Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1620 ggr
Saga85
2009-07-22 19:09

En dum sak

Ja, nu har jag gjort en såndär korkad sak. Jag var på festival för tre veckor sedan. Pga alldeles för mycket alkohol slarvade jag med min medicin under den veckan. Sedan dess har jag knappt kommit igång med att ta den igen.

Visst, det finns fördelar. Jag slipper dessa ständiga självmordstankar och mardrömmar, och att vara mentalt…avtrubbat? Men samtidigt så är jag nära till gråt nästan konstant och vill, orkar inget. Vet inte vad av det som är värst och vet inte vad jag ska göra. En massa känslor, även om de är dåliga, eller en känsla av likgiltighet blandat med "jag kommer inte överleva sommaren". Någon läkare har jag inte längre heller, då jag inte orkat att ringa och skaffa en ny.

Och nu känner jag mig alldeles för dum för att söka läkarhjälp igen. Och ja, jag vet vad jag borde göra, jag ville bara skriva av mig. Har ingen jag vill/kan/orkar prata med det här om i närheten.

Annons:
David
2009-07-22 19:15
#1

Förstår att det är jättejobbigt.

Har du kvar av medicinen hemma så du kan börja äta den igen? Eller är den helt slut för dig?

Det är aldrig dumt att söka läkare, känner du att du behöver det för att må bra igen, så har du allt att vinna på att ringa och boka en tid. Hoppas det kommer lösa sig för dig!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Saga85
2009-07-22 19:27
#2

Jo, jag har gott om medicin hemma, och dessutom 10 stycken uttag kvar (2 Citalopram, 2 Mianserin 30 mg, 6 Mianserin 60 mg). Min förra läkare skrev ut lite extra då jag slutade hos henne, och hon inte kunde säga hur lång tid det skulle ta för mig att få en ny läkare. Strax efter jag skrev inlägget tog jag faktiskt och tog en dos Citalopram för första gången på ett par veckor. Kanske behövde jag bara skriva av mig för att få en knuff. Mianserinet är jag dock lite skeptisk till att börja ta igen, iaf full dos, då jag tror det är den som påverkat mig mest negativt.

Citronmeliss
2009-07-23 12:28
#3

Förstår att du mest ville lätta ditt hjärta inte få "snusförnuftiga" råd kanske!Flört

Men, kanske det kan vara ett alternativ att endast äta Citolapramen en period om du känner dig osäker på Mianserinet?

Du har ju som sagt medicin tillgänglig om du skulle vilja pröva att ta även den igen!

Annars håller jag med David om att det aldrig är fel, att söka läkare.

Slutat med sin medicin är det fler än du som har gjort, så du behöver inte känna dig dum, Saga!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Hawknestgrove
2009-07-24 19:39
#4

Tycker du ska kontakta läkaren och berätta om för och nackdelarna. Dt måste finnas en balansgång….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

Upp till toppen
Annons: