Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1548 ggr
[YlvaP]
7/15/09, 10:36 PM

Underskatta sig själv

Jag har kommit på att jag underskattar mig väldigt mycket. Tex det där med stämningstabeller så väljer jag oftast något som är lägre än vad jag kanske egentligen mår.

Känner ni andra igen er i detta?

Annons:
HannaM
7/15/09, 11:54 PM
#1

Hur det är med tabeller vet jag inte för min del men i övrigt så är jag fantastiskt duktig på att underskatta mig och mina förmågor.

Citronmeliss
7/16/09, 11:10 AM
#2

Jag är nog tvärt om.. under skattar mig inte särsklit ofta!

Fast jag vet inte om jag förstod exakt vad du menade..Obestämd

Var det i ditt mående, när du fyller i tabeller eller gör tester odyl. 

Eller menade du överhuvudtaget, i allt?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[YlvaP]
7/16/09, 11:17 AM
#3

Det var mest i tabeller jag menade. Fyller i en lägre grad är vad jag kanske mår. Istället för deprimerad så kanske jag väljer horribel. Eller tvärtom när jag mår superbra så väljer jag kanske inte manisk utan excellent.

Citronmeliss
7/16/09, 11:30 AM
#4

Okej.. då hamnar vi nog på en definitionsfråga!Flört

Jag tänkte på ett annant sätt..Obestämd

Om jag är manisk och kallar mig exellent vet jag inte om jag underskattar mig själv, kanske tvärt om?Oskyldig

Vi tänker olika där..Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

isa
7/16/09, 12:26 PM
#5

Jag är expert på att underskatta mig själv. Jag blir ofta förvånad över att jag klarar många fler saker än vad jag tror att jag klarar av. Jag slutar aldrig att förvånas. Skulle vilja veta hur man gör för att behålla ett bra självförtroende och en god självkänsla. Jag har läst så mycket böcker om det, men inget funkar i längden på mig. Jag undrar vad jag gör för fel?

Aviendha
7/16/09, 2:13 PM
#6

Jag underskattar mina kunskaper och förmågor, men med min "rustning", behovet av att verka oberörd, normal osv. så väljer jag oftast ett lätt nedstämt alternativ även om jag egentligen klöser på väggarna och inte klarar av att ens klä mig.

Annons:
evrekaw
7/16/09, 3:09 PM
#7

Nej, jag kan nog snarare överskatt mig själv - inte i tabeller då, för sånna hatar jag! Hur deprimerad är du på en skala från ett till tio… Så dumt, vem uppfann dessa?

Ang att överskatta mig själv menar jag att… jag oftast vill så mycket. Borde lärt mig vid det här laget att jag inte orkar om det blir för mycket… Men… Jag vill och jag vill…

"There is nothing more despicable than respect based on fear."

Upp till toppen
Annons: