Annons:
Etikettundersökningar
Läst 2212 ggr
Citronmeliss
2009-07-06 21:28

Har du flyttat mycket?

Vad tror ni..Obestämd

Har vi som lider av sk. psykisk ohälsa,
en oro inom oss som gör att vi flyttar, oftare än andra?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
LenaR
2009-07-06 21:38
#1

Vad var det jag svarade på? Om jag flyttat mycket, eller om jag tror att mänskor med psykisk ohälsa flyttar mycket? *förbryllad*


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

LenaR
2009-07-06 21:41
#2

Jag kan svara ändå:

Jag har klängt mej fast vid massa saker i stället för att våga mej på något nytt. Så jag har hållit mej till samma lägenhet, klängt mej fast vid dåliga pojkvänner, behållit dåliga jobb…

Kort sagt varit väldigt dålig på all förändring.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-07-06 21:42
#3

Haha..Oskyldig Jag insåg min knepiga (dåligt formulerade) och dubbeltydiga frågeställning för sent..Skäms

Alltså drivs vi av en "oro" som gör att vi flyttar oftare.. dvs har svårt att stanna på samma ställe för länge?

Blev det ännu värre nu?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
2009-07-06 21:45
#4

Haha, det blev inte bättre! Vill du veta om vi flyttat ofta? Då skulle jag svarat nej!

Red, jag fattar nu, är lite trög som vanligt… Du ville ha svar på frågan i rubriken! Jaja… Skäms


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Citronmeliss
2009-07-06 21:46
#5

Jag har flyttat ofta, fast egentligen vet jag inte om det är pga av min oro. 

Men, jag vet att jag lätt kastar mig ut i nytt, kanske i ett försök att komma ifrån det gamla.. Obestämd

Inte lätt för min familj att följa med i mina nycker..Tyst

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Vargnatt]
2009-07-06 21:58
#6

Jag har flyttat två gånger, först från mamma i Kiruna till pappa i Umeå och sen hit till Munkfors. När jag bodde i Kiruna ville jag verkligen iväg, där var jag rastlös och ville bara bort för jag förknippar Kiruna med många dåliga minnen och jag kunde inte börja om och må bra där. Så jag flyttade till Umeå för en nystart, det gick tyvärr inte heller så bra, det var väl inte rätt för mig helt enkelt.

Men nu när jag hittat Munkfors, så känner jag mig mer hemma, rastlösheten är borta och jag känner mig lugn och trygg här. Jag vill aldrig flytta utanför Värmland i alla fall, enda jag skulle vilja nu är kanske ännu mer ut på landet :)

Annons:
Citronmeliss
2009-07-06 22:04
#7

ja, jag instämmer landet är skönt!

Det var just rastlösheten jag var ute efter i min fråga, även om jag kanske inte uttryckte mig så väl!

Bra att du gjorde det åt mig!Glad

Vilket land är du nyfiken på?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Bromelia
2009-07-06 22:04
#8

Flyttade hemifrån när jag var 15 och flyttade ihop med min dåvarande pojkvän han och jag flyttade 1 gång. när det tog slut så flyttade jag hem till en kompis en månad sedan flyttade jag till ett hus på landet med en annan kompis som var hemlös och nu är han min sambo.

Musiken
2009-07-06 22:06
#9

Jag tycker inte om att flytta.. Fast samtidigt sa vill jag inte heller stanna pa samma stalle. Hmm..

Citronmeliss
2009-07-06 22:08
#10

#8 Då kan man kanske inte säga att du flyttat runt på grund av att du varit rastlös, utan mer av praktiska skäl?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Denna kommentar har tagits bort.
Bromelia
2009-07-06 22:12
#12

#10 ja jag tror nog man kan säga det. men det var inge kul att flytta runt på all bråte 2 ggr på samma månad. men det var det bästa jag kunde ha gjort för hade jag stannat i "stan" hade mitt liv gått utför med en rasande fart och jag hade troligtvis inte suttit här idag.

HannaM
2009-07-06 22:18
#13

En gång… när jag flyttad ehemifrån för tre år sen drygt.

Annons:
[Vargnatt]
2009-07-06 22:18
#14

Mig du frågade om vilket land? Skrattande Vill bara ut ännu längre på landsbygden menade jag om det var mig du frågade :)

LenaR
2009-07-06 22:20
#15

#8 Vad gulligt! Jag känner ett annat par som började så, flyttade ihop för att ha nånstans att bo, och sen dess är de tillsammans! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Saga85
2009-07-06 22:37
#16

Jag svarade annat. Antar att det är olika för alla.

Personligen får jag ofta en stark lust att flytta långt bort, bort från allt och alla. Var väl därför jag valde att plugga i Falun, slippa Göteborg. Nu gick det ju inte särskilt bra, utan jag tvingades flytta hem till väst igen.

Jag tror det är en rätt så vanlig känsla bland oss som inte mår särskilt bra. Lite grann "gräset är alltid grönare". För mig (och säkerligen de flesta) är det väl mer av en fantasi. Jag vet inte hur många gånger jag vart på väg att ta en ryggsäck och bara gå iväg. Tur i oturen har jag aldrig haft ork att lämna sängen när den känslan infinner dig Flört

David
2009-07-06 23:06
#17

Jag är "duktig" på att flytta eller fly. Är inne på min 7:de lägenhet nu, fördelat på 4 orter/kommuner.

En av tillfällena var helt av praktiska skäl, två blandat, ville flytta och hittade något praktiskt som "tvingade" mig. De övriga helt frivilligt för att jag velat. Men av alla platser jag bott på, så trivs jag helt klart bäst här. Har alltid varit lite orolig när jag nyss landat på de andra platserna, men här känns det oerhört bra. Så nu tänker jag då inte flytta mer, eventuellt på sin höjd byta lägenhet om det behövs i framtiden (om det av någon orsak behövs större)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Bromelia
2009-07-06 23:13
#18

#15 Glad Man lär ju känna varandra på ett helt annat sätt när man gör så. tyvärr blev det väldigt mycket snack eftersom vi "flyttade ihop" bara en månad efter det tagit slut mellan mig och mitt X men det är ju så i en liten stad…. det var väl i den vevan jag upptäckte hur många sk vänner jag egentligen hade.

HannaM
2009-07-06 23:15
#19

Däremot vill jag flytta. Jag trivs inte alls i stockholm. Jag vill ha mindre folk, mindre bilar och hus. Jag vill ha bergo ch hav.. jag vill bort.

David
2009-07-06 23:23
#20

#19. Gjorde ett oerhört kort inhopp på ett företag i Stockholm, och fick låna deras "lånelägenhet", låg alldeles jämte Kronobergshäktet, usch säger jag. Blev helt förstörd efter den månaden. Här är det skog, sjöar och Östersjön alldeles runt knuten. Kanske inte så jättemycket berg, men ändå helt annat.

(Stockholms-tillfällig-boendet är inte med i mina 7 flyttar förresten)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
HannaM
2009-07-06 23:26
#21

#20… jag är ju invand, har bott här hela livet så jag blir väl inte förstörd… däremot hr jag alltid längtat efter mer natur.

Är väldigt förtjust i gotland och norge, nära vattnet då. Västkusten kan duga också.

Citronmeliss
2009-07-06 23:32
#22

# 12 Men gud, nu känner jag mig riktigt dum.Skäms

#16 Jag stack också ifrån Göteborg, sedan fick jag bege mig dit igen, precis som du!

Men skam den som ger sig, efter fyra år gav jag mig iväg därifrån igen!Glad

Inget ont om Götet, jag gillar det, vill bara inte bo där alldeles för mycket folk och stress!

#17 Då är vi ganska lika du och jag David. Vågar knappt berätta hur många gånger jag har flyttat sedan jag "blev stor".

Några gånger har varit av praktiska skäl precis som för dig och andra tillfällen på grund av rastlöshet eller för att fly.

Några gånger för att jag faktiskt har haft lust, rätt och slätt, så det är inte bara negativt!

Härligt att du trivs på din nya hemort!

#19 Då hoppas jag att du hittar ett ställe med berg och hav som du kan flytta till, Hanna!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

kerstinjo
2009-07-06 23:34
#23

Flyttat? Hm….innan jag fastnade här, de sista 10 åren, så har jag nog flyttat varannat år. Säkert en 22-25ggr, om det räcker.Skäms

Men det hade med mitt missbruk att göra. S.k. geografisk flykt.

Om ni visste vad idiotiska grannar jag har haft. Och ännu idiotiskare hyresvärdar. För att inte tala om hemska omgivningar. Bedrövliga städer. Klart att jag måste flytta, så jobbig omgivning jag hade.

Fel på mig?? Hur kan ni tro något sådant?Oskyldig

Men när det gäller missbruk så talar man ofta om geografisk flykt. Missbrukaren hittar alltid 1000 anledningar till en flytt (flykt), som mestadels beror på "alla andra" idioter.

Att man själv är den största boven i dramat förstår man inte.

Jag kan tänka mig att det är något liknande när man mår psykiskt dåligt. Det blir bättre på nästa ställe………… Men det värsta är att den personen som mår sämst tar man med sig i flyttlastet. Jag/Du själv.

Hängde ni med?

 Kerstin 

 

David
2009-07-06 23:42
#24

Kerstin, jag hänger helt med. Mina första flyttar var precis så, jag trodde att personen som mådde dåligt skulle stanna kvar, men f*n, människan följde med i flyttlasset.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-06 23:47
#25

#23 Klart vi hängde med.. va, vem mår dåligt?Oskyldig

Skämt åsido, du har rätt i att personen kommer med i flyttlasset!

Själv har jag "bara" flyttat 18 gånger (om jag inte glömt någon) i vuxen ålder så då ligger jag i lä!Tungan ute

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-06 23:48
#26

Jag är i alla fall inte på flykt efter grönare gräs.. jag vantrivs i stockholm, det blir lika tydligt varje gång jag lämnar stan.

David
2009-07-06 23:57
#27

Fasiken egentligen, Posten måste älska oss för alla adrressändringar, och eftersänd post vi betalar för… Tungan ute

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Annons:
Citronmeliss
2009-07-06 23:58
#28

Ja, vi genererar mycket pengar åt dem..Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-06 23:59
#29

Äh, det är ju svensk adressändring som man betalar till.. posten delar ju bara ut och eftersänder.

Jenahbella
2009-07-07 00:13
#30

sen jag flyttade hemifrån har ja flyttat tre ggr på ett år, just för att ja inte kännt mig hemma där ja bott, nu trivs jag ganska bra men har på sistone börjat fundera på flytt igen.. vet inte riktigt varför.. Obestämd

Froddel
2009-07-07 00:31
#31

Jag har flyttat 10 ggr sedan jag var 19 och flyttade hemifrån. De första åren bodde jag bara ett drygt halvår i varje lägenhet, sen ville jag iväg igen. Flyttade jag inte till något eget så var det in till nån kille, sen kraschade det där och jag var på jakt efter nåt eget igen…och så har det hållit på fram tills för drygt fyra år sen tills jag flyttade ihop med min nuvarande kille…och vi har "bara" flyttat två gångerOskyldigFlört…….han pratar ibland om att han längtar tillbaka till Stockholm - men jag skulle inte palla med den stressen/tempot, han skulle även vilja flytta till Öland…och ja, det skulle jag kunna tänka mig med!….längre fram i så fall..

Paradoxen i det hela är att jag verkligen hatar förändringar och mår sämre psykiskt av att flänga runtObestämd…..och jag blir inte heller nåt tryggare av att starta om på ett nytt ställe, snarare tvärtom!!

jahadu
2009-07-07 01:21
#32

jag känner alltid att jag måste/vill flytta när jag mår dåligt på ett ställe, mest för att där finns minnen som jag har svårt att hantera. Har alltid flytt från mina problem, viftat bort dom.

När jag mådde för dåligt hemma (utanför Malmö) så passade jag på att flytta när det var dags för gymnasiet, så nu bor jag på skolan i Upplands-bro (Stockholm), men tyvärr så måste jag ju hem vissa helger och under alla lov så nu sitter man här i Skåne och mår dåligt igen =/ Vet dock inte vart jag ska ta vägen nu då det är problem både på skolan och här hemma, det räckte ju inte att flytta när man mådde dåligt….problemen fanns ju där inne. Ångrar däremot inte att jag kom till Stockholm, mår såå mycket bättre där än hemma i Skåne på landet =P


Citronmeliss
2009-07-07 01:36
#33

#29 Jaja, Hanna! Tungan ute

Då gratulerar vi Svensk adressändring i stället över alla pengar de tjänar på oss!Obestämd

#30 Tycker det låter som den oro eller rastlöshet som jag syftade på, att vi kanske lätt drabbas av!

#31 Det är många gånger du har hunnit flytta då. Det verkar som om du också är en rastlös själ!

Jag har också tänkt på det paradoxala i situationen för jag vill precis som du, ha lugn och ro och mår i grund och botten dåligt av att starta om gång, på gång!

#32 Som Kerstin säger i sitt inlägg tidigare så får man ju "personen" med sig i flyttlasset vart man än beger sig! Det är svårt fly och gömma sig för sig själv! Men nog försöker vi, eller?

Hoppas att du får fortsätta att trivas med Stockholm, inte alla kan trivas på landet som jag och flera andra gör!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-07 01:38
#34

#33 det är lilla brevbäraren i mig som kommer fram då och då=p

Annons:
Citronmeliss
2009-07-07 01:39
#35

Hihi..brevbärarpolisen i dig, tittar fram..Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-07-07 02:00
#36

#34. Tur att du inte jobbar här, då hade du och jag ett och annat att reda upp Tungan ute

Tänkte på en positiv sak mitt upp i allt, vi är väldigt beresta och kan mycket av Sveriges geografi Flört

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-07-07 02:02
#37

#36 Äh, jag delar alltid ut rätt post till rätt person=)

David
2009-07-07 02:16
#38

haha, jodå, det gör dom väl här också. Men… det är lite väl slött, får hämta "buntar" med post varje dag på utlämningsstället nu, de kör med en fin avi varje dag istället nu. "Du har ett förstort brev". Sen när jag kommer dit kan det vara 5-6 vanliga kuvert i en liten fin gummisnoddsbunt. Det enda jag får direkt i låddan är fönsterkuvert. Obestämd.

Värre var det i Borås när vi fick fastighetsboxar i entrén. Hade alltid hela uppgångens post i mitt fack, och kunde ju inte dela ut den vidare eftersom endast brevbäraren hade möjlighet att öppna boxarna bakifrån.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-07 02:21
#39

Men bevare mig, så slött? Rynkar på näsan

Eller kallas det för rationalisering, bunta ihop  och låt personen hämta det själv?Obestämd

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

HannaM
2009-07-07 02:21
#40

Jaja, posten är märkliga=p själv är jaganställd på citymail

Citronmeliss
2009-07-07 02:23
#41

Tur det, Hanna!Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
David
2009-07-07 02:27
#42

#40. Å, du är min hjälte! Längtar så tills de etablerar sig över hela landet!!

#39. Förstår inte riktigt logiken i det hela, borde vara mer ansträngande att sitta och skriva en avi manuellt och bunta ihop mina kuvert och skicka dem till utlämningsstället, som dessutom för provision på det. Tror de gör det för att jävlas med mig. En konspiration på hög nivå. Obestämd

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

HannaM
2009-07-07 02:29
#43

#42 haha jadu det låter märkligt… vår  hantering avbrev som verklgien ÄR förstora är att man får komma ner på kontoret och hämta, eller ringa och säga att det är ok att lämna det utanför dörren… men det gäller som sagt brev som inte går in i brevinkastet eller brevlådan

David
2009-07-07 02:39
#44

Jag och Posten är inte sams, vi har inte varit det på länge. Har deklarerat rätt tydligt för någon högt uppsatt i ledningen för kundrelationer vad jag tycker (ja, inte jag som privatperson, utan jag som "företag"). Har avställningsavtal, så egentligen får de ställa av vad som helst här utanför. Men men…

Ska väl inte kapa tråden med mitt gnäll om hur posten är… Skäms

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
2009-07-07 02:43
#45

#44 Kapa trådar? Det gör vi väl aldrig?Obestämd

 Kerstin 

 

Citronmeliss
2009-07-07 02:45
#46

Nej, kapningar känner jag absolut inte till något om, bara de som flyttar frivilligt..Skrattande

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

kerstinjo
2009-07-07 03:01
#47

SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Håller oss alltid till ämnet.

 Kerstin 

 

Citronmeliss
2009-07-07 03:10
#48

Jepp, och så flyttar vi..oftaOskyldig

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
flikkan77
2009-07-07 10:04
#49

Ett år flyttade jag fem gånger, vet inte hur många gånger jag flyttat i mitt liv men det är nog ett tiotal. Man här, där jag bor nu, har jag tänkt att stanna resten av livet.

"You just have to belive…"

Denna kommentar har tagits bort.
Zaphix
2009-07-07 10:33
#51

Jag bodde på hemma på samma ställe tills jag blev 17, flyttade då hemifrån till pojkvännens föräldrarhem.
Flyttade sedan vidare när jag var 18, då bodde vi i en pytteliten lägenhet i ett år.
När jag började plugga och sambon började lumpen flyttade vi vidare till en större studentlägenhet.
Dock slutade jag plugga efter ett halvår, och då flyttade vi till en tillfällig lägenhet i ett halvår.
Sedan hamnade vi ändligen här, i en underbar liten etta där vi bott i snart två år.

Alltså fem flyttar på fem år, dock inom samma stad.. Alla var frivilliga, men nödvändiga.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
2009-07-07 10:33
#52

Nu har jag bott på samma ställe i hela 5-6 årFörvånad Tyvärr kanske blir jag tvungen att flytta snart igen.

Har nog flyttat (som vuxen) mellan 35-40 ggr. Vet inte om man flyttar mer som psykiskt sjuk men det lutar ju åt det hållet.

En ny flytt får min ångest att skjuta i höjden. Nästa bostad kanske blir en husvagn Rynkar på näsan

Pialinn
2009-07-07 12:01
#53

Min flytthistoria började redan i 3-års åldern då min mor dog. Fick bo nån månad hos olika släktigar både i Finland och här i Sverige.

l början av 90-talet var det någon som berättade att han flytta 28 ggr i sitt liv. Satte mej ner och funderade. Kom upp i 43 ggr flyttningar.

Nu flytter jag var 3:e dag eller så står jag upp till nån månad på varje ställe.

Har ju med ålderns rätt den störst flyttfrekvensen, kanske!?

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

isa
2009-07-07 13:31
#54

Jag har flyttat  cirka 10 gånger. Gillar inte flyttar. Jag älskar min lägenhet.Det är den första egna lägenheten jag har som bara är min egen och hyresvärdens. Ingen karl inblandad som kan lura mig.Jag tror jag kommer bo länge här, trots att det är en av Sveriges dyraste hyresrätter.

Huset var nybyggt och jag + en annan familj var de första som flyttade in. Vi bodde ensamna i ett par veckor, och skojade mycket  om tvättiderna, som vi hade hur mycket tillgång som helst till.

Blir förvånad nu när jag räknade efter, jag har ju bott här i 8 år nu. Otroligt vad tiden går snabbt ibland.

Froddel
2009-07-07 18:17
#55

#33  Jo, jag är nog väldigt rastlöst men flera gånger har det även berott på min impulsivitetObestämd

Numera är mitt hem min borg och jag börjar äntligen känna mig riktigt "hemma"…..och då börjar sambon babbla om att flyttaSkrikandes…näe, suck!!

Annons:
Citronmeliss
2009-07-07 20:02
#56

#49 Oj, fem gånger på ett år, det var tufft..pust!

Jag hoppas att du får möjlighet att bo kvar där du bor, så länge du själv vill!Glad

#51 Frivilligt eller ej så kan det vara jobbigt att flytta gång på gång! Så skönt att du nu har fått bo två år på samma ställe och trivs!Skrattande

#52 jag önskar verkligen att du får bo kvar, aspie!

Tycker du har fått flytta alldeles för många gånger redan.Förvånad

Jag tycker också det verkar luta mot, att vi med psykisk ohälsa flyttar ofta, mer ofta en  genomsnittet, inbillar jag mig!

#53 Du verkar utan tvekan ha den högsta flyttfrekvensen, Pialinn!Oskyldig

Hur trivs du med ditt liv och alla flyttar det innebär?

#54 Samma här isa, gillar egentligen inte alls att flytta! Åtta år på samma ställe, det är mer än jag kan skryta med.Flört

Förresten, vad härligt det låter med en egen bostad i ett alldeles nybyggt hus, där du dessutom fick möjlighet att rå om dig själv. Glad

#55 Rastlös och impulsiv.. tycker mig känna igen det..Skäms

Mitt hem är min borg … Övertala honom att bo kvar, babbla tillbaka!Flört

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-07-07 20:23
#57

Kan väl flika in att det är otroligt jobbigt rent praktiskt att flytta. Känns som jag aldrig riktigt blivit "klar", men den här gången börjar jag redan nu bli något klar, har bara ett fåtal flyttkartonger kvar. Och man behöver inte vara elitgymnast för att bo här heller. Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-07 20:28
#58

Ja, det ska gudarna veta, otroligt jobbigt!Skäms

Kan inte elitidrottare tjäna stora pengar då?Guld i mun

Haha.. nu blir jag OT igen!

Såg i reklambladet från COOP att man vid köp av valfri trisslott fick en påse MARINAD gratis????

Eller hur..Cool

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

David
2009-07-07 20:30
#59

Det var ju en… udda blandning. Trisslott och marinad. Hmm… undra hur den som att ihop den kampanjen tänkte. Foten i munnen

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Citronmeliss
2009-07-07 21:01
#60

Ja, själv hade jag blvit gladare för en extra lott.. eller cykelGuld i mun

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[aspie]
2009-07-07 21:08
#61

Tänkte på alla flyttnigar innan jag blev vuxen.

Från BB till barnhem och sen till adoptivfamilj. Minns inte riktigt men jag flyttade nog ca 7 ggr förutom 35-40 ggr i mitt vuxna liv

Citronmeliss
2009-07-07 21:12
#62

Ja, aspie..du har då sannerligen fått känna på hur det kan vara här i livet!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: