Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1826 ggr
Tavar
7/9/09, 6:43 PM

OT - Facebook

Jag har gjort något egentligen helt onödigt idag O.O Jag skaffade mig en Facebook, men jag har ingen aning om vad tusan man ska göra där -_-'' Vad tusan gör man på facebook? O.O?

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
David
7/9/09, 6:44 PM
#1

Jag frågade mig detsamma för ett par månader sedan, och tog bort mitt konto som jag inte ens visste att jag hade. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
7/9/09, 6:48 PM
#2

Det funkar ganska bra när man väl fattar hur man ska göraTungan ute Blev övertalad av min dotter att gå med och har börjat få lite snurr på det.

Facebook är ett sätt att hålla kontakt med familj och vänner på ett enkelt sätt. Betydligt roligare och bättre än messenger

ChristineL
7/9/09, 6:54 PM
#3

Jaa, man kan göra allt möjligt onödigt på fejjan :P Själv lägger jag mest upp bilder och har kontakt med vänner. Och så gillar jag att göra alla femtielvatusen tester dom har där, helt sjukt vad folk hittar på! Men har man inget bättre för sig är det ganska roande :P

David
7/9/09, 6:59 PM
#4

Jag finns här, och bara här på nätet. Och är rätt nöjd med det. Glad

Har gjort några halvhjärtade försök på andra ställen, men det har bara blivit halvhjärtat. Så jag har säkert en massa konton som jag inte känner till.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
7/9/09, 7:03 PM
#5

#3 Ja, de där quizen kan vara skitroliga att göraSkrattande

Tavar
7/9/09, 7:17 PM
#6

Än så länge har jag bara letat upp en massa människor som jag känner och spelat lite -_-'' får se om det börjar rulla igång lite mer senare :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
David
7/9/09, 7:30 PM
#7

#6. Där har du en poäng, kanske skälet till att jag inte finns där. Eftersom jag har svårt att öppna mig för andra, än sådana jag verkligen verkligen tycker om och litar på till 120%.

Och alla gamla "bekanta", personer ifrån skolan osv kan slänga sig i brunnen, inga jag vill ha kontakt med. Så, där i ligger säkert mitt anti-Facebook tror jag.

Men det är säkert skoj för de flesta. Ska inte dra ner er i mitt negativa tänkande.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
7/9/09, 7:36 PM
#8

Fundera på att leta upp mina ex bara för att retas med dom men sen kommer jag inte på nå mer att göra -_-'' har letat efter de som jag faktiskt saknar att prata med men de är inte med och de som är med där kan jag ju redan ha kontakt med på andra sätt :/

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Saga85
7/9/09, 8:42 PM
#9

Jag har ingen aning om varför jag har facebook eftersom jag aldrig är där. Nu fick jag dock nytta av den då jag tappat bort min mobil plus allas nummer, alla ens vänner finns ju samlade där Skrattande

Tavar
7/9/09, 8:50 PM
#10

#9 Är ju iaf något positivt :P jag skulle bli galen om jag tappa bort min mobil XD

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

paronskrutten
7/9/09, 11:57 PM
#11

Jag har en extremt oseriös användare med ett fejknamn :P Jag gör inte så mkt, men det är kul att kolla ens vänenrs bilder :)

Helena

kerstinjo
7/10/09, 12:16 AM
#12

#11 Jag har också ett fejknamn, som jag tog till för att kolla min närmaste chef. Skäms 

Fast Aspie lekte detektiv och lyckades hitta mig.Glad

 Kerstin 

 

Tavar
7/10/09, 1:05 AM
#13

Orkar inte ha fejknamn men funderar på att ta bort mitt efternamn :P känns lite overkill när det bara är jag, far och bror som har det namnet

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
[aspie]
7/10/09, 9:52 AM
#14

#12 Aspie kanske skulle bli en PI he heFlört

isa
7/10/09, 12:44 PM
#15

Fnuha hjälpte mig att avaktivera mitt konto på facebook, för jag ville inte att en vän som svikit mig helt plötsligt hör av sig och låtsas om som ingenting. Jag är inte långsint, men så som hon har gjort gör man inte. Men det är en lång historia.

Skönt att inte ha kontot längre i alla fall.

Men jag hoppas ni får roligt, ni som har det!

molly57
7/10/09, 2:18 PM
#16

Det undrader jag också. Tyckte ALLA var med . så jag öppnade ett konto på fb. Och redan efter 1 månad,så har jag hittat både en vän (som jag tappat kontakten med) Och en avlägsen släkting.Efter som mitt efternamn är så pass ovanlit hittade hon mig. Blev jätteglad,hon bor också i grann stan,så vi kommer träffas på min sem. Så jag har då bara haft positiva erfarenheter av fb.

Sen är det väl som ALLT annat här i livet,ALLT som kan brukas kan missbrukas. Tycker noga att många är beroende av fb.

Tavar
7/10/09, 6:27 PM
#17

Har fått kontakt med några gamla kompisar bland annat och det är ju kul, men får kännslan av att allt går ut på att skryta om hur många man känner -_-''

Men som sagt, jag ger det en chans och testar så får vi se :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

molly57
7/10/09, 9:40 PM
#18

Den känsla har jag också fått. Mångar har kontakter som dom inte ens känner (på vänlistan) helknäppt tycker jag

[YlvaP]
7/10/09, 10:56 PM
#19

Jag har FB och  har avaktiverat den två gånger. Kontot är liksom kvar så det är bara att logga in sig igen om man vill vara med igen.

De flesta ajg har på min FB-lista är dom som jobbar eller har jobbat med mig. Några få som jag inte träffat IRL.

Inget direkt socailt liv har jag.

Bromelia
7/16/09, 12:30 AM
#20

FB är djävulens påfund usch… var inne 2 gånger men fick ångest bägge gångerna så jag vågar inte gå in längre. kanske har "FB Fobi"?Obestämd

Annons:
Jenahbella
7/16/09, 2:01 AM
#21

jag älskar faktiskt facebook :) där kan man hålla kontakten med de flesta man känner, fördriva tid med småspel, hitta gamla vänner osv :) 
hinner man inte träffa sina vänner kan man iaf skriva en rad eller sju till dem där :)

Musiken
7/16/09, 4:07 AM
#22

Jag alskar ocksa facebook! Perfekt satt att halla kontakten med alla gamla kompisar nar man ar utspridda over hela varlden!:)

Tavar
7/16/09, 4:56 AM
#23

Har mest blivit att jag sitter och spelar som den lilla nörd jag är XD

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
7/16/09, 10:31 AM
#24

Jag har… men använder den inte.Tyst

Jag är ju  i det närmaste, integriteten personifierad så var för jag har en, kan man ju undra..Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
7/16/09, 11:00 AM
#25

Jag har nog aldrig spelat på fejan. Vet inte hur jag kommer dit utan att applikera hela min profil men det är vad man måste göra skulle jag tro.

Citronmeliss
7/16/09, 11:01 AM
#26

Jag vet inte heller, Ylva!Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
7/16/09, 11:06 AM
#27

Även om jag må vara intresserad av internet så kan man inte allt. Tungan ute

Annons:
Citronmeliss
7/16/09, 11:06 AM
#28

Precis..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
7/16/09, 11:51 AM
#29

Vad jag märkt så går det ju att ta bort allt som kommer upp på ens egna lista med krysset som kommer upp om man pekar på det :P är ganska skönt det iaf

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Citronmeliss
7/16/09, 12:01 PM
#30

Ja, jag vet inte för jag går som sagt aldrig in och kollar!Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Tavar
7/16/09, 12:15 PM
#31

Du får ta och kolla ^^ finns en hel del roliga spel där :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Hawknestgrove
7/16/09, 1:04 PM
#32

jag har jag med, men tycker det är rätt rörigt

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

flikkan77
7/16/09, 3:00 PM
#33

Jag vågar inte bli medlem på facebook av rädsla av att fd "kompisar" från skoltiden ska hitta mig. Vet inte om jag skulle orka det…

"You just have to belive…"

Tavar
7/16/09, 4:50 PM
#34

#33 Jag bryr mig inte så mycket om ifall någon från mina gamla skolor hittar mig egentligen, men förstår att andra kan tycka det är jobbigt :/ Har man dåliga erfarenheter är det klart att man inte springer fram och vill krama personerna i fråga

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Annons:
Upp till toppen
Annons: