgrove
7/20/09, 5:08 PM
#5

när jag inte sitter vid datorn, så virkar jag kattleksaker till välgörnade ändåmål

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

[YlvaP]
7/20/09, 5:55 PM
#6

Själv sitter jag sagt vid datorn mest hela kvällarna. Vet inte så mycket annat än mina få forum och bloggen som jag pendlar mellan.

Annons:
Aviendha
7/20/09, 5:58 PM
#7

Datorn är nog det som används mest frekvent på kvällar, men bok, film, tv, en kopp te är vanligt det med. Djurpromenad i skymmningen tycks om. Pyssel med smycken om man har material är brra det med. Bara jag hade pengar så skulle jag göra mer, det har en ångestdämpande effekt på mig så.

isa
7/20/09, 6:16 PM
#8

Tittar på film, kvällsfågelskådar,cyklar,promenerar på kvällarna. Men mest när jag jobbar ( heltid ) blir det film, tv och dator på kvällarna.Läser böcker och lyssnar på radio p1, radioteater är roligt.

Froddel
7/20/09, 6:35 PM
#9

Jag sitter o häckar framför datorn för det mesta, men ibland blir det tv också - om det är nåt riktigt bra, läser gör jag inte förrän jag ska sova…sen hundpromenaderna förstås - dom är riktigt sköna, då får jag vara för mig själv…..

flikkan77
7/20/09, 7:15 PM
#10

Jag hade också gärna gått på hundpromenader men det får jag göra när maken vill. Vågar inte gå ut ensam…

"You just have to belive…"

Bromelia
7/20/09, 8:35 PM
#11

jag börjar alltid med att försöka varva ner runt 18,30. då brygger jag kaffe och äter något litet som en macka, kex eller vattenmelon sedan varierar jag mellan datorn och tvn beror lite på om sambon är hemma eller iväg oxå. brukar försöka komma isäng vid 22 tiden men brukar inte somna försen vid tolv tiden men iaf.

[aspie]
7/20/09, 8:49 PM
#12

Jag varvar ibland mellan datorn och tv:n. Oftast så stänger jag ner datorn när det börjar bra program på tv.Och så älskar jag att lägga patiens på mobilen eller datorn. Har massor av roliga spel på min mobil. Måste ha något att göra annars blir jag rastlös och orolig

Upp till toppen
Annons: