Annons:
Etikettmedia
Läst 2017 ggr
HannaM
7/9/09, 3:15 PM

Program om känslor på kunskapskanalen

Igår fastnade jag i ett rätt intressant program (till en början) på kunskapskanalen. Det handlade om känslor och forskning på dom. Rädsla och glädje, ångest och lycka. Det var rätt spännande tills det började spåra ur och dom opererade in elektroder i hjärnan på råttor och kunde styra dom lite som dom ville genom att stimulera belöningscentrum i hjärnan när dom gjorde rätt. För att få dom att göra rätt hade dom elektroder som när dom stimulerade gav käsnlan av att morrhåren på ena sidan rörde något, när råttan vände sig ditåt så fick den belöning rakt in i hjärnan. Där någonstans hade det gått för långt för mig men innan fanns det en endel intressanta saker.

Tyvärr såg jag inte programmet från början och kunde inte heller se det till slutet. Någon annan som såg det?

Annons:
[aspie]
7/9/09, 3:21 PM
#1

Nä, det missade jag. Hade ändå inte klarat av att se de stackars råttorna.Rynkar på näsan

HannaM
7/9/09, 3:23 PM
#2

#1 Åh sitter man i väntrummet på akuten så blir det genast lättare.. då är människorna lika preppade som djuren men jag håller med. Det känns inte kul att se när dom operar in saker i djur och låter dom kuta runt med en ryggsäck med en dator på…. Första mannen var vettigare. Där umgicks han med råttorna och studerade dom mer… kändes lite trevligare.

[aspie]
7/9/09, 3:26 PM
#3

Usch ja, jag såg en hemsk bild på en katt en gång. De hade tagit bort päls och hud och satt elektroder eller nåt rakt på hjärnan och katten levde och skrek. Kan inte få bort den bilden ur mitt huvudRynkar på näsan

kerstinjo
7/9/09, 4:08 PM
#4

Jag vägrar konsekvent att se program eller läsa om något, som på något sätt kan få mig att må dåligt.

#3 Jag läste för ett tag sedan om hur korpar kunde behandla lamm och kalvar. Innan jag hann stoppa mig hade jag redan läst för mycket, plus fått se en bild.

Nej, när det gäller sådant stoppar jag helst huvudet i sanden.

 Kerstin 

 

[aspie]
7/9/09, 4:12 PM
#5

De berättade om korpproblem på nyheterna härom dagen. En bonde hade fått 11 kalvar ihjälhackade av korparna. Stackars små kalvar Gråter

Jag håller mig oxå borta från allt sånt i tidningar och tv. Fixar inte att se eller höra om sånt

HannaM
7/9/09, 4:14 PM
#6

Bortsett från råttorna.. som jag lyckades bortse från på något vänster så var det intressant.

Annons:
[aspie]
7/9/09, 4:18 PM
#7

Jo, jag tror säkert det var intressant om man bortser från råttorna. Tråkigt att man lägger in så läskiga bilder i ett intressant program. Jag brukar gärna titta på såna vetenskapsprogram annars.

Upp till toppen
Annons: