Annons:
Etikettbehandling
Läst 2902 ggr
David
7/30/09, 11:02 AM

Medicin och mardrömmar

Har varit uppe några gånger om mediciner som påverkar drömmarna, och ofta ger mardrömmar.

Ibland finns även den bieffekten med på bipacksedeln.

Hur är det för dig? Märker du att du fått mer mardrömmar sedan du börjat äta medicin? Och isåfall, vilken medicin äter du?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
David
7/30/09, 11:03 AM
#1

Jag har fått betydligt fler mardrömmar sedan jag började äta medicin. Exakt vilken/vilka det var som satte i gång det hela är jag osäker på.

Lamotrigin som är min basmedicin just nu påverkar drömmarna. Kan säkert ge en och annan mardröm, men framförallt har det varit nakendrömmar för min del Skäms. Mardrömmarna har också blivit lite färre om man jämför med tidigare mediciner.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
7/30/09, 12:34 PM
#2

Har ofta hemska mardrömmar men det har jag haft länge med eller utan medicin fast kanske i olika styrka. Just nu är jag inne i en period där mina tankat går som i 300 knyck på autobahn, skrämmamde stressande tankar både i vaket och i sovande tillstånd. Äter Fluanxol

Emelie-E
7/30/09, 2:03 PM
#3

Jag vet inte om jag har mardrömmar nu pga medicinen. Men jag vet att när jag höjde min dos av fluoxetin för några år sedan så fick jag väldiga mardrömmar. Var tvungen att sänka igen pga att jag inte kunde sova.

flikkan77
7/30/09, 2:07 PM
#4

Vet att vissa mediciner gett mig mer drömmar men jag minns inte vilka det var.

"You just have to belive…"

David
7/30/09, 2:09 PM
#5

#3. När jag åt Fluoxetin blev jag nästan fullständigt tokig, hade mardrömmar jämt och ständigt, de få gånger jag kunde sova dvs.

Är rätt glad att de satte ut den relativt snabbt. Tror också att den påverkade mig eftersom det var "fel" medicin för mig.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Santhe
7/30/09, 2:10 PM
#6

Jag fick mycket livliga drömmar när jag åt medicin. Det räckte att jag la huvudet på kudden så började drömmarna komma. En del av dem var mardrömmar men långt ifrån alla.

Annons:
Upp till toppen
Annons: