Annons:
Etikettsömnproblem
Läst 3155 ggr
[aspie]
7/23/09, 11:18 AM

Mardrömmar igen

har haft en massa hemska mardrömmar igen, förmodligen för att jag är oerhört stressad just nu eller kanske pga av min nya medicin eller kanske båda.

Har drömt ruggiga saker om min sadistiske adoptivbror. Han förföljer mig och plågar mig fortfarande fast i drömmarna.

Sen har jag flera gånger drömt om ormar. Inatt var hela min säng full av krälande hugg-galna svarta ormar.

Drömde även att jag gjorde en grundligare utredning på min mage och det visade sig att jag hade cancer i magnunnen. Kände t.o.m smärtan

Jag bara skrek hysteriskt i drömmen att de skulle ta bort hela magen och sätt dit en stomi påse.

- Jag bryr mig inte om min mage, jag vill bara ha bort skiten, skrek jag

Skumma drömmar men usch så de påverkar en. Rynkar på näsan

Förresten, när jag cycklade för att handla igår så ringlade det en orm framför min cykel. Fy farao så rädd jag blev.

Är det snokar eller huggormar som har gul färg i nacken?

Annons:
Citronmeliss
7/23/09, 11:49 AM
#1

Usch så jobbiga drömmar du har aspie!

Kan tänka mig att det är medicinen som till stor del ligger bakom dem.

Som jag har sagt tidigare så drömde jag verkligen fruktansvärt när jag åt dem..

Håller tummarna att de lugnar sig igen, de otäcka drömmarna!

Det är snoken!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Pleasant
7/23/09, 12:04 PM
#2

Usch! Jag brukar inte drömma mardrömmar men nu på sistone har jag börjat drömma mardrömmar om min mamma.. att massa hemska saker händer henne osv, är jättehemskt.

Hoppas dina försvinner eller iallafall kommer mer sällan :)
Dem är inte roliga!

Medarbetare på Filosofi.ifokus & Tonåringar.ifokus

 

Min blogg: Miijauh

moondancer
7/23/09, 12:14 PM
#3

Mardrömmar var länge sen man hade, och dina låter inte trevliga alls.

Snokar har oftast en gul fläck i nacken, men de kan ha olika förg, vissa snokar är helt svarta.

Huggormar kan också ha olika färg, allt ifrån den klassiska svarta med sicksackrand, till grå och brun.

Man ser skillnaden lättast på ögonen eller huvudets fjäll. Men är man osäker ska man nog bara ignorera ormen och ta en liten omväg. Eller stampa i marken, då ormar uppfattar det som läskigt och ringlar iväg.

(kan fortsätta länge om detta ämne, biolog som man är, men jag väljer att bryta här).

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[aspie]
7/23/09, 12:57 PM
#4

#1

Melissen, så då är det nog medicinen igen då. Fy farao för dessa mardrömmar. Hoppas att det går över snart.

#2

Usch det är hemsk när man drömmer att hemska saker händer de man älskar mest. Jag brukar ha såna drömmar om min dotter och mina hundar, sen vaknar jag kallsvettig och undrar om jag drömt eller inte.

#3

Åh, här hade vi en kille som vet vad han pratar om Skrattande Vi verkar ha gott om orm i år där vi bor. Såg skinnet efter en STOR orm där jag brukaar gå med hundarna.

Den jag så igår var en liten rackare, lite gråsvart i färgen med två gula prickar i nacken så förmodligen var det väl en snok. Den ringlade ut från en hustomt ut i cykelbanan vid en starkt trafikerad väg. Den vände kvickt som sjutton när den såg min cykel bara en halvmeter bort.

En gång när jag badade i en liten insjö fick jag panik. Stod med vatten upp till låren och ser tre ormar simma fort mot mig. En av ormarna tar en runda runt mitt lår. Hua, jag blev så himla rädd. Fy så äckligt detta var.

moondancer
7/23/09, 10:43 PM
#5

#4 Om dom simmar är det oftast snokar, då dessa ofta jagar i vattnet (tur att vi inte har giftiga ormar som jagar i vattnet här i sverige)

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[LucyInTheSky]
7/24/09, 2:36 AM
#6

Usch, mardrömar är hemskt.. Skickar massa kramar från mig och katterna, vi hoppas du slipper dom i natt!

Annons:
[aspie]
7/24/09, 11:40 AM
#7

#5

Ja, fy sjutton om det hade varit giftormar i vattnet Skrikandes Oftast snokar som simmar skriver du. Händer det att huggormen simmar?

#6

Tack lucyGlad

moondancer
7/24/09, 11:46 AM
#8

#7 Huggormar kan simma, men då enbart för att förflytta sig, då de inte kan äta eller fånga djur i vattnet

//Olle
Sajtvärd för svensknatur.ifokus, miljö.ifokus och studier.ifokus

[aspie]
7/24/09, 11:49 AM
#9

#7 Tack, vad bra att du finns med här som kan så mkt om naturen så man kan få så bra raka svar Glad

JohannaEkroth
7/24/09, 12:23 PM
#10

#8 #9 Tur att vi bor i sverige och inte typ i australien där det är fullt med livsfarliga kräldjur. Jag har fullt sjå att hålla reda på mig själv. Ska jag behöva hålla reda på om jag kommer att bli dödad också, då lär jag inte leva länge. Skrikandes Flört

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

[aspie]
7/24/09, 2:17 PM
#11

#10

Nä fy farao, tror inte ens jag skulle våga åka till Australien

Bromelia
7/24/09, 7:24 PM
#12

Aspie Just den här drömmen om ormar i sängen har jag haft som återkommande dröm ända sen jag var liten. den är riktigt riktigt hemsk.

[aspie]
7/24/09, 8:51 PM
#13

#12 jasså, du oxå Rynkar på näsan Läste en gång att det betydde att man hade falska vänner men jag vet inte

Annons:
Bromelia
7/27/09, 7:55 PM
#14

hmmm i mitt fall kan det mycket väl stämma men nu för tiden har jag inte längre några vänner men mardrömmen är kvar Obestämd

[aspie]
7/27/09, 9:11 PM
#15

Ja jag har ju drömt om ormar en hel del gånger nu och håller mig för mig själv, ensamvarg som jag blivit , men ormarna finns kvar Obestämd Läbbigt är det i varje fall

Upp till toppen
Annons: